ЦВК відмовила у реєстрації кандидату в президенти з Тернополя Сергію Фаренюку

Поділитися

11 січня Центральна виборча комісія відмовила Сергію Фаренюку у реєстрації кандидатом на пост Президента України. Відповідна постанова оприлюднена на офіційному сайті ЦВК.

Сергій Фаренюк працює лікарем у ендоскопічному відділенні Тернопільської університетської лікарні. 8 січня 2019 року він подав заяву разом із доданими документами для реєстрації кандидатом на пост президента України до Центральної виборчої комісії. А також додав квитанцію про безготівковий переказ коштів у сумі 3 гривні на спеціальний рахунок ЦВК.

11 січня на засіданні, де також був присутній громадянин Фаренюк, ЦВК прийняла рішення про відмову йому у реєстрації. Після оприлюднення постанови претендент у кандидати виступив з офіційним зверненням, у якому заявив, що рішення ЦВК є незаконним. Під час його промови члени ЦВК покинули зал засідання.
З постановою №49 про відмову у реєстрації Сергія Фаренюка можна ознайомитись на офіційному сайті ЦВК. Там зазначено ряд порушень порядку складання документів цього претендента у кандидати. Найперше, Фаренюк у своїй заяві просив зареєструвати його кандидатом, водночас не заявляв про самовисунення. Його заява не була засвідчена в установленому законом порядку та не містила згоди на оприлюднення біографічних відомостей і декларації особи. Наступним порушенням ЦВК встановила відсутність визначеної Законодавством України грошової застави. Окрім цього громадянином Фаренюком не було подано декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за попередній рік, а також необхідного комплекту фотографій в паперовому вигляді та на електронних носіях, а також електронних версій передвиборної програми й автобіографії. Паперовий варіант автобіографії був не повним, без відомостей про: громадянство, партійну приналежність, склад сім’ї, адресу місця проживання із зазначенням часу проживання в Україні, не погашену і не зняту в установленому законом порядку судимість. Його анкета кандидата на пост Президента України була без даних щодо місця проживання, кваліфікації (за дипломом) та вченого звання.

«Відповідно до частини 1 статті 9 ЗУ «Про вибори Президента України» громадянин України, який досяг тридцяти п’яти років, має право голосу, володіє державною мовою і проживає в Україні протягом десяти останніх років може бути обраний Президентом України. У цьому ж Законі зазначено, що право висування кандидата на пост Президента України належить громадянам України, які мають право голосу, і це право реалізується ними через політичні партії, а також шляхом самовисування. Водночас ЗУ «Про вибори Президента України» регулюється порядок самовисування. У частині 2 статті 48 чітко прописуються вимоги до заяви на пост Президента України, а у статті 51 є перелік необхідних документів для реєстрації кандидата. Окрім цього відповідно до статті 49 грошова застава кандидата становить 2,5 мільйони гривень», – коментує координаторка громадського спостереження ОПОРИ за виборами в Тернопільській області Ольга Галушка.

Відповідно до Календарного плану основних організаційних заходів з підготовки та проведення чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року, подання документів до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидата на пост Президента України розпочалось 31 грудня 2018 року та закінчується 3 лютого 2019 року.
***
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
11 січня 2019 року № 49

Про відмову Фаренюку С.Г. у реєстрації кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року

До Центральної виборчої комісії 8 січня 2019 року громадянин України Фаренюк Сергій Григорович особисто подав заяву разом із доданими документами для реєстрації кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року.

Розглянувши подані документи, Центральна виборча комісія встановила.

Згідно зі статтею 48 Закону України “Про вибори Президента України” (далі – Закон), що регулює порядок самовисування, громадянин України, який відповідно до статті 9 Закону може бути обраний Президентом України, особисто подає до Центральної виборчої комісії засвідчену в установленому законом порядку заяву про самовисунення кандидатом на пост Президента України, яка повинна містити визначені частиною другою статті 48 Закону відомості.

Натомість Фаренюком С.Г. порушено встановлений статтею 48 Закону порядок самовисування. Так, у заяві Фаренюк С.Г. просить зареєструвати його кандидатом, водночас не заявляє про самовисунення. Крім того, заява не засвідчена в установленому законом порядку.

Також усупереч вимогам частини другої статті 48 Закону в заяві Фаренюка С.Г. не міститься згоди на оприлюднення біографічних відомостей і декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, згідно зі статтею 50 Закону, а також зобов’язання в разі обрання передати у порядку, встановленому законом, протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права і припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції України та законів України несумісні із зайняттям посту Президента України.

Частиною третьою статті 48 Закону та пунктом 4 частини першої статті 51 Закону передбачено, що для реєстрації кандидатом на пост Президента України подається документ про внесення грошової застави відповідно до статті 49 Закону.

Грошова застава вноситься партією, яка висунула кандидата на пост Президента України, або кандидатом на пост Президента України у безготівковому порядку на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії (після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації) у розмірі два мільйони п’ятсот тисяч гривень (частина перша статті 49 Закону).

Натомість Фаренюком С.Г. додано квитанцію № СВ01004189/1 від 8 січня 2019 року про переказ у безготівковому порядку на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії коштів у сумі 3 гривні.

Отже, передбаченого пунктом 4 частини першої статті 51 Закону документа про внесення грошової застави відповідно до статті 49 Закону немає.

Згідно з пунктом 5 частини першої статті 51 Закону Центральна виборча комісія реєструє кандидата на пост Президента України за умови отримання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 50 Закону.

Статтею 50 Закону передбачено, що декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року початку виборчого процесу, подається кандидатом на пост Президента України (на паперових носіях та в електронному вигляді) за формою, визначеною відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”.

За змістом пункту 2 Роз’яснення щодо застосування деяких положень Закону України “Про вибори Президента України” під час реєстрації кандидатів на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 грудня 2018 року № 272, на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року декларація кандидата на пост Президента України за 2017 рік (усі сторінки декларації, у тому числі ті сторінки її розділів, стосовно яких у суб’єкта декларування та членів його сім’ї відсутні об’єкти для декларування у відповідному розділі) подається до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на пост Президента України після присвоєння такій декларації унікального ідентифікатора документа в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на паперових носіях та в електронному вигляді:

на паперових носіях – роздруковані копії всіх сторінок декларації, розміщеної в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, засвідчені підписом кандидата на пост Президента України шляхом проставлення його на останній сторінці декларації;

в електронному вигляді – у форматі PDF (*.pdf) на оптичному носії інформації (CD-R, DVD-R) або на USB-флеш-накопичувачі чи іншому пристрої для запам’ятовування, що використовує інтерфейс USB.

Фаренюком С.Г. до заяви додано податкову декларацію про майновий стан і доходи за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 2 жовтня 2015 року № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 6 червня 2017 року № 556).

Проте Фаренюк С.Г. не подав передбачену пунктом 5 частини першої статті 51 Закону декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року початку виборчого процесу (на паперових носіях та в електронному вигляді) за формою, визначеною відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”.

Також усупереч вимогам пунктів 2 та 3 частини першої статті 51 Закону Фаренюком С.Г. для реєстрації кандидатом на пост Президента України не подано автобіографії та передвиборної програми в електронному вигляді.

Разом з тим пунктом 7 частини першої статті 51 Закону встановлено, що для реєстрації кандидата на пост Президента України подається чотири фотографії розміром 4 х 6 см, а також дві фотографії розміром 9 х 13 см на паперових носіях та в електронному вигляді.

Водночас на порушення зазначених вимог Закону фотографій розміром 4 х 6 см як на паперових носіях, так і в електронному вигляді вказаною особою не подано. При цьому Фаренюк С.Г. подав дві фотографії розміром 9 х 13 см на паперових носіях, не додавши їх в електронному вигляді, а також чотири фотографії розміром 3 х 4 см на паперових носіях.

Згідно з пунктами 1, 3 частини першої статті 52 Закону в разі порушення встановленого Законом порядку висунення кандидата, відсутності документів, зазначених у статті 48 або 51 Закону, Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата на пост Президента України.

Крім того, Комісія звертає увагу, що подана на паперовому носієві автобіографія Фаренюка С.Г. не містить відомостей про громадянство, партійність, склад сім’ї, адреси місця проживання із зазначенням часу проживання в Україні, не погашену і не зняту в установленому законом порядку судимість.

Також подана Фаренюком С.Г. анкета кандидата на пост Президента України не містить повної інформації щодо місця проживання на території України протягом десяти останніх перед днем виборів років, кваліфікації (за дипломом) та вченого звання.

Отже, згідно з пунктами 1, 3 частини першої статті 52 Закону в Центральної виборчої комісії є підстави для відмови в реєстрації Фаренюка С. Г. кандидатом на пост Президента України.

Враховуючи викладене, відповідно до частин першої – третьої статті 48, частини першої статті 49, частин першої, дев’ятої статті 51, пунктів 1, 3 частини першої, частини другої статті 52 Закону України “Про вибори Президента України”, керуючись статтями 11 – 13 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”, Центральна виборча комісія постановляє:

1. Відмовити Фаренюку Сергію Григоровичу в реєстрації кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року.

2. Повернути Фаренюку С.Г. внесені ним на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії кошти в розмірі 3 гривні.

3. Копію цієї постанови надіслати Фаренюку С.Г.

4. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Голова Центральної виборчої комісії Т. СЛІПАЧУК

Як у Борсуківській територіальній громаді призначали директора будинку культури

Незаконний продаж пального на вулиці Гайовій у Тернополі триває й далі