За даними соціологічних досліджень Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва, 10% громадян України готові продати право вільного вибору за суму, що дорівнює від 50 до 500 гривень, а 17,6% вважають, що це дозволений законодавством і поширений спосіб агітації.Спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА відзначають, що підкуп та передвиборча благодійна діяльність кандидатів перетворилися на тренд виборчої кампанії 2012 року. ОПОРА вважає, що підкуп є формою фальшування результатів виборів, яка матиме негативний вплив на результат волевиявлення громадян.
ОПОРА закликає громадян не продавати свій голос, адже ті, кого ми оберемо зараз, будуть керувати країною наступні п’ять років. Загрозою для демократичних виборів є підкуп громадян окремими кандидатами чи партіями. Центральна виборча комісія роз’яснює, що непрямий підкуп виборців – це передвиборна агітація, яка супроводжується наданням виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки мінімального розміру заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, а також надання виборцям, закладам, установам, організаціям, а також виборчим комісіям та їх членам коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати за або не голосувати за певну політичну партію чи кандидата у народні депутати України або згадуванням назви партії чи імені кандидата. Відповідно до чинного законодавства підкуп є кримінальним злочином.