На сьогоднішній день в зв’язку з ростом курсу валют придбання нової іномарки для багатьох українців є питанням другорядним. Як результат продажі нових автомобілів стрімко поповзли вниз, а потенційному покупцеві не залишається нічого іншого, як звернути свою увагу на ринок вживаних авто. Однак покупка автомобіля з пробігом завжди пов’язана з ризиком купити замість бажаного засобу пересування джерело постійних і невиправданих витрат на ремонт. Для того щоб не помилитися, покупцеві необхідно вибирати автомобіль дуже уважно, тому що ціна ремонту може виявитися дорожче вартості самого транспортного засобу.
Ось перелік корисних порад, на які потрібно звернути увагу.
Зовнішній огляд
-
Огляньте автомобіль при денному світлі — так будуть краще видно можливі дефекти лакофарбового покриття. В умовах недостатньої видимості або при штучному світлі (наприклад, в гаражі) подряпини можна і не помітити, особливо якщо продавець постарався приховати недоліки спеціальними косметичними засобами.
-
Роздивіться кузов на предмет іржі. Найбільш «слабкі» з точки зору корозійної стійкості місця — пороги, колісні арки та багажник.
-
Перевірте лакофарбовий шар під різними кутами зору: кузовні панелі не повинні відрізнятися один від одного за кольором. Повинні бути однаковими і кузовні зазори.
-
Зверніть увагу і на кріпильні гайки. Якщо у автомобіля, який проїздив кілька років, вони новенькі, значить деталі кузова знімали. Необхідно задати запитання продавцеві: чому? Можливо проводився серйозний кузовний ремонт. Нічого страшного в самому факті ремонту немає, але в разі виявлення цього, відразу потрібно торгуватися, а до автомобіля придивлятися більш уважно: наскільки добре були проведені всі роботи?
-
Чи немає на асфальті під автомобілем маленьких калюж? З несправних автомобілів можуть витікати технологічні рідини: масло, тосол, гальмівна рідина, бензин, вода. При виявленні явних витоків від покупки цього автр варто відразу ж відмовитися.
-
Двигун повинен бути чистим зовні або хоча б не забризканий маслом. Подивіться на внутрішню стінку капота. Якщо вона покрита чорним нальотом, то є ймовірність витоку масла.
-
Огляньте всі приводні ремені на предмет зносу. Відслужив своє ремінь зазвичай біліє, в ньому стають видні тріщини і нитки арматури. Особливо це питання актуальне для приводу газорозподільного механізму бензинового мотора, оскільки його обрив в більшості моделей призводить до передчасного ремонту двигуна. Сам по собі цей ремінь — річ недорога, але обрив може статися і відразу після покупки.
-
Залиште капот відкритим і поверніть ключ у замку запалювання так, щоб включилися датчики приладів (не заводьте). При цьому повинні загорітися як мінімум лампочки акумулятора і тиску масла. Погано, якщо цього не відбулося. Запустіть двигун, дочекайтеся прогріву до робочої температури. Працювати мотор повинен тихо і рівномірно. Натисніть на акселератор і прислухайтесь: чи немає стукотів? Відпустіть педаль. Якщо обороти впали не відразу або вони підвищені (більше 1100 об / хв) навіть на холостому ходу, то існують проблеми з регулюванням системи приготування палива. технологічні рідини
-
Особливу увагу потрібно приділити тосолу і маслу. Зміна характеру цих компонентів (тосол з домішками емульсії, а масло пузириться) говорить про їх змішуванні. Таке можливо лише при пробитою прокладці або деформації головки блоку циліндрів після перегріву мотора. Моторесурс «закипівшого» двигуна знижується в кілька разів, а вартість капремонту складає від однієї до кількох тисяч доларів.
-
Слід оцінити якість масла. Ненормально, якщо воно загусло і виглядає на щупі не як тонка плівка, а збирається грудками — в мотор заливали підробку або змішували різні види, значить він зношений та прослужить недовго.
-
Не забудьте також перевірити рівень гальмівної рідини — течі з гальмівної системи небезпечні для життя.
-
Перевірте всі світлові прилади — фари, поворотники, стоп-сигнали, освітлення салону. Якщо «глючить» хоч одна лампочка або не включається поворотник, то причина може бути як дрібною (запобіжник), так і серйозною (замикання проводки, помилки в бортовому комп’ютері, зношення плат). З неправильно працюючої електрикою краще не жартувати, тому як автомобіль може спалахнути.
Огляд всередині автомобіля
-
Зверніть увагу на знос обшивки сидінь, накладок на педалі зчеплення, гальма і акселератора, вони можуть багато чого розповісти. Обов’язково потрібно перевірити роботу кліматичної установки і сигнальні лампи на панелі приладів. Дуже багато покупців особливої уваги на «піч» і «кондишн» не звертають, а даремно. Адже їх ремонт часто обходиться дорожче, ніж відновлення ходової: в окремих випадках, щоб дістатися до кліматичної установки, потрібно розібрати половину салону, а потім ще й дуже уважно все зібрати. І якщо без кондиціонера абияк обійтися можна, то їздити взимку з непрацюючої грубкою шкідливо для здоров’я.
Пробна поїздка
-
При рушанні з місця перевірте наскільки глибоко доводиться відпускати педаль від повністю вичавленого стану. В русі не повинно бути пробуксовки, це відбувається при зношеному диску зчеплення.
-
Якщо схоплювання відбувається в «низу», зчеплення може вимагати серйозного ремонту або заміни. Також при включенні / виключенні не повинно бути чутно хрускоту або скрипу. І якщо в першому випадку заміна троса буде коштувати копійки, то в другому може знадобитися знімати всю КПП.
-
Педаль гальма повинна не доходити до підлоги кілька сантиметрів. Натисніть педаль гальма і утримуйте її близько хвилини. 20 секунд — вона не повинна провалюватися. Чи немає відведення автомобіля в бік при різкому гальмуванні, чи не чути при цьому якісь сторонні звуки?
-
На нерівній дорозі можна перевірити роботу підвіски. Сильні стуки повинні насторожити. У цьому випадку можна запропонувати продавцю перевірити автомобіль на спеціалізованому стенді. Якщо кермо починає тремтіти на високій швидкості, то можливо, буде потрібно балансування коліс.
Ходова частина
-
Ходову частину автомобіля потрібно перевіряти в майстерні з використанням підйомника і спеціальних стендів. Тільки так Ви зможете отримати кваліфікований висновок і необхідну консультацію фахівця. Перевірка кутів установки коліс (розвал-сходження) допоможе застрахуватися від прихованих сильних пошкоджень кузова.
Де перевірити автомобіль?
Для клієнтів компанія «Автогарант маркет» підготувала пакетну послугу «купівля-продаж» вартістю 300 грн ., Яка включає:
-
Перевірку ходової частини автомобіля;
-
Перевірку кодів несправності електросистем;
-
Перевірку розвал-сходження;
-
Технічну мийку.