Тернопільських журналістів вчитимуть техніки створення репортажу

Поділитися

ПЛАН ТРЕНІНГУ «ТЕХНІКА СТВОРЕННЯ РЕПОРТАЖУ»

Тернопільський прес-клуб , 03-04 лютого 2011 року

За підтримки проекту «У-Медіа»“Наближення інформаційної журналістики Тернопільщини до європейських стандартів через  підвищення професійності та фаховості репортерів радіо та телебачення”

Тренери:

Ігор Куляс – тренер МГО «Інтерньюз-Україна» з новинниої журналістики, провів близько 200 тренінгів для теле-, радіо і газетних журналістів і редакторів українських і країн СНД, студентів журналістських факультетів з тем «Стандарти та етичні норми журналістики», «Техніка телевізійного репортажу», «Журналістське розслідування», «Висвітлення виборів», «Організація роботи інформаційної редакції» (тренінг для шеф-редакторів інформаційних служб), провів як головний тренер три 5-тижневі «Школи новин», одну «Школу авторів-ведучих телепрограм», одну «Школу радіоновин», одну «Школу редакторів», кризовий менеджер-консультант з телевізійного виробництва, проходив стажування у закордонних ЗМІ.

Олександр Макаренко – провів 7 шкіл з підготовки персоналу телерадіоорганізацій, понад 150 тренінгів для персоналу теле та радіоорганізацій, 7 старт-менеджментів (запуст діяльності служби новин), фесок тренінгів з оптимізації роботи діючої служби новин, школи телевізійних та радійних новин, тренінги з стандартів сучасної журналістики, техніки телевізійного та радіорепортажу, ефективного виробництва новин. Був тренером МГО «Інтерньюз-Україна».

ПЕРШИЙ ДЕНЬ (03 лютого, четвер):

10.00 – 10.10 Вступ: сенс, цілі і правила тренінгу
10.10 – 10.30 Мізковий штурм: що таке подія, пригода, тенденція? Якими вони бувають

Тренери модерують мізковий штурм, у ході якого учасники тренінгу мають розібратися в тому, чим запланована чи передбачувана подія відрізняється від пригоди (несподіваної і неочікуваної події) та тенденції (події, розтягнутої в часі) з точки зору новинної журналістики. Визначають список типових подій, які стають приводом до репортажу.

10.30 – 11.45 Ігровий модуль «Пес Буян»

Гра в ході якої учасники вправляються у техніці репортажного коментування. В грі також відпрацьовується розуміння фокусу теми і способів створення телерепортажу, взаємодії картинки і журналістського коментаря.

11.45 – 12.00 Кава-брейк
12.00 – 13.00 Обговорення: основні жанри інформаційної журналістики

В ході обговорення учасники тренінгу отримують якісне розуміння основних жанрів інформаційної журналістики – репортаж, журналістське розслідування і нарис. З яких основних елементів вони складаються, чим принципово відрізняються один від одного і як між собою взаємодіють.

13.00 – 14.00 Перерва на обід
14.00 – 16.00 Ігровий модуль «Розкадровка»

Учасники створюють плани репортажів на задані тренерами теми.

16.00 – 16.15 Кава-брейк
16.15 – 17.45 Розбір-обговорення планів репортажів

Тренери розбирають роботи учасників, виводячи типові помилки, ефективні і неефективні підходи до різних складових репортажу. Зокрема, обговорюються питання композиції репортажу, ефективних репортажних запитань в інтервю, вибору героїв, вибору картинки для теле- чи фоторепортажу.

17.45 – 18.00 Запитання – відповіді

ДРУГИЙ ДЕНЬ (04 лютого , п»ятниця):

10.00 – 11.15 Обговорення: робота з картинкою в телерепортажі. Комфортний монтаж

В ході обговорення учасники отримують уявлення про основні принципи роботи з картинкою в телерепортажі, основні принципи комфортного монтажу (розкадровка, композиція кадру, інші елементи).

11.15 – 11.30 Кава-брейк
11.30 – 13.00 Гра «Пряме включення»

В ході гри відпрацьовується техніка репортажу – прямого включення з місця події зі специфічними моментами для телебачення, радіо чи інтернет-видання.

13.00 – 14.00 Перерва на обід
14.00 – 15.30 Ігровий модуль «Інформаційне повідомлення»

У ході гри відпрацьовується ефективна техніка створення інформаційного повідомлення (підводки). Відпрацьовується техніка написання лід-речення і заголовка.

15.30 – 15.45 Кава-брейк
15.45 – 17.00 Обговорення: взаємодія знімальної групи

В обговоренні узагальнюється розподіл обов’язків між журналістом і оператором в ході репортажної зйомки на місці події.

17.00 – 17.45 Обговорення: Які події слід вважати важливими для аудиторії?

В ході обговорення визначаються способи оцінки події з точки зору її суспільної ваги і інтересу аудиторії конкретного ЗМІ.

17.45 – 18.00 Запитання – відповіді. Підсумки тренінгу

Тернопільська “Свобода”: Міліція розпочала репресії проти студентів-журналістів

У Фонді держмайна розкажуть про 2010 рік