7 серпня. Чула різні історії про наші потяги, але сказати, що сьогоднішня мене вразила, це нічого не сказати!
Поїзд 297 Херсон-Київ, що сьогодні прибув до Києва, вагон 12… Спека надмірна протягом всієї подорожі – вікна не відчиняються, кондиціонер не працює… Пасажири в задусі; когось, хто їхав після недавньої операції на серці, ледве відкачували всю дорогу; провідник від спеки просто знепритомнів…. На якійсь із станцій довелося викликати швидку….
Пасажири ніби й не розгубилися – дзвонили на гарячу лінію #УЗ, а звідти порадили – увага!: вийняти скло з вікон! Так і зробили….добралися.
Тепер ще дужче чекаю звіту Бальчуна Wojciech Balczun на уряді. Конкретики вистачає для запитань, на жаль, не лише з цієї показової історії…
Volodymyr Omelyan
Ivanna Klympush-Tsintsadze
8 серпня. ПАТ «Укрзалізниця» перепрошує пасажирів за неналежні умови подорожі та обіцяє подбати про те, щоб подібні випадки не повторювалися. Залізничники і надалі проводитимуть розслідування щодо всіх звернень пасажирів, у тому числі щодо недотримання температурного режиму в поїздах.
Щодо посту віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванни Климпуш-Цинцадзе про подорож у вагоні № 12 поїзда № 297 Херсон – Київ 6-7 серпня Укрзалізниця вже провела оперативне розслідування наданих фактів. Нагадаємо, пані Іванна повідомила, що у вагоні не працювала система кондиціонування повітря. Випадки, коли вагон обладнаний системою кондиціонування, але вона з якихось причин не працює, залізничники беруть на контроль.
У вагоні № 12 поїзда № 297 кондиціонер не працював через незадовільну роботу ПАТ «Дніпровагонрембуд», з яким Укрзалізниця за результатами тендеру уклала угоду на виконання сервісних послуг з ремонту та підготовки до експлуатації систем кондиціювання повітря. Працівники ПАТ «Дніпровагонрембуд» відремонтували систему кондиціювання повітря в цьому вагоні 01-03.08.2017. На жаль, система кондиціювання вийшла з ладу вже під час першого рейсу: відбувся витік холодоагенту з системи кондиціювання повітря. Наразі цей вагон виключено зі складу поїзда, оформлюються відповідні претензії до ПАТ «Дніпровагонрембуд». ПАТ «Укрзалізниця» спільно з філією «Пасажирська компанія» розпочинає роботу з припинення дії укладеної угоди з ПАТ «Дніпровагонрембуд» як з виконавцем, який не зміг надати якісні послуги.
Що стосується поганого самопочуття провідника, який обслуговував вагон, то, за висновками медиків, він знепритомнів через харчове отруєння. Наразі він лікується в житомирській лікарні.
При цьому Укрзалізниця усвідомлює свою відповідальність за ситуацію, що склалася. Після оперативного розгляду прийнято рішення щодо звільнення з займаних посад начальника, заступника начальника та головного інженера пасажирського вагонного депо Київ-Пасажирський.
10 серпня.
Продовження залізничних пригод.
Історія про те, як мама моєї подруги їхала в вагоні № 12 поїзда № 297 Херсон – Київ в спеку з непрацюючим кондиціонером (хоча ЗМІ чомусь написали, що їхала я, але це не суть), отримала блискавичну реакцію Укрзалізниці. Компанія вибачалася і повідомляла про заходи реагування: звільнення аж трьох людей керівного складу і розірвання договору з підрядником з ремонту кондиціонерів. Звісно, такі дії трохи пахли давньою партійною номенклатурщиною, але це краще, ніж ніякої реакції.
В коментарях під цим постом я пообіцяла, що поїду потягом найближчими днями, при цьому не вказала напрямку, дати, жодних даних.
Вчора після засідання уряду, на якому щойно ухвалили рішення про звільнення керівника УЗ (ці дві історії жодним чином не пов’язан, як хтось подумав) швидко переодягаюся в кабінеті в джинси, футболку, кросівки, беру дорожню сумку і їду на вокзал, бо треба встигнути на потяг до Карпат і таки повернутися в ту відпустку, з якої на кілька днів вимушено випала. Біля центрального входу вокзалу мене чекають троє дітей (двоє своїх і одна – подруги) і подруга.
Ескалатор в цей момент не працює. Тому, розрахувавши сили на 2 гітари, 3 валізи, 2 торби і 3 рюкзаки, в кілька ходок, залишаючи дітей по черзі біля речей, дотарабанюємо сходами вгору і вниз, як бойові слони, все це добро у спеку +28 до вагона. Фууух! Сіли в потяг! Задихані, захекані, розпашілі….
Сидимо в першому і частково другому купе, відходимо, піт тече…
Ще поїзд не рушив, тут йде по коридору провідниця і голосно питає, чи є у вагоні Іванна Климпуш.
Кажу: Є, а нащо?
– Вас викликають в штаб! Пройдіть у штаб!
– Який штаб? Я нікуди не піду, а якщо штабу треба, то хай іде до мене… Так своєму штабу і скажіть.
– А чого вас шукають? Ви що, якась терористка?
– Ну, видно, страх наганяю.
Починає кудись дзвонити:) Пояснює, що я не одна, а нас багато, що тут викуплено ціле купе…
Поїзд рушив. Біля нашого добровільно переповненого купе з’являється провідниця у супроводі ще однієї пані. Ну, думаю, штаб прийшов! Таки прийшов, бо це начальниця поїзда. Просить з нею поговорити. Далі був такий діалог.
– Слухаю вас.
– А можна я з вами наодинці поговорю?
Виходимо в провідницьке купе поряд.
– Ви вибачте, будь ласка, за те, що мої працівники не так мене зрозуміли, і щось вже не так сказали. У нас є в спальному вагоні два місця, але, на жаль, лише два, і я би хотіла вам запропонувати туди перебратися…
– Я нікуди перебиратися не буду, я купила ті квитки, які вважала за потрібне, і мені прикро, що ви таке пропонуєте.
– Але ж у цьому вагоні немає кондиціонера!
– Нічого страшного:), зате тут вікна відкриваються.
– Ну як же, мені ж начальство сказало зробити все, щоб у вас все було добре!
– У мене все буде добре! А от начальству своєму скажіть, що я в совєцькому союзі жити не хочу, я намагаюся добитися змін в цій країні не для того, щоб мені особисто було добре, а для того, щоб людям було добре! Так і передайте своєму начальству, що вони нічого не зрозуміли і висновків ніяких не зробили.
– О так, я зрозуміла! Ви за зміни в країні, я вас підтримую! Точно у вас все буде тут добре? Бо ж начальство мені строго сказало, щоб все було добре!
– Йдіть працюйте, у нас з дітьми все буде чудово…
Потяг більшу частину шляху ішов за розкладом хвилина в хвилину, а потім чомусь затримався, тому на станцію нашого призначення, прибув з 30-хвилинним запізненням.
І отут – grand finale. В потязі 12 вагонів, а перон розрахований на 5-6 – ще за Австро-Угорщини побудований (як, до речі, і колії, і тунелі)…. Відповідно, незважаючи на те, що з вагонів в цьому місці виходить близько третини пасажирів (все ж, туристичний напрямок), їм необхідно це зробити протягом трьох (!) хвилин стоянки та скакати з підніжки не на перон, а прямо на насип – тобто готовність до турпоходів перевіряється прямо по прибуттю:). Ну і пригадуєте ж кількість гітар, торб і дітей тільки в нашому товаристві? Ух, ми таки в добралися до Карпат!
Епілог
На особистому прикладі бачу, що не вдалося, хоча й просто не могло за рік вдатися (та і навряд чи ставив таке завдання собі керівник УЗ) зламати хребет старим ментальним підходам, коли просто треба догодити начальству, а не вирішувати різні проблеми системно. Головне, щоб начальству було комфортно!
Мені щиро шкода і розгублену начальницю поїзда, і провідницю, які, реально тяжко і якісно працюючи в далеко не найкращих умовах, несподівано опинилися між молотом у вигляді своїх грізних начальників і наковальнею у вигляді абсолютно дивної незрозумілої віце-прем’єра…
До речі, обов’язково відслідкую, щоб у цих пані не було якихось проблем на роботі після вчорашньої історії.
Багато висновків щодо Укрзалізниці. Справа не в конкретних прізвищах, не в Бальчуні, Омеляні чи ще комусь. #УЗ в цілому лишається заповідником совка, – попри зміни керівництва, попри зміну вектору розвитку країни, попри фрагментарні зміни на самій УЗ, такі як запуск експресів чи онлайн-продажу квитків… І таких заповідників, нажаль, в нас ще дуже багато, і вони саме в найважливіших для життя українців сферах. Реформа транспортної інфраструктури – одна з тих, яку треба рухати, пришвидшувати, гуртом, системно, при цьому забути про образи, конкуренцію та власні інтереси і особистий PR. Особисто готова зробити для цього все, що від мене залежить.
Volodymyr Omelyan, @Євген Кравцов, чекаємо на ефективну співпрацю та довгоочікувані зміни.
Ivanna Klympush-Tsintsadze
***
Слідкувати за розвитком новини можна на нашій сторінці у Фейсбук на youtube-каналі та гугл+ Підписатися та стежити за найцікавішими онлайн-трансляціями можна тут