Великоднє послання Варфоломія, милістю Божою Архієпископа Константинопольського, Нового Риму і Вселенського Патріарха

Поділитися

csm_PA-6694939_78e8bf81c9Всій повноті Церкви
Благодать, мир та милість від Христа, що воскрес у славі

Возлюбленні у Господі браття та чада,

Сердечно вітаємо Вас з кафедри Вселенського Патріархату радісним вітанням: “Христос воскрес!”. Воскресіння Христове є центром православної віри. Без воскресіння наша віра “марна” (І Кор. 15:14). Бог Слово Своїм воскресінням обожив та зробив безсмертною людину, яка створена за образом Божим, але була пораненою і очорненою гріхом, даючи їй можливість знову дійти до подоби, якої людина позбулась через свій непослух.

Що саме значить свято Пасхи, перемога життя над смертю, у світі де панують насильство та війни, які проводять в ім’я релігії та Бога?

Багато вчених намагались знайти відповідь на проблему смерті та перевершити її різними теоріями. Ми, православні християни, святкуємо воскресіння Христа із мертвих та впевнено стверджуємо, що  смерть скасована. Ми знаємо, що Бог Слово є податель життя, бо в Ньому “було життя” (Ін 1:4). Ми володіємо радісним досвідом Церкви, що Христове воскресіння перемогло смерть. “Радістью наповнилось все новиною про Воскресіння”. Ця віра просвічує всі явища церковного життя та сконцентровується в Божественній Євхаристії. Факт, що серед християнства, в основному Православна Церква зберігала Божественну Євхаристію, як центр свого життя та духовності, є невідємним від того факту, що Воскресіння є серцем віри, богослужіння та церковного етосу. Тому, євхаристична літургія є завжди торжественною, радісною, і пов’язаною в основному з неділею, як днем Господнього Воскресіння.

Найзворушливішим виразом та тлумаченням Воскресіння та сили його відновлення є образ зішестя в ад Господа нашого Ісуса Христа, який можна побачити тут в монастирі Хора. Господь слави спускається в ад і являється переможцем, воскрешаючи з Собою Адама і Єву, тобто весь людський рід, від самого початку і до останніх часів. “Нині все наповнилося світлом, небо і земля, і глибини підземнії”. Творіння втікає від темного царства смерті та входить в невечірне світло Царства Божого. Віруючий, що бере участь у Воскресінні, покликаний сповіщувати Євангеліє свободи у Христі “до кінців вселенної” (Дії 1:8).

Матір Церква, переживаючи одночасно таємницю хреста і воскресіння,  закликає нас сьогодні “прийти, несучи світильники”, “разом святкуючи спасительну Пасху Божу”.

Тому, що через Воскресіння Спасителя людство стало одним народом, ми об’єднались в одне тіло. Своїм Хрестом і Воскресінням, Христос остаточно убив ненависть. Таким чином, наша Православна Церква є Єдиною, Святою, Соборною і Апостольською Церквою, Церквою примирення всіх, Церквою любові до всіх, і друзів і ненависників. Примирені всі разом, сповнені новим, справжнім життям, ми з цього часу стаємо співвітчизниками святих і являємось сім’єю Божою (див. Еф. 2:15-20).

Нажаль, тероризм, війни та взагалі відбирання людського життя, розповсюджені сьогодні навколо нас. Плач і тривога жертв, швидко розповсюджені сучасними методами технології, проходять через атмосферу і розривають наші серця. Тому, глави людства, політичні, духовні та церковні, всі ми маємо завдання та обов’язок діяти любов’ю та робити все необхідне для того, щоб уникати цієї ситуації безпорядку.

В цьому “абсурдному світі”, ми, православні християни, покликані свідчити про любов і пожертву ближньому.

Для православних віруючих, Пасха не є моментальним ухиленням від одіозної реальності зла у світі. Пасха — це непохильна упевненість, що перемігши своєю смертю смерть і воскреснувши з мертвих, Христос з нами “кожний день до кінця віків” (Мт. 28:20).

Ось, браття і чада, являється і в цьому році пасхальне послання від святішого вселенського апостольського і патріаршого престолу, священного центра Православ’я, до всіх наших ближніх: що Христос воскрес і що сила смерті переможена; що скасована сила влади сильнішого над немічним; що “життя царствує”, обіймаючи все людство в ніжності любові, безодні милосердя та  невичерпній благодаті воскресшого Христа. Достатньо, щоб ми, люди, розуміли, що Ісус Христос є істинне світло і що в Ньому було життя, і що життя було світлом людей (див. Ін 1:3-4). Ось наше послання до політичних і духовних глав цього світу.

Прийдіть, прийміть світло від невечірнього Світла Фанаря, що подібно Світлу Христа, Світлу любові, яке просвічує усіх, “і немає в Ньому ніякої темряви” (І Ін. 1:3-4). Послухаймо, браття і чада, це Євангеліє радості і любові та пом’якшемо ми, православні, нашою любов’ю та жертовнністю страждання сучасного людства.

Слава Життєдателю, Який показав світло, любов і мир всьому світу та особисто кожній людині; слава Царю слави, Ісусу Христу, Переможцю смерті та начальнику життя.

Фанар, Свята Пасха 2016р.
+ Варфоломій Константинопольський,
Палкий молитвенник перед Богом за всіх вас.

0

Тернопіль не розташований в Африці

Великоднє Послання Блаженнішого Святослава