Ну шо, нарешті нашому Маркусі припекло по серйозному, і виглядає на те, що він може відгребти по повній програмі за все, що відбувалось у ФБ протягом останніх кількох років. В т.ч. й по Україні.

Якщо коротко – що сталось:
– The New York Times і The Guardian довго займались розслідуванням теми втручання у вибори президента США та Brexit через маніпуляції інформацією у Facebook

– Зрозуміло, що під приціл потрапила в першу чергу Cambridge Analytica (CA), компанія, яка прославилась тим, що «зробила Трампа президентом» завдяки мікротаргетингу меседжів дуже дрібним аудиторіям

– З’ясувалось, що CА зібрала особисту інформацію понад 50 мільйонів користувачів Facebook без їх дозволу. Це кожен 4-й виборець США.

– Збирали дані через російсько-американського академіку, доцента Санкт-Петербурзького університету Олександра Когана, який розробив додаток «this is your digital life», який збирав дані про людей нібито з академічною метою, а насправді вони потім потрапили до CА.

– Додатком скористалось трохи більше 200к користувачів, але вони не просто дали дані про себе (пости, які вони лайкали, базові дані профілю і т.д.), а й давали доступ до аналогічної інфи своїх друзів. Друзі, звісно, про це не знали.

– Олександр Коган, як зясувалось, працював паралельно на СА та російський уряд, від якого офіційно отримував гранти )

– Весь цей час (а мова йде про 3 роки), Фейсбуку було відомо, що Коган збирав інфу, і про те, що Коган передав інформацію СА, але ФБ нічого не зробив для того (формально попросив лише видалити дані, але її не видалили, звісно), щоб убезпечити своїх користувачів від використання інформації про них в політичних цілях.

– Під час розслідування в Британії та США представники СА та Фейсбук стверджували, що не використовували цих даних.

– Але тут на сцені несподівано з’являється один з ключових працівників СА (фактично, архітектор їх системи мікротаргетування та збору даних про користувачів) – Крістофер Уайлі, який розповів всю правду. І про те, як збирались дані, і як вони потім використовувались в різних кампаніях, і про російський Лукойл. Ну і найцікавіше, що в хлопця виявились всі документи, які це підтверджують.

– В США та Британії це зчинило неабиякий галас і шкандаль. Прокурори кількох штатів вже заявили про те, що відкривають провадження проти керівництва Фейсбука та особисто Цукерберга, ну і СА, звісно.

– Фейсбуку формально загрожує величезний штраф, який може призвести до банкрутства компанії (за кожен випадок неавторизованого використання даних користувача – $20к. А таких випадків 50 млн)

Общім все лише починається. Будьте на зв’язку )

Тут можна більше почитати по темі: https://www.theguardian.com

Maksym Savanevskyi

2 comments

  1. Даник Михайло

    Задовбав той Машлянка з “своєю” рекламою – закриває текст. Чому ” своєю” – та тому, що він за розміщення реклами – ще й гроші бере. В мене в Скалі є такий “дєятєль”, що організовував перший веб-сайт селищної ради, так тепер самі реклами займають на кожне відкриття любого матеріалу – по 20 секунд ! І це – вчитель місцевої ОПОРНОЇ школи, має конкретне прізвище – Дубчак Олександр Пилипович. На рекламах – “розігрався”, під носом в селищного голови Мирончука В.П. “слава” таким “героям України” ! Спияють розвитку місцевого самоврядування !! І про це вже й Барна С.С. ЗНАЄ !! І такий “порядок” в області – привєтствує, на жаль…


    1. Author
      Борис

      не люблю не фаховості. сприймаю вас як якесь непорозуміння чи таляпало. більшість коментарів – переливання з пустого в порожнє. рекламою текст закриваєте. а мишкою клікнути не пробували? і яка реклама ? чогось непристойного. ні. нашої соціальної групи у фейсбуці. на сайті вашої ради реклама вимушена – ви на безкоштовному хостингу..це своєрідна плата тих 20 секунд… ваш сайт ні копійки з цього не має.. почитайте основи..а тоді коментуйте

Напишіть відгук