Згідно з результатами дослідження Соціологічної групи Рейтинг, найбільше радості у житті українцям приносять родина (74%), діти (63%) та друзі (49%) – ці групи лідирують у рейтингу радості всі останні 10 років – період, протягом якого Соціологічна група Рейтинг досліджує дане питання.
Також радість українцям приносять подорожі (30%), спілкування з природою (30%), гроші (29%), музика (27%), робота (25%), домашні тварини (24%), подарунки (22%).
Майже кожному п’ятому українцю приносять радість відпустки/канікули, книжки, інтернет, перегляд телевізору, їжа, секс, а також порання по господарству та заняття спортом. Кожному шостому – кіно, дні народження, молитва, шопінг. Майже кожному десятому – театр, танці, пісні, перемоги улюбленої команди чи просте усамітнення. Близько 5% приносять радість навчання та алкоголь, 1-2% – азартні ігри та легкі наркотики. Тільки 1% українців зазначили, що їм нічого не приносить радість у житті.
• Протягом останніх 10 років найбільше зросло відчуття радості від родини, дітей, друзів, відпусток і подорожей, домашніх тварин і спілкування з природою, зайняття спортом, сексу, їжі, книжок, театру, співів і танців.
• Натомість за останні 10 років суттєво зменшилося число респондентів, які отримують радість від перегляду телевізору (нагадаємо, що ще у 2009-2011 роках перегляд телевізору стабільно потрапляв у першу п’ятірку рейтингу радості, тоді як сьогодні це середина другої десятки).
• При цьому, зросло незначно або не змінилося число респондентів, яким радість приносять гроші, робота, подарунки, інтернет, порання по господарству, кіно, молитва, перемоги улюбленої команди, шопінг.
• Аналіз вікових груп засвідчив, що старші люди відчувають відносно більше радості лише від перегляду телевізору, порання по господарству та молитви. Також сюди можна віднести домашніх тварин, книжки, співи та усамітнення, де немає відчутної вікової різниці. Респондентам середнього віку відносно більше радості приносять діти та робота. Молоді – друзі, гроші, музика, їжа, секс, спорт, кіно, шопінг, танці, навчання.
• Зафіксовано і гендерні різниці у сприйнятті радості. Так, жінкам відносно більше за чоловіків радості приносять родина, діти, природа, подарунки, книжки, шопінг, танці, співи, театр, домашнє господарство, молитва, усамітнення. Натомість, чоловікам відносно більше радості приносять друзі, робота, їжа, інтернет, секс, зайняття спортом, кіно, перемоги улюбленої команди, алкоголь та азартні ігри.
• Люди з вищими доходами відчувають відносно більше радості практично від всього, окрім, перегляду телевізору та домашнього господарства. При цьому, діти приносять радість усім незалежно від рівня доходів респондентів.
Аудиторія: населення України від 18 років і старші. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність:
2000 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%.
Терміни проведення: 10-15 липня 2018 р.