Rating Group, Львівський медіафорум й International Media Support опублікували результати спільного дослідження медіаспоживання.
У ньому приємно вразила цифра, що майже 30% українців перестали читати новини в москалячому телеграмі. Так, Telegram ще поки головний засіб отримання інформації про актуальні події для українців, але за рік рівень споживання інформації стрімко зменшився, чого не спостерігається в жодній іншій соцмережі. Телеграм-канали постійно або часто читає загалом 52% опитаних українці. У липні 2024 року таких було понад 78%.
На другому місці – YouTube (32% дивляться постійно або часто), на третьому – Facebook (28%).
Телемарафон «Єдині новини» і чати у Viber постійно або часто переглядають 25%. Це у прайм-тайм. А так рейтинг перегляду програм вкрай низький і телевізор занепадає. Українці мало довіряють медіа загалом.
Серед тих, хто читає москалячий телеграм ствердно сказали, що довіряють Telegram-каналам лише 29% – тобто, лише третина, а дві третіх користуються телеграм як джерелом інформації про повітряні тривоги і прильоти, чого не має в інших соцмережах.
Міжнародним й українським онлайн-медіа скоріше довіряють або довіряють лише 16%.
Найбільше українці не довіряють єдиному телемарафону (39% не довіряють або скоріше не довіряють, 24% вагаються, 19% важко відповісти). Для чого витрачаються 2 мільярди гривень щороку – питання відкрите.
Майже 40% респондентів ніколи не перевіряють достовірність інформації, 18% роблять це завжди. Частіше перевіряє достовірність молодь (18-29 років), респонденти з вищою освітою, а також військові і ветерани.
35% вважають, що їм легко або скоріше легко відрізняти правдиву інформацію від неправдивої в медіа.
Найпоширеніші практики перевірки достовірності – це використання власної інтуїції та досвіду (34%) і порівняння з кількома авторитетними джерелами (25%).
59% українців вразливі до дезінформації і фактично є телепнями, яким можна “навішити” локшини в інформаційному полі і вони ведуться.
Про це свідчить результати дослідження медіаспоживання українців соціологічної групи «Рейтинг» (Rating Group) на замовлення ГО “Львівський медіафорум” і International Media Support.

