111

Після трьох років користування кредитом і щомісячних платежів чоловік дізнався, що його заборгованість не зменшилась, хоча сплатив майже 70 тисяч “зелених”.

Почав з’ясовувати і дійшов висновку – у банку діють злочинні схеми, на яких хтось наживається, повідомляє http://te.20minut.ua

 

Більше 3000 доларів сплачував щомісяця банку тернопільський підприємець Ігор Лемішка, аби погасити 20-річний кредит. У фінустанові ці кошти не зараховували. Куди вони йшли – невідомо.

Гроші, як стверджує платник, таки зараховували, але не на потрібний рахунок, а на 82 інших. Їх, за словами тернополянина, вказував працівник банку. Відтак чоловік сплатив майже 70 тисяч доларів, але, згідно з банківськими документами, повернув трохи більше 2000.

Банк не зафіксував сплати 70 тисяч

Ігор Лемішка звернувся у редакцію “20 хвилин” для того, щоб про його випадок дізнались інші люди і не потрапили у пастку. Чоловік вважає, що його “пропустили” через злочинну схему, яку і на інших застосовують.

– У 2007 році я підписав з “Універсал Банком” кредитний договір на отримання 280 тисяч доларів, – розповідає пан Лемішка. – Гроші планував використати на розвиток бізнесу. Суму мав отримати на 20 років під заставу магазину. Банк самостійно розділив суму на кредит розміром 180 тисяч та на кредитну лінію розміром 100 тисяч. Чому так зробили, не знаю. Гроші я отримав за декілька платежів і то не всі – лише 250 тисяч. Запевнили, що решту ще додадуть. Проте вже майже чотири роки минуло і ніхто нічого не додає. А відсотки ж нарахували на 280 тисяч.

Та це, як з’ясував чоловік, не найбільший обман.

– Два роки я щомісяця сплачував приблизно 1200 доларів за кредитною лінією і понад 1800 доларів за кредит, – каже Ігор Лемішка. – Я повністю довірився банку і його працівникам. І лише зараз розумію, що зробив це даремно. Згідно із затвердженим графіком платежів, я щомісяця другого числа приходив та платив. Згідно з правилами, спочатку йшов до працівника банку, який до мене “прикріплений”, і він мені видруковував рахунок. З ним я йшов до каси і платив. Натомість отримував квитанцію. З незрозумілих причин на початку 2010-го до мене зателефонували з банку і повідомили, що я повинен підписати договір реструктуризації, який передбачає зміну графіків платежів.

На місці чоловікові, як він пригадує, роз’яснили, що це – просто формальність. Тож, працюючи з установою роками, пан Лемішка підписав документ, не вивчивши його ретельно. Він і досі не розуміє, для чого був потрібний цей договір. Чоловік розповів, що його запрошували й інші документи підписувати з поясненням працівників “це необхідно”. Проте коли тернополянин підписував договір, прочитав і зауважив, що суми боргу – понад 147 тисяч за кредитом та понад 99 тисяч за кредитною лінією. Тобто, після майже трьох років сплати сума боргу практично не змінилась, наголошує підприємець.

– Я тоді запитав про це і мене запевнили, що все гаразд. Я ж не фахівець і не зрозумів, що став жертвою афери! – каже чоловік. – Вдома почав перечитувати договір, переглядати квитанції. Зрозумів, що рахунки, за якими мені говорили платити працівники банку, – “ліві”. Їх 82 і жоден не співпадає з тим, що в договорі. Почав з’ясовувати, чому сплачені 70 тисяч ніде, окрім квитанцій, не фігурують. Ходив у банк, випитував, вимагав пояснень. Там говорили, що це вимога Києва, що відповідальна людина хворіє чи не працює. Розповідали байки, а самі готували позов до суду. Коли я припинив вірити байкам, почали погрожувати. Казали, що й так усе заплачу, щоб про родину подумав.

Випадково розкрив злочинну схему

Банк звернувся до суду. У позові, як розповідає підприємець, установа розповідала, як за майже три роки користування кредитом чоловік сплатив лише трохи більше 2000 доларів. Банк вимагав сплати боргу та повернення усієї суми кредиту. Тобто, чоловікові в обмежені строки довелося б віддати усі 280 тисяч і нараховані штрафи та пеню. Аби знайти такі гроші, батькові трьох дітей, довелося б і бізнес, і житло продати.

– Три роки я, за їхніми даними, не платив. Сума щомісячного платежу – 3000 тисячі доларів США. Постає питання: “Чому вони раніше в суд не звертались? Чому мене не змушували платити чи бодай не інформували?”, – пояснює Ігор Лемішка. – Просто я випадково розкрив їхню злочинну схему, яку, думаю, відпрацьовують і на інших людях. Саме тому вони, щоб перестрахуватись, і пішли в суд. Але в мене є всі докази, всі документи, всі квитанції і свідки того, як відбувались платежі.

Суд першої інстанції банк виграв. Пан Лемішка пояснює, що причина проста – його не проінформували ані про позов, ані про слухання. Тож чоловік потрапив лише на третє засідання без будь-яких документів у справі та з найманим юристом, який, за твердженням чоловіка, в законах орієнтується “як вовк на зірках”. Підприємець з тим же юристом подав апеляцію. Як з’ясувалось згодом, прохання про апеляцію були неправильними, а тому від послуг цього адвоката клієнт відмовився. Натомість зараз користується допомогою товариша – адвоката з Києва.

– Справа – очевидна. У банку розробили злочинну схему та “прокатували” через неї тернополян, – говорить захисник підприємця Василь (просив не вказувати свого прізвища – прим. ред. ). – До апеляції ми оформили нові прохання та додатки. Підготували усі документи, які доводять невинність клієнта та підробку документів банком і його працівниками. Наполягатимемо на судово-бухгалтерській експертизі, яку, до речі, мав би ініціювати ще перший суд. Паралельно ми написали заяви та звернення у правоохоронні органи, в тому числі в прокуратуру й СБУ, оскільки наявні економічні злочини як проти людей, так і проти держави. Також звернемось в Нацбанк, Верховну Раду, Кабінет міністрів та на ім’я Президента України.

Це банківська таємниця

Як переконують підприємець та його захисник, випадок з банком дуже показовий. Мовляв, подібне, вочевидь, не одноразово відбувалось і, напевне, не лише в цьому банку. Скаржники наголошують – банки мають зважити на те, що їхні схеми можна розкрити. Люди ж повинні для себе винести правило – не можна підписувати будь-які угоди чи договори без прискіпливого вивчення з фахівцями. Так само як не варто безумовно довіряти банківським працівникам чи установам, додає пан Лемішка.

За коментарем кореспондент звернувся до керівника Тернопільського відділення “Універсал Банку” Петра Галаси.

– Я не можу коментувати дану ситуацію. Це є банківська таємниця і я просто не маю права, – пояснив керівник тернопільського відділення “Універсал Банку” Петро Галаса. – Я можу це обговорювати з самим власником кредиту.

Хто правий, може визначити остаточне рішення суду, а також судово-бухгалтерська експертиза, яку хоче ініціювати тернополянин. Окрім того, ситуацію вивчать правоохоронці та контрольні органи.

До речі, не лише міліції, прокуратурі, Нацбанку можуть скаржитись клієнти, які потрапили в “банківську халепу”. Насамперед людям, як радять фахівці, необхідно звернутися із заявою на ім’я керівника філії чи голови ради й там викласти усі факти та скарги. Також можна звертатись на “гарячу лінію”, яка діє в кожному банку.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.