Після сумнозвісної прес-конференції голови Тернопільської ОДА Валентина Хоптяна, де він намагався виправдатись, що в автокатастрофі взяв участь лише його колишній службовий джип, журналістів незалежних видань, власкорів, інтернет- блогерів перестали інформувати про проведення прес-конференцій та різноманітних заходів віп-чиновників облдержадміністрації. Анонси на сайті ОДА перестали вивішуватись заздалегідь хоча б за день до проведення заходу. Ми вже не кажемо про надсилання запрошень електронною поштою чи зателефонувати.
Складається враження, що в «білому домі» з планування повний хаос. Насправді, вважають деякі місцеві експерти, такими примітивними діями, дрібна чиновницька рать створює високопосадовцям області «інформаційний кисіль»: на своїх заходах «для галочки» чинуші не чують жодного критичного запитання, не бачать кривої усмішки чи двозначної реакції на популізм.
Як жаліються неофіційно журналісти з “рабських” державних ЗМІ, інколи їх запрошують на захід за пів години до початку. Такого маразму ще ніколи не було.
Щоб в “інформаційному плані” було “люксусово” з приватними місцевими ЗМІ, то з “рейтинговими” укладено угоди, і вони безсоромно клонують провладний піар як редакційні матеріали: з однаковими заголовками, фотографіями. Словом, значна частина газет Тернополя фактично куплені ОДА за 2-3 тисячі гривень «дотації» на місяць. «Поважніші» паперові ЗМІ ще отримують бонуси з передплатної кампанії. Зокрема, «найкривавішу газету Тернополя» змусили передплатити 7 тисяч держслужбовців та працівників комунальної сфери краю. Люди відверто сміються з таких «найцікавіших» газет області, які вже роками не мають власної позиції, а друкують агітматеріали облдержадміністрації, облради, міської ради чи різноманітних партій, які годуються з одного провладного корита. Як жартують журналісти, ще араби і негри не платять їм за позитивний піар.
Проте, не має лиха без добра. Мешканці краю масово «перекочовують» в інтернет. Тернопілля єдина область в Україні, яка щомісяця додає 4-5% інтернет-користувачів. Як кажуть в народі, за 50 гривень на місяць і почитаєш свіжі новини, і кіно подивишся, і по скайпу з родиною за кордоном поспілкуєшся.
Рівень переглядів місцевих телеканалів впав до статистичної похибки. Тернопільська “телекартинка” найменшефективна.
Тиражі більшості газет – «дуті» інколи в 5-7 разів. Для прикладу, одна з газет декларує до 20 тисяч тижневого тиражу, а насправді має менше 3 тисяч. Ще років п’ять тому, газети «любили» лише заокруглити тираж.
Про інформаційне насичення єдиної місцевої фм-станції говорити не приходиться, оскільки вона виступає лише агітатором партії «Свобода».
Найтиражніша газета області «Вільне життя» оприлюднила результати передплати та продаж газет. У столичних рекламних агентствах досі цю інформацію обговорюють, тому що аналогів настільки дутих тиражів не має в жодній області України!