111

Міському голові міста Тернополя

Надалу Сергію Віталійовичу

Дубенка Сергія Олександровича,

керівника громадського інтернет-проекту

контроля за якістю доріг України www.4road.net

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

Шановний міський голово!

Громадський портал контроля за якістю та ремонтом доріг www.4road.net звертається до Вас з пропозицієй своєї допомоги в покращенні стану доріг Вашого міста.

Ні для кого не є таємницею той очевидний факт, що вулиці міст України вже давно не відповідають не тільки вимогам ДСТУ 3587-97 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці і залізничні переїзди..», але і всяким нормальним людським уявленням про якісну рівну дорогу. Абсолютно непріємлімою є, також, якість ремонту дорожнього покриття, що проводиться щорік,і це легко можна побачити на сторінках нашого порталу за адресою в інтернеті: http://4road.net.

Головною причиною жахливого стану дорожного полотна, на думку більшості нашіх користувачів та фахівців, є корупція та безлад у сфері керування дорожним господарством. І якщо є сумніви в цьому, Вам достатньо запитати себе і отримати чесну відповідь на три питання:

1. ЩО САМЕ гарантують підрядчики, які виконують дорожній ремонт: якість зроблиних їми дорожніх латок або вони дають гарантію на весь участок дороги, на якому відбувався ямочний або інший ремонт?

У випадку, якщо підрядчики, що виконують ремонт ділянки дороги, дають гарантію не на всю ділянку, а лише на ті латки на дорожньому полотні, які вони роблять, дорога знов може руйнуватися в інших місцях, які знаходяться, часто, в безпосередній близькості від місць проведення поточного ремонту, а отже гроші витрачаються даремно.

2. Який гарантійний термін експлуатації дороги після виконаного ремонта?

Якщо цей термін менше двох-трьох років –  це практично ГАРАНТУЄ повтор аналогічного ремонту на наступний же рік і повністю позбавляє підрядчиків від відповідальності за неякісний ремонт від весни до весни, що є для них дуже і дуже вигідним. Якби гарантія була понад 1 рік, то логічно передбачити, що дорожній ремонт проводився б як мінімум не щороку на одних і тих же ділянках доріг.

3. Хто приймає роботу від імені замовника і контролює якість виконаної роботи? Хто перевіряє фактичну витрату матеріалів, їх якість і дотримання технології укладання асфальтобетону?

На справі, жоден з активістів нашого проекту ні в одному з міст України НІ РАЗУ не зустрів представників міських дорожніх управлінь ні під час проведення, ні після закінчення дорожніх ремонтних робіт. Не було людей з вимірювальними приладами, не було контролю якості матеріалів, не зустрічалися люди, що виробляють фотофіксацію і так далі. Тому ми упевнені, що ці контролери – міф.

Наш портал, поставив своєю за мету добитися принципового поліпшення поточного стану доріг України. І єдина дорога, яка може привести до цього, – встановлення суспільного контролю за станом доріг, тобто надання можливості БУДЬ-ЯКОМУ громадянинові України, користуючись мережею інтернет, робити фіксацію порушень у сфері якості доріг і їх ремонту, і оперативно і відкрито доводити її до компетентних органів і посадових осіб.

Для досягнення цій мети проектом 4road.net була сформульована власна СТРАТЕГІЯ БОРОТЬБИ ЗА ЯКІСНЕ ПОЛІПШЕННЯ СТАНУ ДОРІГ:

1) Фотофіксація порушень.

Чому до цих пір дорожні чиновники уникають покарань, хоча відсоток «відкоту» за дорожній ремонт досягає 30-40 % від загального кошторису робіт? Відповідь очевидна: ніхто не скаржиться! А якщо хто і побажає написати скаргу на стан доріг, що до цієї скарги він може зараз прикласти? Фотографії доріг до і після їх ремонту в даному випадку будуть достатнім і переконливим аргументом на користь перманентних порушень ДСТУ та інших стандартів при здійсненні дорожнього ремонту. Тому на сайті і проводиться постійне поповнення бази даних поганих доріг. Також дуже і дуже поважно фіксувати на фото результати дорожнього ремонту!

2) Написання скарг, інформаційних запитів і листів в уповноважені органи.

Як вже було сказано, до сьогодення на адресу організацій, відповідальних контролювати стан доріг, приходили нікчемно мало листів і скарг на якість дорожнього покриття. Можна корінним чином змінити цю ситуацію, виклавши на нашому порталі готові шаблони таких листів, реквізити тих, на кого їх слід відправляти, а також автоматизувавши електронну відправку таких звернень на нашому сайті. На наше щастя, існує величезна кількість органів, здатних реагувати на подібні скарги і звернення, і які, по їх же визнанню, охоче будуть це робити, притягуючи до адміністративної і кримінальної відповідальності винних. Серед таких органів: ДАІ, КРУ, прокуратура та інш.

3) Вимоги зробити прозорою і максимально доступною будь-якому громадянинові України інформацію, що стосується ремонту доріг, включаючи: вартість робіт, реквізити підрядчиків і організаторів виконання робіт, умови договорів на ремонт дороги (особливо цікавий розділ «гарантії якості виконання»).

Оскільки інформація про те хто, за якою ціною, коли ремонтував дороги і прогарантіровал якість їх ремонту не є комерційною або державною таємницею, її здобуття є законним правом будь-якого громадянина і організації України. Адже мова йде про витрачання бюджетних, тобто спільних, коштів. А заховання цієї інформації повинне переслідуватися згідно із законом за здійснення корупційних дій.

4) Вимога усунення порушень ДСТУ при здійсненні дорожнього ремонту, а також притягнення до адміністративної, кримінальної і матеріальної відповідальності винних посадових осіб, відповідальних за дорожній сектор, і виконавців дорожнього ремонту.

Дана вимога, на думку керівництва порталу, вінчатиме зусилля в боротьбі з українською дорожньою мафією і буде показником того, наскільки ефективними були дії на систему корупції і крадіжки на дорогах. На сайті будуть також постійно викладатися запити і скарги, а також відповіді посадових осіб і відповідальних організацій.

Ми, прості громадяни України, які не є членами яких-небудь партій, об’єднань або організацій, готові допомогти Вам поліпшити стан доріг Вашого міста. Для того, щоб це стало можливим, просимо Вашого всестороннього сприяння в діяльності нашого суспільного проекту, і, перш за все, пропонуємо зробити гласною всю інформацію, пов’язану з дорожнім ремонтом, і надати в наше розпорядження:

1) Повний перелік організацій-підрядчиків і субпідрядників, що проводять дорожній ремонт і будівництво нових доріг у Вашому місті.

2) Копії договорів з даними організаціями, для того, щоб всі могли побачити умови, на яких дані договори укладені, особливо розділи, що стосуються гарантій якості і гарантійних термінів експлуатації.

3) Контактні дані та телефони посадових осіб, відповідальних за контроль виконання дорожніх робіт, а також тих, хто відповідає за стан доріг.

Обіцяємо, що вся надана Вами інформація буде негайно викладена нами на сторінках нашого порталу за адресою http://4road.net і буде доступна будь-якому жителеві Вашого міста. Упевнені, що одна лише звістка про те, що вся інформація про посадових осіб і організації, що беруть участь в дорожніх роботах, а також умови проведення цих робіт, будуть обнародувані, сприятиме ЗНАЧНОМУ підвищенню цивільної відповідальності даних осіб і організацій і ІСТОТНО ПІДВИЩИТЬ ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ, що ЙДУТЬ НА ВМІСТ І РЕМОНТ ДОРІГ.

Керівництво дорожнього порталу 4road.net готово, також, до діалогу з будь-якими посадовими особами і організаціями, готовими допомогти нашим ініціативам,  і, особливо, щиро покладаємося на Ваше розуміння, підтримку і сприяння.

28.03.2011 р.                                                                                                              /Дубенко С.О./

Сегодня общественный проект контроля за состоянием и ремонтом дорог www.4road.net направил заказные письма в адрес городских голов 32-х городов Украины: Белая Церковь, Винница ,Горловка ,Днепродзержинск ,Днепропетровск ,Донецк ,Житомир ,Запорожье ,Ивано-Франковск ,Киев ,Кировоград , Кременчуг Кривой Рог Луганск Луцк Львов Макеевка Мариуполь Николаев, Одесса Полтава Ровно Севастополь Симферополь Сумы Тернополь, Харьков Херсон Хмельницкий Черкассы Чернигов Черновцы.
Текст открытого письма, в котором мы предложили мэрам городом помощь
общественности в контроле за состоянием и ремнтом дорог во вложении.

Будем ждать ответа “отцов городов”.

1 comment

  1. Павло

    І що, думаєте це допоможе? Та згноїть Надал Тернопіль!!! Бо знає, що жирувати буде до президентських виборів..Поки Тягнибок не ляже під Януковича..Потім їх люди порвуть…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.