Галузь ІТ, хоч і постраждала від кризи на ринку праці внаслідок війни, влітку активно шукає
нових спеціалістів та пропонує роботу з високими зарплатами. На фоні того, що багато компаній інших секторів економіки України вимушені скорочувати персонал та знижувати зарплати, ІТ-сфера все більше приваблює пошукачів.
Існує стереотип стосовно того, що IT-сфера – це виключно сфера технічних спеціальностей. Однак галузь IT має чималу частку допоміжних процесів і, як будь-який бізнес, не може існувати завдяки виключно фахівцям одного профілю. Чи затребувані в ІТ-сфері спеціалісти нетехнічного характеру, та на які зарплати вони можуть розраховувати, з’ясував аналітичний центр кадрового порталу grc.ua.
Працювати у ІТ-сфері, почуватися більш впевнено через високу зарплату та стабільність компанії бажають багато спеціалістів. Значну частку з них зупиняє стійкий стереотип сприйняття професійної ІТ-сфери. Більшість переконана, що влаштуватися в ІТ можуть лише люди з логічним мисленням, що діяльність у сфері інформаційних технологій передбачає лише роботу із залізом та кодами, а IT-фахівці є переважно інтровертами. Однак у сфері інформаційних технологій є місце для представників тих професій, в основі яких не лежать навички програмування та знання точних наук.
Зараз в ІТ-компаніях для нетехнічних спеціалістів відкрито 18% вакансій від усіх актуальних в ІТ-сфері на сайті grc.ua. Шукають, зокрема, менеджерів продуктів, рекрутерів, PR-менеджерів,
маркетологів продуктів, менеджерів по роботі з клієнтами, контент-менеджерів тощо.
Варто зазначити, що зарплати, які отримують представники нетехнічних професій в ІТ-
компаніях, зазвичай вищі, ніж пропонують спеціалістам на аналогічних посадах в компаніях
інших секторів економіки.
Пропонуємо короткий огляд найбільш затребуваних нетехнічних професій в ІТ з основними
вимогами до них – що робити, що вміти, що знати, які навички мати. Перелік цих вимог не є
остаточним. Однак, використовуючи його в якості бази, можна з’ясувати, які навички варто
«прокачати» чи «наростити», якщо є бажання працювати саме на цих посадах.
Project Manager
Знати, вміти, розуміти:
управління проектною командою;
формування бачення й стратегії розвитку продукту на базі наявного функціоналу;
участь у тестуванні продукту на предмет відповідності розробленого функціоналу
початковим вимогам;
базове розуміння HTML;
відповідальність за досягнення цілей;
управління людськими ресурсами;
фінансова грамотність;
знання методології розробки і розуміння технічного боку справи.
Роботодавці бажають, аби кандидат мав також такі риси: комунікабельність, організованість,
здатність приймати рішення самостійно, нестандартне мислення, знання іноземної мови. Бажаним все ж таки є технічний background. Власне, проект-менеджери є важливою складовою бізнес-процесу в IT. Вони є такими собі «містками-тлумачами» між чистими технічними спеціалістами і менеджментом компанії.
Кандидатам на посаду Project Manager в ІТ-сфері пропонують від 1 000 до 2 000 USD.
Рекрутер
Знати, вміти, розуміти:
базові знання в ІТ
пошук спеціалістів з використанням стандартних та альтернативних джерел;
аналіз резюме кандидатів з урахуванням специфіки та вимог до вакансії;
створення та адміністрування бази потенційних кандидатів, готових до роботи;
управління комунікаціями з кандидатами
вільне володіння пакетами MS Office, Google Sheets/Docs
Роботодавці зазначають, що кращі кандидати на посаду рекрутера в ІТ-компанію повинні мати
сильні аналітичні та комунікативні навички, здатність працювати в умовах швидких змін та
багатозадачності, бути уважними, націленими на результат, а також бути здатними навчатися.
Однією з основних вимог до майбутнього рекрутера є високий рівень знання англійської мови, не нижче B2-C1. Часто рекрутери в ІТ-компанії можуть працювати віддалено.
Маркетолог продукту
Знати, вміти, розуміти:
просування компанії, IT-послуг чи/та IT-продуктів на ринку;
участь у формуванні стандартів компанії по роботі з різними каналами збуту;
базові знання інструментів внутрішнього маркетингу – e-mail маркетинг, маркетинг
лояльності і т.д.;
розуміння специфіки «роботи» рекламних інструментів.
Важливо мати стратегічне мислення, ініціативність, організаторські здібності, знати
специфіки ринку.
Менеджер по роботі з клієнтами
Знати, вміти, розуміти:
спілкування з клієнтами;
підтримка та розширення клієнтської бази;
консультування і супровід клієнтів;
розуміння принципів функціонування CRM-системи;
ведення ділового листування;
збір та обробка фідбеку щодо роботи IT-спеціаліста або команди;
запобігання та менеджмент кризових ситуацій;
розширення клієнтської бази (референси, відгуки на сайт та соц.мережі).
Сейл-менеджер, або менеджер з продажу
Знати, вміти, розуміти:
пошук, виявлення потреб, формування пропозиції і презентування та продаж продуктів IT
на ринку;
пошук клієнтів;
фінансова грамотність;
робота з комерційними пропозиціями;
розуміння специфіки IT-продуктів і сервісів.
Пам’ятаємо про уже традиційні – комунікабельність, грамотність, вміння вести переговори,
знання іноземної мови.
Зазвичай кандидати на посаду менеджера з продажу в ІТ-компанії можуть претендувати на
зарплату від 1000 USD до 1500 USD. Досвід роботи в продажу бажаний, проте не обов’язковий.
Роботодавці готові здійснити навчання кандидатів, у яких є бажання досягати поставлених цілей та
заробляти гроші. Одна з основних вимог: впевнене володіння англійською – розмовною та
письмовою.
Контент-менеджер.
Знати, вміти, розуміти:
створення контенту (текст, фото, відео тощо);
наповнення сайту;
ведення соц.мереж;
розуміння основ CEO, HTML;
знання графічних редакторів.
Окрім цього, грамотність, креативність, знання іноземної мови.
Це лише невеликий перелік нетехнічних спеціалістів, яких шукають роботодавці ІТ-сфери.
Можливість переходу у ІТ-сферу є не лише після перекваліфікації та перенавчання на розробника, програміста. Людина без базової технічної освіти зможе знайти себе у цій сфері, варто лише здобути необхідні для ІТ знання та навички.