dolarЗгідно з результатами опитування Соціологічної групи «Рейтинг», якби вибори За даними дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» у вересні 2016 року, 30% опитаних українців скоріше хотіли б поїхати за кордон на постійне місце проживання (майже 65% – скоріше не хотіли б), 40% – хотіли б працювати за кордоном. Більшою мірою виявляють бажання поїхати за кордон на постійне місце проживання або на роботу мешканці Західного та Центрального регіонів, чоловіки, люди молодшого віку, з вищим рівнем освіти та доходів.
Основні причини для бажання виїзду за кордон на постійне місце проживання – отримання кращих умов життя (53%), бажання забезпечити краще майбутнє для дітей (41%), відсутність достойної роботи в Україні (32%). При цьому, для респондентів, які мають дітей до 16 років, бажання забезпечити краще майбутнє для дітей є основним мотивом (52%) виїзду за кордон на постійне місце проживання.
Серед інших мотивів виїзду за кордон на постійне місце проживання: 13% – з метою кращої самореалізації, 8% – через не відчуття себе в безпеці в Україні, 7% – з метою отримання кращої освіти або кращого медичного обслуговування, 5% – через кращі умови ведення бізнесу за кордоном.
Серед тих, хто висловив бажання працювати за кордоном, лише чверть оцінила свої шанси на роботу за кордоном як значні, ще половина – як незначні, 12% вважають, що у них взагалі немає шансів, кожен десятий – не визначився. Більш оптимістичні в оцінках власних шансів на працевлаштування – мешканці Заходу, молодь, чоловіки, люди з вищими рівнем освіти та доходів. Люди, які вже працювали за кордоном або, принаймні, цікавилися цим питанням предметно, значно оптимістичніші щодо своїх шансів реально поїхати працювати за кордон.
Загалом чверть опитаних українців вже цікавилися можливостями працевлаштування за кордоном. Серед опитаних відвідувачів візових центрів, які висловили бажання працювати за кордоном, майже 70% вже цікавилися такими можливостями.
Кожен десятий опитаний українець має досвід роботи за кордоном, значно більше таких на Заході країни (23%), ніж в решті регіонів (6-8%), частіше це чоловіки, люди середнього віку, з вищим рівнем освіти і доходів.
Серед тих, хто висловив бажання працювати за кордоном понад 20% вже працювали за кордоном, серед відвідувачів візових центрів, які висловили бажання працювати за кордоном, таких май же 40% (у Львові і Житомирі таких вдвічі більше, ніж у Харкові).
Майже 40% опитаних, які бажають працювати за кордоном, готові лишитися там на термін від 1 до 5 років, натомість більшість опитаних відвідувачів візових центрів розглядають можливість лишитися працювати за кордоном на більш короткий термін – до 1 року. Також люди старшого віку, прихильники вступу до Митного Союзу, респонденти без досвіду роботи за кордоном більше орієнтовані на більш короткотривале перебування за кордоном. Натомість молодь, прихильники євроінтеграції скоріше готові лишитися на більш тривалий термін – від 3 років, а респонденти з досвідом роботи за кордоном – частіше розглядають можливість виїзду за кордон на постійне місце проживання.
Третина опитаних українців цікавиться роботою за вже набутою спеціальністю, кожен п’ятий готовий перекваліфікуватися та знайти роботу за новою спеціальністю, 40% – бажає знайти будь-яку роботу. Відвідувачі візових центрів більше орієнтовані на роботу за вже набутою спеціальністю (42%) та менше готові перекваліфікуватися та шукати роботу за новою спеціальністю (14%). Працювати за набутою або новою спеціальністю більшою мірою зацікавлені мешканці Сходу і Півдня, міські жителі, молодь, респонденти з вищим рівнем освіти і доходів. Знайти будь-яку роботу більше зацікавлені мешканці Заходу, сіл, респонденти з нижчим рівнем освіти і доходів, безробітні.
Майже 80% опитаних відвідувачів візових центрів, що висловили бажання працювати за кордоном, вважають потрібною інформацію про закордонного роботодавця, майже 70% – про медичне страхування та юридичний захист, дві третини – про пошук житла і роботодавця, юридичну допомогу, консультацію щодо своїх прав. Близько половини опитаних потребує отримання повної iнформацiї, посiбника для людей, якi виїжджають на роботу закордон. Найменше потребують допомоги в отриманнi візи. Респонденти, які вже мають досвід роботи за кордоном, вважають в цілому менш необхідною вказану вище інформацію та допомогу стосовно працевлаштування.
Серед обов’язкових вимог для компанії, яка надає послуги з працевлаштування за кордоном, 90% опитаних зазначили договiр з iноземною фiрмою-роботодавцем, свiдоцтво про державну реєстрацiю, близько 80% – лiцензiю Мiнiстерства соцiальної полiтики України, вiдповiднiсть адреси офiсу, адресi, яка вказана у Лiцензiї компанiї та наявність самого офісу.
Найбільш важливим для респондентів у випадку звернення до компанії, яка надає послуги з працевлаштування за кордоном, є підписання Договору з компанiєю, щодо послуг, якi отримуються (90%), отримання iнформацiї про компанiю, в якiй планується працевлаштування та майбутнi робочi обов’язки, розмiр зарплати, умови проживання, умови медичного та соцiального страхування (86%). Менш важливими є запит компанiї на iнформацiю про досвiд роботи та навички працiвника (58%) та можливість оплати послуг компанiї у безготiвковому виглядi (44%). Характерно, що ці два пункти є більш важливими для тих, хто вже має досвід роботи за кордоном.
Дві третини опитаних відвідувачів візових центрів вважають, що оформлення страховки при працевлаштуванні за кордоном – це медичний і соціальний захист громадянина за кордоном, тільки 20% переконані, що це даремно потрачені гроші, 15% – не визначилися. Цікаво, що для опитаних у візових центрах, які вже працювали за кордоном, страховка менш важлива, ніж для решти.
Дві третини опитаних українців, за умови, що вони матимуть постійну роботу за кордоном, скоріше повернулися б в Україну через деякий час, 15% – скоріше не повернулися б. Серед респондентів, які висловили бажання працювати за кордоном, готових повернутися в Україну менше (57%), серед відвідувачів візових центрів – ще менше (52%).

Аудиторія (1): населення України від 18 років і старші. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%. Терміни проведення дослідження: 16-22 вересня 2016 р.

 

Аудиторія (2): відвідувачі візових центрів, які хотіли б працювати за кордоном (Львів, Житомир, Харків). Вибіркова сукупність: 450 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 5%. Терміни проведення дослідження: 16-27 вересня 2016 р.

 

 

Опитування проведено на замовлення Всеукраїнської Асоціації компаній з міжнародного працевлаштування.

 

Напишіть відгук