У Києві відбулася Всеукраїнська Конференція для вчительської спільноти “Кращі гендерночутливі STEM-уроки: як викладати”. 20 вчителів та вчительок STEM-предметів презентували найкращі методики проведення уроків математики, фізики, хімії, інформатики, технологій, астрономії, географії біології та іноземних мов у школах. Серед 5-ти переможців кращого STEM-уроку 2019 року Ірина Петрів – вчителька біології та хімії Соборненської загальноосвітньої школи I-II ступенів імені В. Гарматія Байковецької сільської ради. Захід відбувся в рамках Всеукраїнського Конкурсу “Кращий STEM-урок”. Організатори: CSR Ukraine, експертна організація Центр “Розвиток КСВ”, UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення спільно з Міністерством освіти і науки України.
Вчителька презентувала STEM-урок «Зорова сенсорна система людини». Це експериментальний урок, що розвиває у школярів критичне мислення, екологічну грамотність, вміння працювати в команді та аналізувати результати. Серед переможців також вчителі та вчительки з Івано-Франківська, Києва, Краматорська та Полтавської області.
Всеукраїнський конкурс “Кращий STEM-урок” тривав з вересня по грудень 2019 року з метою допомогти вчителям популяризувати STEM-освіту та мотивувати дівчат на рівні з хлопцями до вивчення STEM-предметів.
До участі в конкурсі було подано 245 індивідуальних та командних уроків від вчительської спільноти з різних регіонів України. Автори та авторки 20-ти кращих гендерночутливих STEM-уроків презентували свої розробки на фіналі конкурсу та позмагалися за грошову винагороду у розмірі 5 000 гривень. Серед представлених вчительських ініціатив: інтегровані STEM-уроки з викладання іноземних мов та природничих предметів за допомогою VR та AR-технологій, моделювання LEGO-конструкторів, розробка лепбука з хімії, екологічні та астрономічні уроки-дослідження Сонячної системи, SТЕМ-проєкт «Виготовлення гейзерів для ванни» та інші.
“Другий рік поспіль ми спільно з UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення організовуємо Всеукраїнський конкурс “Кращий STEM-урок. Це неймовірна ініціатива, яка дає можливість вчительській спільноті не лише змінювати підхід до викладання, а ділитися своїм досвідом і знаннями з іншими. Ми прагнемо, щоб розроблені уроки розвивали у дітей навички 21 століття. STEM – це не просто фізика і математика, це інтеграція дисциплін, які розвивають креативність, дослідницькі навички, командну роботу та заохочують до вивчення науки і технологій”, – розповідає Марина Саприкіна, керівниця Центру “Розвиток КСВ”.
Експертне журі оцінювали представлені уроки за декількома критеріями: актуальність обраної теми, креативність, інноваційність, використання обладнання та гендерна чутливість. Про важливість гендерної чутливості в шкільній освіті наголосила Наталія Кошовська, програмна аналітикиня UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення: “На жаль, сучасний світ далекий від ідеалу рівних прав і можливостей для жінок. В Україні лише 20% жінок представлені у Парламенті, приблизна така ж кількість дівчат в IT-сфері. Через такі ініціативи, як конкурс “Кращий STEM-урок”, Хакатони для вчительської спільноти та різні навчальні заходи ми хочемо дати дівчатам можливість проявити себе та бути більш економічно захищеними”.
У рамках конференції, вчителі та вчительки взяли участь у майстер-класі про права вчителя від Фонду Максима Степанова, презентації буклетів про професії у гірничодобувній сфері від компанії “Метінвест” та ознайомилися з результатами цьогорічних Хакатонів. З розробленими проєктами під час Хакатонів можна ознайомитися на сайті.
Переглянути запис онлайн-трансляції фінальної конференції можна за посиланням. Кращі гендерночутливі STEM-уроки 2019 року також будуть доступні на онлайн-платформі https://stem-lesson.info/krashhi-stem-uroki-2018-i-2019/ для всіх вчителів/ок задля поширення кращих прикладів проведення STEM-уроків.
____________
Всеукраїнський Конкурс “Кращий STEM-урок” – це інноваційний підхід до впровадження нових стандартів гендерно чутливого викладання STEM-уроків. Вперше Конкурс проводився у 2018 році. Вчителі з різних регіонів України запропонували розробку 329 індивідуальних та командних уроків. До фіналу було обрано 40 найкращих ініціатив, націлених на гендерно-чутливий підхід до викладання, застосування креативних та трендових методів у навчанні. Трансляцію з обрання переможців можна переглянути за посиланням https://youtu.be/_qGQU0Y2HVw, https://youtu.be/YEl21ZKjrpI.
CSR Ukraine, Центр «Розвиток КСВ» – експертна організація в Україні, що об’єднує понад 40 великих компаній, спільно з якими вже десять років просуває принципи сталого ведення бізнесу та соціальної відповідальності, реалізує власні соціальні проекти, надає консультації, проводить семінари та тренінги з КСВ питань та звітів як для приватних компаній, так і для державних органів влади. Є національним партнером CSREurope (Брюсель, Бельгія) і Всесвітньої бізнес-ради зі сталого розвитку (Женева, Швейцарія). www.csr-ukraine.org
UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення – є провідною агенцією ООН, яка зосереджує свою роботу у сфері гендерної рівності, репродуктивного здоров’я та розбудови потенціалу молоді. Спільно з партнерами ми працюємо у 150 країнах та територіях світу, а з 1997 року і в Україні для утвердження рівності, подолання гендерних стереотипів, посилення можливостей жінок, рівномірного розподілу домашніх обов’язків та залучення чоловіків у виховання дітей. З 2015 року спільно з Міністерством соціальної політики України впроваджується кампанія «Щастя в 4 руки». Більше інформації про UNFPA та нашу роботу в Україні: www.ukraine.unfpa.org. Стежте за діяльністю UNFPA у Twitter та Facebook.