У Тернополі стартували брудні технології

Поділитися

Кожної виборчої кампанії в Україні на голови виборців починають литися дані різноманітних замовних соціологічних досліджень. “Шарашкіна контори” плодять дуті рейтинги своїм замовникам. Політики вірять, що виборець, прочитавши чи почувши їхнє опитування, проголосує саме за них. На останніх парламентських виборах 2012 року тернопільські журналісти реготали в очі політикам, які кожного дня оприлюднювали дані невідомих соціологічних кантор, як вони лідирують в опитуванні. Хто переміг тоді – відомо. Проте, до останнього дня, доки дозволяв закон, кандидати, які навіть зайняли останні місця у виборчій гонці, друкували в усіх газетах, оприлюднювали на сайтах і телебаченні, що вони займають перше місце в опитуванні.

Нагадаємо, наприклад, дані опитування, яке нібито проводилося з 11 по 14 жовтня 2012 року на території міста Тернополя маловідомими організаціями ГО «Спілка консультантів «Експерт-група» на замовлення ГО «Народний антикорупційний нагляд»  ( саме такими “вивісками” користуються для поширення даних, щоб дезорієнтувати виборців перед голосуванням). Тоді “Тарасу Пастуху намалювали 25,1% голосів і перше місце. За ним йшли: Олексій Кайда – 24,8%, Віталій Максимов – 11,9%, Михайло Ратушняк – 8,1%. Підсумок голосування показав, що Кайда був першим – 60 тисяч голосів, Максимов другим із 16 тисячами голосів, за Ратушняка проголосувало 8 тисяч 809 виборців і за Пастуха лише 7 тисяч 636 осіб. Як відповідальний політик, Тарас Пастух мав би просто зникнути з політичного небосхилу Тернопільщини, натомість він “фантомно” висунутий у нардепи. Над тернополянами розігрують карту війни з Росією.

МАНІПУЛЯЦІЯ ВИБОРЦЕМ СОТНЯМИ РЕКЛАМНИХ ПЛОЩАДОК
МАНІПУЛЯЦІЯ ВИБОРЦЯМИ СОТНЯМИ РЕКЛАМНИХ ПЛОЩАДОК. ЗА ЯКИЙ КОШТ? ЧИ НЕ ЕФЕКТИВНІШЕ ВИТРАТИТИ МІЛЬЙОНИ СВОБОДИ НА КОРИСТЬ СПРАВЖНІХ ВОЇНІВ-ЗАХИСНИКІВ, А НЕ “ВОЛЕЙБОЛІСТІВ-СВОБОДІВЦІВ”

Цим же трюком користується й свободівець Олексій Кайда. Діючий нардеп заполонив сотні біг-бордів і сіті-лайтів файного міста із “автоматною фотосесією” у камуфляжі, яка не придатна для використання на Сході України.

Дуже прикро спостерігати, як без належного маркування, почав поширювати замовне соцопитування кандидат в нардепи від “Народного фронту” Іван Ковалик. Політик, про якого ще пів року тому ніхто не чув, оголошений лідером виборчої гонки. Журналісту “ПРО ВСЕ” доводилось чути лише здивовані питання: звідки у молодого вчителя історії стільки коштів на політичну рекламу? Як він відроблятиме Роману Заставному вкладені у нього фінанси? Чи не соромно Ковалику поширювати джинсу після Майдану і в час війни з Росією?

Найпопулярніший міф, який сьогодні поширюють тернопільські кандидати в нардепи на зустрічах з вибоцями, що вони за те, щоб у Тернополі переміг місцевий кандидат, а не приїжджий. Таким чином чимало політиків натякають не підтримувати краянам діючого нардепа.

– Я й так за Кайду не буду голосувати, бо він нічого не зробив,- поділився з автором цих рядочків сусід-шофер, який прийшов з однієї із таких агітзустрічей. Але чому ніхто з місцевих кандидатів не спроможний досі чітко сказати, що зробить для міста – досі загадка для сусіда.

***

Відверта “джинса” на користь Ковалика

Як свідчать результати нового опитування, проведеного Центром соціологічних досліджень, у Тернополі вже визначилися два лідери перегонів по мажоритарному округу. За висуванця ВО «Свобода» Олексія Кайду та висуванця партії Яценюка «Народний фронт» Івана Ковалика наразі готові проголосувати приблизноднакова(в межах статистичної похибки) кількість виборців – 16 відсотків.

 Якщо бути більш точним, то у «свободівця» Кайди рейтинг впав до 16,2%, а у «фронтовика» Ковалика зі старту виріс до 16,0%. При теоретичній похибці вибірки у 2% можна стверджувати, що обидва мають рівні шанси перемогти на виборах, якби вони відбулися найближчої неділі.

Зважаючи на те, що Олексій Кайда на минулих виборах мав 56% симпатій тернополян, то нинішній показник свідчить лише про те, що тернополяни реально розчарувалися у такому мажоритарнику. Не на користь Кайди і падіння довіри жителів міста до партії ВО «Свобода», яка і підтримує його на цих виборах. Чого не скажеш про майданівця Івана Ковалика, котрий свою виборчу кампанію розпочав тільки півтора тижня тому. Тут свою роль зіграла підтримка Івана «майданівським середовищем» та активна і результативна робота очолюваної ним Самоборони Майдану Тернопільщини. Ще однією основною причиною високого рейтингу Івана Ковалика є швидке зростання популярності партії Арсенія Яценюка «Народний фронт» на всеукраїнському рівні.

 

Рейтинг кандидатів у народній депутати від м. Тернополя:

 

  1. Олексій Кайда  (ВО «Свобода») – 16,2%
  2. Іван Ковалик («Народний фронт») – 16,0%
  3. Ігор Романків (ВО «Батьківщина») – 8,3%
  4. Віталій Максимов (самовисуванець) – 5,1%
  5. Тарас Пастух («Самопоміч») – 3,1%
  6. Решта кандидатів – до 1%
  7. Не проголосували б за жодного – 4,8%
  8. Важко відповісти – 38,8%

 

* Опитування було проведене з 29 вересня по 3 жовтня 2014 року. Опитано 1087  респондентів віком від 18 до 65 років у Тернополі. Теоретична похибка вибірки – 2,0%.

Янукович зараз пішов в запій

Про що розкажуть білборди кандидатів у Верховну Раду?