• Лише 8% опитаних заявляють про покращення економічного становища їхніх родин за останні півроку. 60% навпаки говорять про погіршення, ще 30% – про відсутність змін. Найбільше тих, хто бачить погіршення особистого майнового стану, – на Півдні (74%), найменше – на Заході (40%). Чим старші респонденти, тим частіше вони говорять про погіршення власного економічного становища.
• Війна на Сході України залишається найважливішою державною проблемою в очах громадян (78%). Про хабарництво та корупцію як загальнодержавну проблему говорять 55% респондентів, безробіття – 29%. Низький рівень зарплат та пенсій, недостатній рівень соціального захисту, соціальне розшарування, підвищення цін на основні товари, як проблеми на рівні країни, хвилюють від 16% до 18% опитаних.
• Водночас, рейтинг особистих проблем очолюють питання соціально-економічного характеру: підвищення цін й тарифів, а також низький рівень зарплат і пенсій особисто хвилюють більше половини респондентів. Питання війни на Сході, низький рівень медичних послуг, відсутність роботи є особистими проблемами для кожного п’ятого. Недостатній рівень соціального захисту, хабарництво і корупція у владі вважають проблемами 15-16% опитаних, соціальне розшарування – 10%. Інші питання особисто хвилюють не більше 10%.
• Серед реформ найбільш критично громадяни оцінюють боротьбу з корупцією та медичну реформу. Невдоволені боротьбою з хабарництвом майже 80% респондентів, задоволені – 5%, медичною реформою – 75% та 10% відповідно. Реформою поліції не задоволені – 61%, задоволені – 21%, судовою реформою не задоволені 56%, задоволені – 5%, реформою освіти – 50% та 13% відповідно, децентралізацією – 36% та 27%. Більшість реформ відносно краще сприймається у західних регіонах країни. Більш молодші респонденти схильні позитивніше сприймати урядові ініціативи, аніж найстарші.
• Припинення військових дій на Сході – домінуюча вимога громадян до наступного Президента України (63%). Посилення боротьби з корупцією очікують 49% респондентів, відродження промисловості – 40%, підвищення соціальних стандартів – 30%. Підвищення якості медицини, зменшення впливу олігархів на політику, відродження аграрного сектору, зміцнення обороноздатності країни та стимулювання розвитку бізнесу – очікують від 11% до 19%. Підвищення міжнародного іміджу України, реформування освіти і науки, захисту української мови і культури – від 4% до 8% респондентів.
• 64% вважають, що потрібно суворо карати кандидатів в президенти, від імені яких під час виборів роздаватимуть допомогу виборцям (пайки, кошти на ремонт, допомога на лікування тощо). 23% – протилежної думки. Відносно вищий рівень толерування виборчого підкупу спостерігається серед респондентів Півдня, де третина вважають, що не потрібно карати за роздачу матеріальної допомоги на виборах. Також відносно більше тих, хто підтримує роздавання допомоги, – серед найстарших опитаних.
• Виступи політиків у ЗМІ – головне джерело звідки громадяни дізнаються про програмні засади кандидатів у президенти (70%). Від близьких та знайомих про програми черпають таку інформацію 35%, з політичної реклами у ЗМІ – 27%, з листівок та буклетів, які поширюють під час кампанії, – 22%, з новин інтернет сайтів – 19%, соціальних мереж – 17%, зовнішньої реклами – 16%, статей у друкованій пресі – 13%, з офіційних сайтів політиків – 9%, виступів на мітингах та зустрічах з виборцями – 8%. При цьому лише 14% опитаних заявили, що коли-небудь повністю ознайомлювалися із програмою кандидата у президенти. 49% завили, що ознайомлювалися частково, 33% – взагалі ніколи не читали повністю програми політиків, які балотувалися на найвищу державну посаду.
2500 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,0%.
Терміни проведення: 14-24 червня 2018 р.