Згідно з результатами дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» у грудні 2016 року, 64% опитаних українців мають традицію дарувати подарунки на День Святого Миколая. Водночас третина – такої традиції не мають, 2% – не знають такого свята, 3% – не визначилися із відповіддю.
Найбільше прихильників цієї традиції на Заході (83%), дещо менше у Центрі (67%). На Півдні та Сході дарують подарунки на День Святого Миколая половина опитаних. Більшою мірою схильні підтримувати дану традицію жінки, молодь, більш заможні українці та ті, хто мають дітей до 18 років.
В Святого Миколая вірять більше третини опитаних (37%). Водночас 53% заявили, що не вірять в нього, і ще 8% – не визначились із відповіддю, а 2% – взагалі не знають, хто це такий. Найбільше тих, хто вірить у нього – на Заході (45%), найменше – на Сході (27%). Чим молодші та чим більш забезпечені респонденти, тим більше вони вірять в Святого Миколая. Також більше їх серед жінок, мешканців міст та тих, котрі мають дітей до 18 років.
У свою чергу, в Діда Мороза вірять 22% опитаних українців. 70% – не вірять, 7% не визначились, а 1% взагалі не знають, хто це такий. Найбільше тих, хто вірить у Діда Мороза серед жителів Центру та Сходу (27% та 25% відповідно). На Півдні таких 20%, а на Заході лише 15%. У Діда Мороза вірять такі ж категорії населення як і ті, хто вірить у Святого Миколая (молодші, забезпечені, мешканці міст та ті, що мають дітей до 18 років).
Новий Рік та Різдво є найулюбленішими новорічними святами для більшості українців (43% найбільше люблять Новий Рік, 42% – Різдво). Ще 5% відзначили як найулюбленіше свято День Святого Миколая, 3% – Старий Новий рік. 5% не подобається жодне з перерахованих свят, не визначилися – 3%.
При цьому, на Сході, Півдні та в Центрі Новий рік люблять більше, ніж Різдво, на Заході – навпаки – більш улюбленим святом є Різдво.
Чим молодші та заможніші респонденти, тим більша їхня прихильність до Нового року. Це свято більш улюблене серед жителів міст, натомість Різдво більше люблять в селах. Чоловіки люблять Новий Рік дещо більше, ніж жінки.
Аудиторія: населення України від 18 років і старші. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%. Терміни проведення: 1-10 грудня 2016 р.