Нові жертви телефонних аферистів на Тернопільщині

Поділитися

Впродовж 25 липня надійшло два звернення від жителів Тернопільщини. Всі вони потерпіли від рук пройдисвітів, які зняли готівку з електронних гаманців краян. Потерпілі не замислюючись повідомляли шахраям всі персональні дані, як наслідок мінус 9 600 гривень.

Потерпілі, мешканка Заліщиків та житель села Мшанець Зборівського району розповіли вже перевірену схему аферистів. Невідомі телефонували до мешканців області та представлялись працівниками банківських установ. Чоловік повідомляв, що через збій системи картку заблоковано. Аферист просив уточнити персональні дані власників рахунків. Краяни розповіли пройдисвітам всі конфіденційні дані, в результаті чого позбулися готівки.

Потерпілі вже пізно зрозуміли, що потрапили на гачок аферистів, мобільні злодії встигли зняти увесь залишок з карток. З електронного гаманця 46-річної жінки зникло – 4 600 гривень, а з рахунку жителя Зборівщини – 5 000 гривень. Жертви шахраїв звернулись за допомогою до поліцейських.

За фактом шахрайства відкрито кримінальне провадження відповідно до частини 1 статті 190 ККУ.

Правоохоронці звертаються до жителів тернопільського краю, ніколи ні за яких обставин не вірити людям, які телефонують вам на засоби зв’язку.

По-перше, пам’ятайте, що співробітники банку не мають права зв’язуватися з клієнтом по телефону і уточнювати його особисті дані. Паролі та інша інформація від банку – це секретна інформація.

Якщо у клієнта виникають якісь підозри щодо неправомірних дій, він може повідомити про це на сайті або за телефоном гарячої лінії

Ніколи не повідомляйте номер банківської картки, термін її дії, ПІН-код або CVV2-код, а також паролі, що надходять в SMS. Якщо дзвонять і уточнюють ці дані, знайте: це спроба шахрайства.

Суворо дотримуйтеся правил користування карткою, не передавайте ніякої інформації третім особам. Якщо подзвонили і представилися співробітником банку з невідомого номера телефону, не потрібно вступати в дискусію, покладіть слухавку та зателефонуйте на гарячу лінію фінустанови. Всі дзвінки, які надходять з банку клієнту, зберігаються в історії контактів з клієнтом.

Запам’ятайте елементарні правили фінансової безпеки:

• не варто встановлювати на карту ПІН-код, який складається з цифр, що йдуть підряд, а також свою дату народження, тому що подібні комбінації легко підібрати;

• не рекомендується захищати всі свої платіжні картки одним і тим же ПІН-кодом. І головне: ПІН-код необхідно запам’ятати або зберігати окремо від платіжної картки в місці, не доступному для сторонніх осіб – зокрема і родичів;

• не повідомляйте нікому одноразові паролі, які приходять вам на мобільний телефон;

• у разі надходження дзвінка з невідомого номера необхідно терміново передзвонити на гарячу лінію і уточнити у оператора всю інформацію по карті, при втраті або крадіжці – карту заблокувати;

Якщо ж ви потерпіли від рук аферистів, не зволікайте, одразу телефонуйте на лінію «102».

Вагітна жителька Шумщини ще звечора випивала, а зранку народила недоношене мертве немовля

Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації: які її повноваження?