На сайті 20 хвилин виклали цікавий матеріал “Спецоперація у маршрутках: ми порахували, скільки водії заробляють “наліво”. Журналісти проїхались в маршрутках №3, №19, №22, №27. Колеги купували квитки і рахували скільки сіло пасажирів за ціле коло. Потім знову купували квиток і підрахували скільки необлікованих пасажирів. Отож, у маршрутці №3 аж 43 тернополян не отримали квитки, а це 215 гривень лівака за коло. У маршрутці №19 вже 32 пасажирів дали “лівака” 160 гривень за одне коло. У 22 автобусі 24 пасажири збагатили водія на 120 гривень. Загалом, журналісти підрахували, що водії отримають необлікованої готівки 100-240 гривень за коло.

Але найцікавіше, коли звести ці кошти за місяць. В середньому водії їздять до 15 годин за зміну. Таку цифру озвучили нам шофери різних маршруток. Звісно, що є водії, які стільки не їздять, бо не витримують фізично. Але, “щоб заробити нормальні гроші, треба відмордувати мінімум 12 годин”,- розповів відверто один із знайомих водіїв..

Якщо 12 годин зі зміни водія помножити на 100 гривень мінімального “лівака” за коло, то виходить 1200 гривень необлікованих коштів за день. Але ж є різні маршрутки. Прибутковіші, які мають 200 гривень за годинне коло, отримують 2 тисячі 400 гривень.

А тепер помножте на місяць – 30 днів. І ця цифра вас шокує. Найменша сума “лівака” – 36 тисяч гривень. В середньому ж виходить – понад 70 тисяч гривень за місяць необлікованих коштів. Якщо ж розглянути “жирні маршрути”, де мають по 300 гривень і більше, та ще врахувати час пік, особливі дні, як от 1 листопада, коли всі тернополяни масово їхали на кладовища, то необлікований заробіток маршруток під 100 тисяч гривень . Якщо перести у валюті, це під 3 тисячі доларів за місяць. Про такі ж суми неофіційно говорять  водії.

Кажуть, що перед підвищенням до 9 гривень за проїзд, з власників кожного автобуса нібито зібрали 5 тисяч доларів “коляди” за не надто прибуткові маршрути і по 10 за “найжирніші” і пожертвували “богам з Листопадової”.

Помножте мінімальну суму – 5 тисяч у.о. на 145 маршруток, які активно курсують Тернополем. Це 725 тисяч доларів. Маршруток у Тернополі ж загалом їздить під 180.

Питання ще є?

“Старі тарифи” по 4-5 гривень за проїзд в громадському транспорті Тернополя будуть діяти лише до середи. Влада спробує знову підняти тариф на проїзд, адже повертати “пожертву” ой як не хочеться…

Сьогодні на Театральному майдані відбувся невеличке зібрання тернополян. Сотня краян обговорили ситуацію. Решта мали свої клопоти…

А тепер цифри для роздумів

За один і той самий час тернопільські тролейбуси ( 60 одиниць транспорту) за готівку перевезли 4 мільйони 356 тисяч 484 пасажири, а маршрутки 2 мільйони 271 тисячу 612 пасажирів  (  від 145 до 180 автобусів).

65% пасажирів у Тернополі перевозять маршрутки і 35% – тролейбуси. Про це йшлося на засіданні транспортної комісії.

Які реальні цифри необлікованої готівки там крутяться – навіть складно уявити…

6 comments

  1. Ростислав

    Ще зверніть увагу ще на те, що водій автобуса не має права бути за кермом більше 8 годин ще й з одногодинним відпочинком. У весь позанормовий час він наражає своїх пасажирів, водіїв та пасажирів іншого транспорту та пішоходів на небезпеку. І на це ні власники маршрутів, ні керівництво міста, ні контролюючі органи уваги не звертають.

  2. Анонім

    Я відразу задекларував, що при прозорих грошових потоках при старих розцінках Тернополю під силу купляти нові автобуси щокварталу. Приберіть “ложку дьогтю” дозвіл їздити пенсіонерам лише після 10-тої години.Всі ходять до церкви і завжди стараються щось закласти певні свинства, щоб водії мали можливістю глумитись над немічними людьми?!

  3. Анонім

    Круті розрахунки!А те,що автобус іздить,його потрібно заправляти,сплачувати податки,за обслуговування на фірми,ремонтувати,це все робиться з «лівака».Чому таких розрахунків немає?


    1. Author
      Борис

      Йдеться про необліковані кошти. Перевізники плакались, що працюють у збиток. мовляв легальних коштів, отриманих за квитки – бракує… насправді – це супер прибутковий бізнес

  4. andriy synytsya

    Йдеться про те, що при обрахунку нових тарифів перевізники подали дані з “офіційних джерел”, тобто з валідаторів (тому й вийшло 9.00), а тут мова йде про облік “чорних грошей”, які повз банки й податкову йдуть прямісінько у чиїсь кишені. Розрахунок же повинен йти, виходячи з суми електронних та готівкових коштів, які за правилами водій повинен тут же перевести в електронний обіг з допомогою своєї картки.

Напишіть відгук