Торік понад 200 тисяч вживаних авто з-за кордону поповнили наші дороги. Нових машин за цей же час українці придбали втричі менше — близько 70 тисяч. І серед нових, і серед вживаних, найбільше купували бензинові моделі, хоча дизельні авто та електрокари теж не залишилися без уваги. Що вплинуло на вибір українців і які тенденції диктує ринок у 2025 році, з’ясовував Центр громадського моніторингу та контролю.
Середній вік вживаного авто — 9 років
Впродовж 2024 року українці придбали понад 222 тисячі вживаних авто, ввезених з-за кордону. Як повідомляє канал Укравтопром, це понад три чверті від всіх легковиків, що у минулому році поповнили вітчизняний автопарк. У 2024 українці купили на 4% вживаних авто більше, ніж у 2023.
Середній вік таких автівок становив 9 років, а найбільша частка в цьому сегменті авторинку належала бензиновим авто — 47%. Дизельні машини становили 25%, електромобілі — 18%, авто з ГБО та гібриди — по 5%.
Лідером серед ввезених вживаних авто залишається Volkswagen Golf, до України минулоріч потрапили понад 12 тисяч цих машин. До топ-трійки також входять RENAULT Megane (9608 авто) та SKODA Octavia (8083 авто).
Найпопулярніші — на бензині
Нових авто українці минулого року купили близько 70 тисяч. Це на 14% більше ніж у 2023 році. Понад 5,5 тисяч машин придбали у грудні минулого року. До топ-трійки тут потрапили Toyota (10731 авто), Renault (7266 авто) та Skoda (5033 авто).
Найпопулярнішими на українському ринку нових легкових автомобілів залишались моделі з бензиновими двигунами. Утім, їхня ринкова частка відносно 2023 року зменшилась на 7% — до 40%. Дизельні авто зросли з 22,8% до 25,6%, гібриди — з 17,7% до 19,5%. Збільшилась і частка електромобілів з 12% до 14,5%. А от машинам із газобалонним обладнанням, як і раніше, належало менше 1% ринку нових легковиків.
Українці надають перевагу вживаним електрокарам
За оцінками Інституту дослідження авторинку, підвищення побутового тарифу на електроенергію не вплинуло на сегмент електромобілів. Більше того, не вплине і в майбутньому, адже навіть при вартості 15-16 грн за кіловат на швидкісних електрозарядних станціях електромобілі виграють по собівартості пробігу в найближчих конкурентів — легковиків з ГБО.
Тож минулоріч українці купили понад 51 тисячу електромобілів — як нових, так і вживаних. Це аж на 38% більше, ніж у 2023 році. Так, само, як і роком раніше, у 2024 українські покупці надавали перевагу вживаним машинам з нульовими викидами: частка нової техніки становила 20%.
Що чекає на авторинок?
За прогнозами аналітиків Інституту дослідження авторинку, продажі нових та вживаних авто у наступному році будуть триматися приблизно на тому ж рівні, що і у 2024. Оскільки немає чинників, які б вплинули на збільшення чи зменшення інтересу споживачів.
Проте зміни можуть очікувати на електромобілі: 2025 рік має стати останнім, коли в Україні діятиме пільгове розмитнення цих авто. Тож експерти передбачають зростання обсягів торгів у цьому сегменті ближче до кінця року, з піком у листопаді-грудні. Можливо, з середини року відбудеться активізація імпорту електромобілів зі США через очікуване подорожчання. А сумарне поповнення автопарку за 2025 рік може скласти близько 70 тисяч електроавто.
Ціни на вживані електрокари, які минулими роками стрімко знижувалися, більше не падатимуть. Середній цінник на закордонних аукціонах залишається незмінним, а якщо пільги на розмитнення не продовжать — ближче до середини чи кінця року слід готуватися до подорожчання цих авто в Україні.