ПЛАН ТРЕНІНГУ «ТЕХНІКА СТВОРЕННЯ РЕПОРТАЖУ»
Тернопільський прес-клуб , 03-04 лютого 2011 року
За підтримки проекту «У-Медіа»“Наближення інформаційної журналістики Тернопільщини до європейських стандартів через підвищення професійності та фаховості репортерів радіо та телебачення”
Тренери:
Ігор Куляс – тренер МГО «Інтерньюз-Україна» з новинниої журналістики, провів близько 200 тренінгів для теле-, радіо і газетних журналістів і редакторів українських і країн СНД, студентів журналістських факультетів з тем «Стандарти та етичні норми журналістики», «Техніка телевізійного репортажу», «Журналістське розслідування», «Висвітлення виборів», «Організація роботи інформаційної редакції» (тренінг для шеф-редакторів інформаційних служб), провів як головний тренер три 5-тижневі «Школи новин», одну «Школу авторів-ведучих телепрограм», одну «Школу радіоновин», одну «Школу редакторів», кризовий менеджер-консультант з телевізійного виробництва, проходив стажування у закордонних ЗМІ.
Олександр Макаренко – провів 7 шкіл з підготовки персоналу телерадіоорганізацій, понад 150 тренінгів для персоналу теле та радіоорганізацій, 7 старт-менеджментів (запуст діяльності служби новин), фесок тренінгів з оптимізації роботи діючої служби новин, школи телевізійних та радійних новин, тренінги з стандартів сучасної журналістики, техніки телевізійного та радіорепортажу, ефективного виробництва новин. Був тренером МГО «Інтерньюз-Україна».
ПЕРШИЙ ДЕНЬ (03 лютого, четвер):
10.00 – 10.10 | Вступ: сенс, цілі і правила тренінгу |
10.10 – 10.30 | Мізковий штурм: що таке подія, пригода, тенденція? Якими вони бувають
Тренери модерують мізковий штурм, у ході якого учасники тренінгу мають розібратися в тому, чим запланована чи передбачувана подія відрізняється від пригоди (несподіваної і неочікуваної події) та тенденції (події, розтягнутої в часі) з точки зору новинної журналістики. Визначають список типових подій, які стають приводом до репортажу. |
10.30 – 11.45 | Ігровий модуль «Пес Буян»
Гра в ході якої учасники вправляються у техніці репортажного коментування. В грі також відпрацьовується розуміння фокусу теми і способів створення телерепортажу, взаємодії картинки і журналістського коментаря. |
11.45 – 12.00 | Кава-брейк |
12.00 – 13.00 | Обговорення: основні жанри інформаційної журналістики
В ході обговорення учасники тренінгу отримують якісне розуміння основних жанрів інформаційної журналістики – репортаж, журналістське розслідування і нарис. З яких основних елементів вони складаються, чим принципово відрізняються один від одного і як між собою взаємодіють. |
13.00 – 14.00 | Перерва на обід |
14.00 – 16.00 | Ігровий модуль «Розкадровка»
Учасники створюють плани репортажів на задані тренерами теми. |
16.00 – 16.15 | Кава-брейк |
16.15 – 17.45 | Розбір-обговорення планів репортажів
Тренери розбирають роботи учасників, виводячи типові помилки, ефективні і неефективні підходи до різних складових репортажу. Зокрема, обговорюються питання композиції репортажу, ефективних репортажних запитань в інтерв’ю, вибору героїв, вибору картинки для теле- чи фоторепортажу. |
17.45 – 18.00 | Запитання – відповіді |
ДРУГИЙ ДЕНЬ (04 лютого , п»ятниця):
10.00 – 11.15 | Обговорення: робота з картинкою в телерепортажі. Комфортний монтаж
В ході обговорення учасники отримують уявлення про основні принципи роботи з картинкою в телерепортажі, основні принципи комфортного монтажу (розкадровка, композиція кадру, інші елементи). |
11.15 – 11.30 | Кава-брейк |
11.30 – 13.00 | Гра «Пряме включення»
В ході гри відпрацьовується техніка репортажу – прямого включення з місця події зі специфічними моментами для телебачення, радіо чи інтернет-видання. |
13.00 – 14.00 | Перерва на обід |
14.00 – 15.30 | Ігровий модуль «Інформаційне повідомлення»
У ході гри відпрацьовується ефективна техніка створення інформаційного повідомлення (підводки). Відпрацьовується техніка написання лід-речення і заголовка. |
15.30 – 15.45 | Кава-брейк |
15.45 – 17.00 | Обговорення: взаємодія знімальної групи
В обговоренні узагальнюється розподіл обов’язків між журналістом і оператором в ході репортажної зйомки на місці події. |
17.00 – 17.45 | Обговорення: Які події слід вважати важливими для аудиторії?
В ході обговорення визначаються способи оцінки події з точки зору її суспільної ваги і інтересу аудиторії конкретного ЗМІ. |
17.45 – 18.00 | Запитання – відповіді. Підсумки тренінгу |