Про це написало американське видання ClashReport і повідомив військовий журналіст Андрій Цаплієнко.
Saab 340 AEW&C має радар Erieye AESA, здатний виявляти повітряні та морські цілі на відстані до 400 кілометрів.
«Він посилить оборону України від крилатих ракет і буде підтримувати прибуваючі F-16 через інтеграцію Link 16», — зазначало ClashReport.
Цаплієнко уточнив, що серед функцій Saab 340 AEW&C є «виявлення цілей до 450 км, наведення ППО, підтримка авіації та контроль моря».
30 травня 2024 року прессекретар шведського прем’єр-міністра Том Самуельссон заявив, що Україна отримає від Швеції два літаки РЛС ASC 890 у межах нового пакета військової допомоги.
За даними спеціалізованого порталу Flightradar24, 21 квітня в небі над Україною в західних областях здійснював політ літак без реєстраційних даних із позивним WELCOME — але більше жодної інформації про цей транспорт не було.
«Маршрут польоту вказує на типову роботу розробленого в СРСР літака-лабораторії Ан-26КПА або аналогічного типу, що здійснював перевірку і калібрування аеронавігаційного обладнання», — заявили представники проєкту українських OSINT-розслідувачів Exilenova.
A WELCOME sign! Here’s what we think we know about calibration flights over western Ukraine. 🇺🇦 https://t.co/KjwzqF8Gx6 pic.twitter.com/3tfwG5A6RY
— Flightradar24 (@flightradar24) April 23, 2025
Схожу версію озвучили OSINT-розслідувачі з проєкту Стратегічна авіація росії.
«Протягом сьогоднішнього дня літак виконував винятково технічний політ з увімкненим передавачем на ешелоні FL 95 і не є бортом ДРЛО Saab 340», — заявили вони.