Понад 32 тисячі звернень до психологів та юристів: український ветеранський фонд презентував результати роботи гарячої лінії кризової та юридичної підтримки

Поділитися

За понад два роки існування Гарячої лінії кризової та юридичної підтримки Українського ветеранського фонду психологи та юристи опрацювали понад 32 тисячі звернень. Про це розповіли під час презентації результатів діяльності проєкту, яка відбулася 27 серпня.

Проєкт “Гаряча лінія кризової та юридичної підтримки” — ініціатива, в межах якої ветерани, ветеранки, члени їхніх сімей, сімей загиблих воїнів можуть отримати кваліфіковану психологічну та юридичну підтримку. Це проєкт Українського ветеранського фонду, який став можлива завдяки програмі Український Фонд Швидкого Реагування IREX, яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США.

Лінія розпочала свою роботу у червні 2022 року. Спершу підтримку надавали лише кризові психологи, які консультували 24/7. Однак згодом, в березні 2024, лінію доповнили напрямом юридичних консультацій.

“Кожен наш проєкт, кожна ініціатива, яку ми втілюємо для наших ветеранів та ветеранок, ґрунтується на глибинних дослідженнях потреб та викликів, з якими стикаються захисники й захисниці. На основі цих глибинних досліджень ми реалізовуємо і створюємо продукти, які будуть для них працювати. Наша гаряча лінія є одним із таких продуктів. На початку повномасштабного вторгнення кожен із нас переживав найскладніші періоди в своєму житті: хтось втратив домівку, хтось своїх близьких, комусь довелося виїхати, в багатьох людей члени родин мобілізувалися і вирушили захищати нашу країну на фронті — всім нам було складно. І ми вирішили започаткувати кризово гарячу лінію, яка би підтримувала тих людей, завдяки кому сьогодні зберігається наша незалежність і наша державність”, — зазначила виконуюча обовʼязки виконавчого директора Українського ветеранського фонду Юлія Кіріллова.

Вона також розповіла, що з червня 2022 року по липень 2024 року психологи та юристи гарячої лінії опрацювали понад 32 000 звернень.

Про те, що робота проєкту вкрай важлива, свідчать випадки, коли психологи лінії запобігали суїцидам, допомагали знову віднайти сенс життя, у кризових ситуаціях викликати швидку допомогу, навіть вночі, щоб уникнути фатальних наслідків.

У межах Гарячої лінії кризової та юридичної підтримки можна отримати безоплатну психологічну допомогу за двома напрямами: цілодобово телефоном або доєднавшись до щотижневих груп підтримки.

“Кризова підтримка передбачає надання консультації в режимі “тут і тепер”, в момент, коли людина звертається в кризовому стані. Вона отримує психоедукацію, тобто роз’яснення її стану, а відтак — певну стабілізацію. А вже потім, за необхідності, перенаправляється до спеціалістів, зокрема пропонуємо долучитися до наших груп підтримки”, — пояснив головний психолог Гарячої лінії кризової підтримки, ветеран Олександр Чаморсов.

Як повідомила керівниця юридичного напряму проєкту, адвокатка Вероніка Кожемякіна, за 6 місяців роботи юридичного напряму було опрацьовано понад 967 звернень.

“Найчастіше до наших юристів звертаються з питаннями про отримання житла чи компенсації за належне до отримання житло, проходження ВЛК/МСЕК, отримання статусу учасника бойових дій, користування ветеранськими пільгами, отримання одноразової грошової допомоги при пораненні та грошового забезпечення при звільненні, запитують, як діяти при зникненні людини безвісти, про права та пільги членів сім’ї безвісти зниклого бійця. Часто цікавляться юридичними аспектами започаткування власної справи, як і де отримати фінансову підтримку на ветеранський бізнес”, — резюмувала Вероніка Кожемякіна.

Як далі працюватиме проєкт, розповіла Юлія Кіріллова.

“Наша лінія й надалі буде доступна в режимі нон-стоп. І працюватиме так до тих пір, допоки наші ветерани й ветеранки, члени їхніх сімей будуть потребувати від нас цієї підтримки”, — підсумувала очільниця фонду.

Нагадаємо, що психологічну підтримку та юридичні консультації від Українського ветеранського фонду можна отримати за телефоном 0 800 33 20 29. Щоб звернутися по письмову юридичну консультацію, залиште запит на нашому сайті. Юристи підготують алгоритм дій і надішлють письмову консультацію на вказану заявником електронну адресу.

Telegram, YouTube, Facebook, TikTok, Viber, Instagram чи Twitter: звідки українці дізнаються новини?

Ціни на продукти продовжують зростати: що очікувати у вересні?