Станом на 25 грудня 144 компанії з іноземним капіталом повністю завершили вихід з ринку РФ, ще 1 164 – перебувають у процесі виходу. На відміну компаній із США та країн ЄС, китайські компанії не поспішають залишати російських ринок, лише 10% із них анонсували вихід.
Про це йдеться у моніторингу KSE Institute, присвяченому присутності іноземного бізнесу на ринку Росії.
За даними KSE Institute, компанії, які повністю покинули РФ, мали 284,2 тис. співробітників, $14,9 млрд капіталу та $31,7 млрд активів.
Аналітики підрахували, що у 144 компаніях, які повністю вийшли з РФ, працювало 20,4% персоналу, зайнятого в іноземних компаніях. У 2021 рік вони згенерували $36,2 млрд виручки та сплатили $3,2 млрд податків до федерального бюджету.
Водночас 495 іноземних компаній скоротили поточні операції або призупинили нові інвестиції, а 1 201 компанія залишається працювати в РФ.
Компанії з Китаю не поспішають покидати РФ. За підрахунками KSE Institute, зі 112 китайських компаній 78% все ще залишаються в Росії, 9% – вичікують, і лише 10% компаній перебувають у процесі виходу.
Серед китайських компанії, які анонсували вихід з російського ринку – Lifan, DJI, Loongson, UnionPay, TikTok. Натомість 87 компаній з Китаю залишаються працювати в РФ.
Після впровадження антиросійських санкцій, Китай наростив обсяги торгівлі з РФ. За період з січня по листопад 2022 року товарообіг між двома країнами зріс на 32%, досягнувши рекордних $172,4 млрд. За 11 місяців Китай поставив до РФ товарів на суму $67,3 млрд. Це на 13,4% більше, ніж за аналогічний період у 2021 році.