Щоб оформити «самобуд», дозволу пожежників питати не треба

Поділитися

Набув чинності спрощений порядок прийому в експлуатацію будинків та прибудов до них

Будинки, літні кухні, гаражі, дачі… Українцям дали можливість узаконити все, що вони набудували без дозволів. Нещодавно набув чинності спрощений порядок прийому в експлуатацію житлових будинків, господарських будівель

та прибудов до них. Два роки тому цю процедуру уже спрощували. Щоправда, тоді потрібна була довідка від місцевої ради. А щоб її отримати, часом доводилося пройти сім кіл пекла… Тепер, щоб оформити будинок, не треба питати дозволу сільської чи міської ради. Про те, як тепер можна здати в експлуатацію «самобуди», збудовані до 31 грудня 2009 року, розповідає заступник голови Львівської обласної державної адміністрації Володимир Губицький, повідомляє “Високий замок”

– У чому полягає спрощена процедура здачі в експлуатацію самовільно збудованого об’єкта?

– Тепер забудовнику потрібен лише звіт про технічне обстеження будинку та заповнена декларація. Обстеження технічного стану будинку проводять спеціальні організації, які мають відповідну ліцензію. Представники цієї організації виїжджають на об’єкт, проводять його огляд, фотографують, визначають категорію його складності. При потребі можуть залучати спеціальну апаратуру чи брати зразки для лабораторних аналізів. На основі цих досліджень складають звіт про технічне обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж. Не треба висновків пожежників, електриків чи санстанції. Звіт складають у двох примірниках – один видається замовнику, інший зберігається у виконавця. Отримавши такий звіт, можете подавати в Державну архітектурно-будівельну інспекцію заяву про прийняття об’єкта в експлуатацію. Разом з нею потрібно подати декларацію про готовність об’єкта до експлуатації, копію документа, що засвідчує право власності на земельну ділянку, адже будинок не у повітрі висить, та копію техпаспорта, виданого БТІ. Звичайно, доведеться сплатити штраф, адже самовільне будівництво – це все ж правопорушення.

– Як бути, якщо земельна ділянка, на якій звели будинок, має кількох співвласників?

– У такому випадку заяву про прийняття в експлуатацію мають підписати також співвласники земельної ділянки та об’єкта будівництва.

– За скільки часу інспекція повинна розглянути документи?

– Упродовж 30 днів. Дата реєстрації вважається датою прийняття об’єкта в експлуатацію. З цього часу уже можна укладати договори про постачання до будинку води, газу, електроенергії…

– Чи може інспекція не зареєструвати декларацію?

– Дані, які людина вносить у декларацію, повинні відповідати документам, які подаються разом з нею. Якщо вказана неповна чи неточна інформація, інспекція повертає декларацію замовнику. Тоді він має заповнити її ще раз – відповідно до вимог.

– Чи усі «самобуди» можна оформити в такому режимі?

– Узаконити можна індивідуальні житлові будинки, дачні, садові будинки, які були збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт. Важливо, що тепер таким чином можна оформити і громадські будинки І-ІІ категорії складності. До них належать дитячі дошкільні заклади, туристичні бази, піонерські табори, аптеки, будинки органів управління тощо.

– «Самобуди» з’являються тому, що далеко не усім вистачає часу та нервів, аби зібрати усі довідки та дозволи для початку будівництва. Чи якимось чином спростили процедуру оформлення будівництва?

– Спростили, причому суттєво. Якщо йдеться про будівництво будинків не вище двох поверхів (мансардний не враховують) та площею до 300 квадратних метрів, то дозвіл на будівництво не потрібен – достатньо лише отримати будівельний паспорт чи проектну документацію. Потрібно лише скерувати до Державної архітектурно-будівельної інспекції повідомлення про початок будівельних робіт не пізніше, аніж за один день до їх початку. Форма такого повідомлення затверджена Кабміном. Причому повідомлення не обов’язково подавати особисто – його можна надіслати рекомендованим листом з описом вкладення. Потім так само потрібно надіслати повідомлення про завершення будівництва. Проектна організація, яка розробила вам проект будівництва, відповідає за те, щоб він відповідав будівельним та санітарним нормам. За те, що будинок збудований відповідно до проекту, відповідає організація, яка проводила будівельні роботи. Тепер важливо, щоб будували не якісь люди з вулиці, а кваліфіковані будівельники. Звичайно, цеглу може носити будь-хто, але керувати будівництвом має фахівець. Причому, з підрядником обов’язково укладати угоду. У випадку, якщо право на будівництво передали іншому замовнику, або змінили генерального підрядника чи відповідальних за проведення авторського та технічного нагляду, впродовж трьох робочих днів потрібно повідомити про це інспекцію. Це повідомлення подається так само, як повідомлення про початок будівництва.

– Чимало людей побоюється, що процедури узаконення «самобудів» та проведення будівельних робіт спростили через уведення податку на нерухомість. Мовляв, ми все зареєструємо, а нас пообкладають податками…

– Податок на нерухомість буде у будь-якому разі. Але без прийняття будинку в експлуатацію не можна оформити право власності на нього. Його ж наче й нема. Як тоді підвести газопостачання до нього? Продати такий будинок теж неможливо. Тому в інтересах забудовника мати усі документи на свій будинок, дачу чи гараж.

Дерибан землі по-лановецьки

Де буде піаритись 1 вересня голова Тернопільської обласної ради?