111


Оцінка організації шкільного навчання українцями в умовах карантину прикро вражає.  За даними дослідження Соціологічної групи Рейтинг, 40% опитаних негативно ставляться до запровадження обмежувальних заходів для організації навчання у школах з нового навчального року. 30% – ставляться до цього позитивно, 22% – нейтрально. Відносно більше тих, хто негативно ставиться до обмежувальних заходів серед опитаних, котрі проживають із дітьми до 17 років.

Тобто, лише третина українців готові сприймати нові виклики часу. 40% хоче й далі совкову систему освіти, коли нібито вчителі мають навчити учнів. Насправді, теперішня система освіти застаріла. Обдаровані учні втрачають змогу здобути кращі знання, бо “освітній вампіризм” рулить. Тобто, ті діти, що не вчаться, не дають й вчитися кращим учням, за їхній рахунок намагаються засвоїти програму, витрачається час на слабших, замість того, щоб розвивати обдарованих. Саме навчання на карантині продемонструвало якісний стрибок складання ЗНО. Кількість учнів, які склали на хороші бали, в рази більше, ніж у попередні роки. Чому? Бо усі учні, які дійсно готувались, не витрачали надаремно часу в школі до 15 години, втрачаючи час, щоб учителі отримали зарплати.

Шокує, що 40% українців готові пожертвувати здоров’ям своїх дітей.

За даними соціологів, половина опитаних вважають оптимальними протикарантинні правила для шкіл, запроваджені владою з вересня цього року. При цьому, чверть вважають їх надто жорсткими, 11% – навпаки надто м’якими. Відносно більше тих, хто вважає запроваджені заходи жорсткими, серед тих, хто має дітей дошкільного віку.
• 49% підтримують обов’язкове носіння масок для учнів на перервах у школі, попри це 45% – проти такої ініціативи. Найбільше останніх серед тих, хто має дітей дошкільного та шкільного віку.
• 72% вважають, що навчання в школах цього року потрібно проводитися за традиційною системою (з відвідуванням навчальних закладів). 19% підтримують змішану форму (традиційну та дистанційну), лише 5% – повністю дистанційну. Відносно більше тих, хто підтримує інноваційні підходи до навчання дітей, серед респондентів молодої вікової категорії (18-29 років) та мешканців міст.
• 74% вважають, що ситуація з весняним карантином негативно вплинула на успішність навчання дітей у школах. 66% мають подібні очікування і щодо навчання цього року.
• 86% тих, чиї діти навчалися у школі цього року під час карантину, зазначили, що вони мали доступ до онлайн навчання. 14% – не мали. Основними причинами, які стали на заваді онлайн навчання, опитані, чиї діти не навчалися дистанційно, назвали відсутність інтернету (33%), погану організацію зі сторони навчального закладу (15%) та відсутність комп’ютера, планшету або мобільного телефону (14%).
• 47% опитаних, чиї діти навчалися онлайн, використовували для занять Viber, 28% – Zoom, 13% – Skype, по 11% – телеуроки або ж Google classroom.
• 61% зазначили, що заняття з дітьми онлайн відбувалися регулярно, 18% – що вони мали як регулярний, так і нерегулярний характер, і лише 10% сказали, що уроки відбувалися переважно нерегулярно.

Аудиторія: населення України віком від 18 років і старші в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу. Вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення
Вибіркова сукупність: 2500 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більше 2,0%
Терміни проведення: 1-5 вересня 2020 р.



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.