Журналіст – має стати «брендом», а бізнес – відкритися

Поділитися

«Пострадянській Україні бракує якісної економічної освіти для журналістів. Українській журналістиці бракує коштів для детального і глибокого вивчення важливих бізнесових тем. Мало медійників готові витрачати час на створення зі свого імені бренду, який пізніше приноситиме прибуток» – до такого висновку дійшли учасники третього раунду «Медіа-пазл шоу» на тему “Бізнес про журналістику”.

Зокрема, підприємець, громадський діяч Петро Ландяк зауважив, що востаннє фаховий аналіз економічних процесів відбувався ще в радянські часи, коли справді  при ухваленні рішень оперували економічними параметрами. Підприємець також висловив думку, що в ЗМІ є потреба більше говорити про внутрішні інвестиції та економіку.

Член регіональної ради підприємців при облдержадміністрації Андрій Газилишин зауважив, що в сучасних ЗМІ розміщається переважно платна інформація, тому важко знайти справді щось корисне. Разом з тим, за його словами, є приклади співпраці між бізнесом та журналістикою, коли ці дві групи разом формують інформацію для власної газети. Разом з тим, на думку підприємця, щоб бути почутими і цікавими активнішими повинні бути самі підприємці, зокрема,  у тих випадках, коли порушують їх права, або влада їх не чує.

Відомий український модельєр Оксана Бачинська зазначила, що ЗМІ готові висвітлювати події пов’язані з модельним бізнесом, проте очевидним є брак інформаційної підтримки національного виробника, як це відбувається у європейських країнах. Журналіст, на її думку,  повинен спочатку працювати над своїм ім’ям, щоб воно працювало потім на нього.

Кандидат економічних наук, директор освітніх програм Інформаційно-комунікаційного центру з підтримки підприємництва Олена Дейнека підкреслила, що бракує ідеології та горизонтальної співпраці, а українці занадто покладаються на вертикальну систему, коли вирішення проблеми очікують “згори”. Тому проблеми економіки не вирішуються, а багато позитивних аспектів не висвітлюються.

Експерт Центру з інформаційних проблем територій Роман Соломонюк, оцінюючи результати дебатів зауважив, що економічній журналістиці притаманна проблема поверховості. Бракує обопільного діалогу між бізнесом і журналістами. Тому обговорюються переважно проблеми підвищення ціни на транспорт, ЖКГ, що є лише наслідком системних проблем економіки. На думку експерта, треба більше говорити про те, що у міжнародному рейтингу за простотою ведення бізнесу Україна займає 137 позицію на рівні з країнами Африки; про те, яким чином мають створюватися робочі місця; як сплата податків впливатиме безпосередньо на простого громадянина, як підприємцю захистити свої права, як розпочати власну справу.

Нагадаємо – це вже третя передача в рамках реалізації проекту “Дослідження морально-етичних  норм та гендерних питань у сучасних регіональних медіа” за підтримки Українського медійного проекту «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк. Дебати організовано Тернопільською обласною асоціацією жінок за підтримки Тернопільської експертної групи, маркетингової агенції “Прості рішення”, тернопільських медіа.

Переглянути запис ефіру можна за посиланням “Бізнес про журналістику”. Попередні передачі можна переглянути за посиланнями: “Журналісти про журналістику”  та “Політики про журналістику” . Приєднуйтеся до нас у соціальній мережі facebook для отримання оперативної інформації про розвиток проекту.

Проект «У-Медіа» здійснюється міжнародною організацією Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США (USAID). «У-Медіа» сприяє дотриманню свободі слова й незалежності засобів масової інформації, прагне збільшення кількості та підвищення якості новинних джерел, підтримує сприятливе середовище для засобів масової інформації та свободи слова. Більше про проект «У-Медіа» можна дізнатись на сайті http://umedia.kiev.ua/.

У якій країні хотіли б народитись тернополяни?

Сьогодні судове засідання проти тризубівця Назара Сарабуна