Як голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко нудився у Тернополі

Поділитися

Вчора у Тернополі відбулася прес-конференція, нуднішої автор не бачив з 1997 року. Стосувалась вона надзвичайно актуальної теми – проведення Тижня українського кіно у Тернополі на підтримку заарештованого у Росії українського режисера Олега Сенцова. Наше місто друге, після столиці, де відбудеться вкрай потрібна акція. Правда, у Києві відбувся великий ажіотаж, а в нашому місті на перший день пригнали студентів до кінопалацу імені Франка, дали “рознарядку” чиновникам. Стартував тиждень з фільму “Молитва за гетьмана Мазепу”: надзвичайно складного, сповненого у кожному кадрі символізму. Як казав колись один рухівець-депутат, який працював заступником в управлінні освіти, цей фільм не для загального перегляду у Тернополі. Треба запросити науковців і студентів-істориків, педагогів зі шкіл, цей фільм для підготовленої публіки, а не широких мас.

У голови Держкіно Пилипа Ільєнка інша версія щодо “Молитви за гетьмана Мазепу”: мовляв, це особливо важливо у контексті теми заарештованого у Росії Олега Сємцова. На його думку з цього фільму почалася інформаційна війна між Україною і Росією.  Цей фільм показали на Берлінському фестивалі і він викликав надзвичайно великий скандал. Недоторканні особи російської історіографії як Петро Перший, князь Меньшиков були показані в не просто в негативному світлі, а справжніми катами українського народу, злочинцями.  Мазепа у фільмі не зрадник. Фільм офіційно заборонений в Росії.

Що ж до нудної прес-конференції,  Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко, ініціатор акції, продюсер Анна Паленчук, актриса фільму «Молитва за гетьмана Мазепу» , дружина Юрія Іллєнка Людмила Єфименко розповідали банальні речі. Як треба бігати по два місяці за продюсерами національних телекомпаній, щоб вмовити переглянути фільм. Так і хотілося сказати, яку ж ви таку, вибачте за грубість, дурню знімаєте, що не вас просять надати фільм, а ви з такими потугами пропихаєте. Чим же ви таким нудним, а отже не прибутковим, “годуєте” продюсерів, що в них “постійний закреп” на випуск в український ефір відзнятих матеріалів?!

Якщо фільм цікавий, то українці самі підуть, знайдуть шляхи як подивитись і вже тоді, у відчутті прибутків, і продюсери шукатимуть вашої ласки.

Диву даєшся, як столичні нібито патріоти не вміють елементарними речами подати свої проекти. Таке враження, що головне кошти з бюджету урвати, а далі спихнути на поганих власників телеканалів, що не крутять їхні геніальні фільми.

Прес-конференція про українське кіно проходила так нудно, що “кіношники”, не соромлячись колег, поки хтось щось там собі балакав, писали есемески, перевіряли хто ж то їм телефонував.

Найпаскудніше, що все це відбувалося в стінах Тернопільської облдержадміністрації та облради. Чому на незалежній “території” цього не зробили? Чому без елементарного міні перфо́рмансу? Це ж столичні зірки приїхали! Як вони збиралися “запалити” інтерес до українського?

Нічого не змінилось в Україні після Майдану…

Ми підтримуємо не лише Тиждень українського кіно, але і Рік.  Якщо ж мистецтво буде й надалі обслуговувати чинуш, то гріш ціна йому.

Про адмінресурс, зв’язок з партією “Свобода”, нардепом-братом голови держкіно і місцевим керівництвом не згадуємо.

Всім відомо, що церкви на Україні гарно доглянуті, всередині облаштовані, зовні прибрані, а клуби по села і районах, немов з війни 1945 року стоять. Чому так? На нашу думку, українці не шанують працівників культури, заклади, які служать владі, виконують їхні захцянки.

“Передсмертні” конвульсії звільненого голови Чортківської РДА Шепети

Лідія Футорська зі Львова “порвала” Тернопіль (відео)