Цією іномаркою користується головний правоохоронець Тернопільщини – тимчасово виконуючим обов’язки керівника обласної міліції полковник Сак Віктор Миколайович

Особисте авто губернатора

Минулого року в Україні на третину збільшився продаж дорогих джипів. При цьому пересічні українці, як і раніше, обирають для себе машини у бюджетному сегменті. ТСН.ua дізнавався, хто скуповує Vip-авто, і які машини по кишені простому українцю.

Смертельний службовий джип губернатора Тернопільщини, який потрапив в аварію. Коли будуть результати розслідування?! Янукович говорив про 20 січня

Збільшення продажів джипів потрібно розглядати в купі із ростом ринку загалом, пояснює нам президент Асоціації автоімпортерів Олег Назаренко. “34% – зростання продажів джипів за минулий рік. За цей же час весь ринок автомобілів в Україні збільшився на 31%. Тож, якщо дивитися загалом, то це вже не так багато. Хоча насправді “позашляховики” в Україні дійсно популярні”, – визнає експерт. Пан Назаренко наводить декілька причин збільшення попиту на дорогі авто, зокрема “позашляховики”. Причина перша: статистику роблять підприємства Дорогі машини, здебільшого, скуповують не фізичні особи, а фірми і підприємства, в тому числі – державні. Саме їхніми стараннями Україна опинилася на третьому місці у Європі після Німеччини та Росії за кількістю машин класу “люкс”. За словами експерта, багато заможних людей переїжджають жити за місто, тож відповідно і фірми підлаштовують під їхні потреби свій автопарк. “Загалом дорогі машини, ті ж джипи, купують підприємства. А звичайні українці, як ви бачите за рейтингами, надають перевагу “Жигулям”, – каже Назаренко. Експерт зізнається, у нього самого службова машина – позашляховик Cadillac Escalade, адже він живе за містом, звідки через стан доріг та погодні умови на седані виїхати було б важкувато. За його словами, це загальна тенденція, яка, можливо, з роками буде змінюватися, паралельно із будівництвом якісних доріг. Причина друга: крутим пацанам – круті тачки “Сьогоднішня еліта виросла з “крутих пацанів”, за часів їхньої молодості крутим вважався той, у кого старший брат – боксер, усі хотіли біцепс пощупати. А зараз ті “круті пацани” виросли, і в них з’явилися інші критерії, зокрема – круті тачки”, – зазначає Олег Назаренко.

Згідно із сучасною модою, “крутий хлопець” має їздити на Maybach, ходити у костюмі Brioni, і це буде його найкращою візитівкою, каже експерт. І справа навіть не в тому – багатий він чи не дуже. Головне – справити перше враження. Причина третя: аби не сіяти паніку Особливість українського менталітету – зустрічати по одягу, каже Назаренко. Саме тому, попри кризу, в нашій країні “авторитетні” українці просто не можуть собі дозволити пересісти з дорогих “тачок” на дешеві. Це на заході, нагадує він, Білл Гейтс починає їздити на Ford Fiesta, аби наблизити себе до простих робітників. А у нас, якщо банкір вчора їздив на Cadillac Escalade, а завтра пересяде на Daewoo, то на ранок біля його банку стоятиме черга з вкладників, які кинуться знімати гроші. Тому що вкладники ніколи не повірять, що шеф економить і намагається зменшити ризики для них. “Подумають, що в нього справи пішли кепсько. Тому у нас криза – не криза, купують дорогі машини”, – говорить Назаренко. Тенденція: усі починають жити за доходами Утім, все ж таки, стверджувати, що українці масово почали надавати перевагу “ненажерливим” великим автівкам – не варто. Просто при виборі машини кожен почав розраховувати на власні доходи. “Потихеньку ми ідемо до європейського менталітету. У нас все більше стають популярними малолітражки і економічні машини. Ще якихось 10 років тому у нас було шиком їздити на 10-річному “німці” – теж великому, якому-небудь BMW чи Audi. У мене перша машина була Audi “сотка”, 81-го року випуску. Розхід був великий. Конячок побільше… А зараз перевагу надають новим авто”, – зазначає Назаренко. Після кризового 2008-го року, згідно із дослідженнями, українці перестали розраховувати на кредити, саме тому впали продажі машин у середньому ціновому сегменті. “Суттєво зменшилися продажі машин, які бралися у кредит, це машини, вартість яких складала від 20 до 40 тисяч доларів. Менше за все впали продажі джипів, розкішних автомобілів і “Жигулів”, – каже Назаренко, пояснюючи це тим, що дорогі машини рідко брали у кредит, а на бюджетні “Жигулі” можна накопичити готівку. За словами Назаренка, якщо хтось з заможних людей і брав кредит на дорогі авто, то це, здебільшого чиновники чи депутати, яким було важливо зафіксувати у техпаспорті, що машина кредитна, не його. А те, що він міг вже за тиждень її викупити – нікого вже не хвилювало. На вторинному ринку купують все, що дешевше 7 тисяч у.о. Як підрахували експерти одного з найавторитетніших у галузі купівлі/продажу автомобілів сайту AUTO.ria.ua, за підсумками минулого року трійку найпопулярніших марок авто на вторинному ринку склали ВАЗ, Volkswagen і Mercedes.

Так, за 2011 рік через цей сайт було продано понад 22 тисячі ВАЗів, 12 тисяч Volkswagen і більш ніж 10 тисяч машин марки Mercedes. Як повідомили ТСН.ua експерти AUTO.ria.ua, список лідерів за рік майже не змінювався: окрім вище названих марок авто, до десятки автомобілів, що найбільше продаються, увійшли Opel, Daewoо, Ford, BMW, Toyota, Renault і Mitsubishi. На сайті підрахували: більшість машин, виставлених на продаж, – 2007-2008 року випуску. Найбільше купують автіки, вартість яких не перевищує 6-7 тисяч у.о. “Також доволі багато машин, що були в експлуатації, продається у наступних недорогих сегментах: 7-8 і 9-10 тисяч доларів. А ось починаючи з 10-11 тисяч доларів спостерігається поступовий спад кількості пропозицій, що говорить про слабкий розвиток даного сегменту ринку. Тенденція до зниження кількості пропозицій продовжується аж до досягнення позначки “початковий середній рівень” у 20-23 тисячі доларів. Потім ріст поновлюється”, – розповіли нам на сайті. Нагадаємо, “Авторейтинг-2011”, складений за результатом продажів автівок у минулому році, очолив ЗАЗ Lanos (10 490 проданих автівок). Перед ним два роки поспіль переможцем того ж рейтингу був АвтоВАЗ. Як повідомляв ТСН.ua, у минулому році джипів було продано понад 52 тисячі, що на 34% більше показника попереднього року. Таким чином, частка цих машин в загальному обсязі продажів легковиків досягла 24%. Окрім того, Україна опинилася на третьому місці у Європі після Німеччини та Росії за кількістю машин класу люкс. Кожен 13-й легковик, проданий в Україні, коштував більше 35 тис. євро, або 368 тис. грн.

Напишіть відгук