Українська Греко-Католицька Церква найближчим часом, на жаль, не переходитиме на григоріанський календар, бо для цього немає передумов і вагомих причин. Про це заявив Святослав (Шевчук) під час веб-конференції на РІСУ.
Керівник доволі прогресивної церкви продемонстрував такою заявою свою неспроможність консолідувати віруючу паству та священнослужителів…
«Запровадження календаря історично показує, що воно не було основним інструментом зближення чи єдності Церкви. Це радше питання внутрішньої дисципліни, яке може сприяти єдності, а може стояти й на перешкоді», – сказав він.
Блаженніший Святослав зазначив, що частина УГКЦ у деяких державах перейшла на новий календарний стиль, проте це призвело до поділу парафій.
«Сьогодні УГКЦ живе за Григоріанським календарем у різних країнах відповідно до локальних потреб. Хоча часом ми були свідками дуже болючих календарних воєн в Північній Америці. Наслідки їх тривають ще по сьогоднішній день. Ми маємо випадки, коли одна парафія живе за різними календарями. І бідний священик з одною частиною громади мусить співати «Христос Воскрес», з іншою – проводити Страсні Богослужіння», – зауважив Предстоятель.
«Якщо мова йде про нашу Церкву в Україні, ми поки що не бачимо необхідних передумов, а також необхідного консенсусу ні серед нашого єпископату, ні серед нашого духовенства і вірних для того, щоби перейти на Григоріанський календар в Україні», – висловив таку дивну думку глава УГКЦ, ніби не розуміючи, що саме з календарним переходом українські віруючі приєднаються до всього цивілізованого світу.
За його словами, до вирішення цього питання слід підходити виважено. Бо навіть перехід на новоюліанський календар – коли Різдво святкується за новим стилем, а Великдень – за старим, може привести до непорозумінь у Церкві та до розколу. У Греції, наприклад, новий стиль запровадила влада, де Православна Церква є державною. Однак таке нововведення викликало спротив та непослух багатьох вірян і священнослужителів.
«Тому треба брати до уваги саме локальні потреби наших вірних для того, щоби питання календаря, як було сказано, не творило причини для додаткових церковних поділів», – наголосив Блаженніший Святослав (Шевчук), повідомляє credo-ua.org
В Україні римо- та греко-католики живуть за різними церковними календарями.
Григоріанський календар — календар, запроваджений 4 жовтня 1582 року Папою Римським Григорієм XIII, і нині ухвалений у світі як міжнародний стандарт. Григоріанський календар було розроблено на заміну юліанського.
Російська Православна Церква й деякі інші православні церкви не прийняли григоріанський календар, і далі послуговуються юліанським календарем.
Нагадаємо, цього року частина римо-католиків у Святій Землі частково перейшла на юліанський календар. Латинський патріарх Єрусалима Фуад Туаль закликав вірних святкувати Різдво та Великдень разом із православними.
Рішення про те, за яким календарем святкувати Різдво й Великдень, ухвалює місцевий настоятель. Зараз ситуація виглядає так, що в різних католицьких парафіях цього року Різдво святкували за різними календарями, кармелітські парафії – разом із православними за юліанським календарем, францисканські (яких більшість у Святій Землі) залишились на григоріанському. В Ізраїлі, кажуть католики, парафіяни просто мігрували до інших храмів, щоб відсвяткувати Різдво так як звикли.
Що цікаво, греко-католики теж живуть за різними календарями. Наприклад, українські греко-католики – за юліанським, а російські – святкують за григоріанським календарем.