Вперше у цьому році активісти ГО «Автомайдан Підволочиськ», працівники Служби автомобільних доріг, УДАІ в Тернопільській області, Укртрансінспекції «вийшли на полювання» на перегружені вантажівки. Суть проблеми у тому, що вантажні автомобілі мають визначену технічним паспортом тоннажність, а перевантаження несе загрозу як учасникам дорожнього руху, так і асфальтному покриттю.
Представник ГО «Автомайдан Підволичиськ» Ігор Василів, який разом з іншими активістами організації несе цілодобову варту в районному центрі від подій Майдану, розповідає, що перевантажені автівки – не рідкість для траси всеукраїнського значення, але автомайданівці зацікавились проблемою, оскільки такі автомобілі серйозно знищують дорожне покриття.
«У цьому році в Підволочиському районі планують капітально відремонтувати лише півтора кілометри траси, яка проходить з Тернополя через Кам’янки до Підволочиська. Це дуже мало для району. Тому ми будемо стежити щоб недобросовісні вантажоперевізники не добивали ті дороги, яких і так немає і на які держава виділяє дуже мало коштів», – розповідає Ігор Василів.
Він також додає, що дуже часто такі автомобілі навіть не приховують, що перевантажені понад норму. Коли їде розтентована фура, а там 30 «палеток» цементу – це 60 тон плюс вага самого автомобіля. Порушників дуже легко впізнати, зазвичай вони «глохнуть» перед ваговим комплексом. І намагаються уникнути зважування.
«За 10 метрів до ваги машина блокується, тобто зважити її неможливо. Після наполегливого прохання «Автомайдану» важиться без проблем – результат – 34 тонни перегрузу. Найцікавіше – водія цікавить чому не можна «порішати» на місці», – каже Ігор Василів.
Інспектори Укртрансінпекції після зважування знаходять ще й порушення, пов’язані із безпекою автомобіля та інших учасників дорожнього руху. Фахівці вагового комплексу, зауважують, що за один робочий день вони зважують близько 100 автомобілів, 20 % з яких порушують правила перевезення вантажів.
Прес-служба ГО «Автомайдан Тернопіль»