Згідно з даними Світового банку, в січні 2011 року світові ціни на основні види продуктів, у тому числі на борошно, цукор і молоко, досягли рекордної позначки. Україна не залишилася осторонь від загальносвітових тенденцій. Після того як пролунала заява міністра аграрної політики і продовольства Сергія Тригубенка про те, що передумов до зникнення борошна немає, запаси стали робити навіть найбільш оптимістично налаштовані українці. Знавці вважають, що через підвищення цін на певний товар в суспільстві починається ажіотажний попит, — пише газета «Комсомольская правда».
«Між різними групами товарів існує економічний взаємозв’язок, так що незабаром за згаданими вище підтягнуться й інші продукти. Якщо ціна на якийсь товар починає різко підвищуватися, у суспільстві наростають негативні очікування, які у свою чергу запускають механізм ажіотажного попиту. У цьому випадку вирішальну роль відіграють два основні чинники: гречка, борошно, молоко — це товари, на які в основному орієнтуються малозабезпечені українці, і саме вони — найбідніші верстви суспільства — легше за все піддаються панічним настроям», — вважає директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин.