Не раз трапляється так, що з неуважності або халатності постачальника інший платник податків отримує накладну, заповнену з порушенням встановленого порядку. У такому разі, платник податків зобов’язаний звернути увагу на нюанси заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, а також правомірну можливість формування податкового кредиту з поданням скарги на постачальника. Зокрема, реєстр виданих та отриманих податкових накладних заповнюється з такими особливостями:
– у графі 1 проставляється номер запису;
– у графі 2 вказується дата отримання документа, що підтверджує виникнення права на податковий кредит з ПДВ;
– у графі 3 відображається дата виписки (складання) документа, що підтверджує виникнення права на податковий кредит з ПДВ;
– у графі 4 зазначається порядковий номер документа, що підтверджує виникнення права на податковий кредит з ПДВ;
– у графі 5 зазначається вид документа згідно з позначенням «ЗП», яке означає заяву платника ПДВ зі скаргою на постачальника та копії відповідного документа, що підтверджує виникнення права на податковий кредит з ПДВ. Зверніть увагу, що незважаючи на наявність податкової накладної, хоч і заповненої з порушенням, у графі 5 слід зазначити саме «ЗП», а не «ПН». Оскільки вид документа підкреслює, який саме документ підтверджує правомірність відображення податкового кредиту з ПДВ, яким в наведеному випадку є саме заява платника ПДВ зі скаргою на постачальника разом із первинним документом бухгалтерського обліку, що підтверджує виникнення права на податковий кредит з ПДВ;
– графи з 6 по 16 заповнюються в загальному порядку.
Відділ взаємодії із ЗМІ
та громадськістю
ДПС у Тернопільській обл.