Насправді, це сумна новина. У 2017 році в Україні були заборонені російські соцмережі “Одноклассники” та “ВКонтакте”, а також сервіс “Яндекс” та Mail.ru. Потім російська попса, серіали і т.д. І це дало стрімкі результати з українізації. Проте, буквально за півтора роки війни в України месенджером номер один, де черпають новини наші громадяни став російський Телеграм. У це складно повірити. Але значно важливішим питанням є: як з цим боротися? Знову заборонити російський продукт, в якому можна розміщувати жахливі відео, крадений контент з фільмів, публікувати будь-яку неперевірену інформацію, в яку вірить наївний читач? Адже більшість російських ІПСО множаться саме в Телеграмі москаля Дурова. У Європі Телеграм займає перше місце серед месенджерів лише в росії, білорусі і тепер в Україні.Мешканці всього цивілізованого світу не довіряють російському продукту
Українці зазвичай отримують інформацію з телеграм-каналів (44%), з телебачення – 43% (старші респонденти). Такими є результати всеукраїнського опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС) на замовлення консультативної місії Європейського Союзу в Україні. КМІС зазначає, що простежується значний перехід до користування і отримання інформації з інтернет-джерел та втрата телебаченням свого колишнього безумовного лідерства. І це добре. Значна частина українців вже не дивиться телебачення.Серед молоді це тотально.
Так, з ютуб-каналів отримують інформацію 36%, з новинних інтернет-видань – 34%. Інші джерела називали менше респондентів (зокрема, фейсбук назвали 22%).
Дослідники зазначають, що інші опитування КМІС показують: серед тих самих телеграм-каналів немає однозначних лідерів, а респонденти називають сотні чи тисячі різних каналів. Водночас серед респондентів є запит на швидкий та лаконічний формат викладу інформації (з короткими текстами чи відео).
Використання інтернет-джерел поширене серед усіх вікових категорій і фактично домінує у всіх вікових категоріях 18–59 років. Проте серед респондентів віком 60+ досі домінує телебачення (72%), хоча багато хто користується і телеграмом, і ютубом, і новинними інтернет-сайтами.
Також дослідники зазначають, що з віком стає більше тих, хто покладається на телебачення, навіть серед 18–59 річних: про ТБ говорять 13% серед 18–24 річних, і далі показник зростає до 45% серед 45–59 річних. Також в опитуванні звертається увага на схід, де (як на вразливий регіон) менше тих, хто покладається на телебачення, проте і найбільше тих, хто покладається на телеграм-канали.
Водночас українським ЗМІ довіряють 49% респондентів, не довіряють 43%. Помітно критичніші до українських ЗМІ мешканці сходу, де лише 19% довіряють їм (в інших регіонах – 43–59%).
Опитування проведено впродовж 4–20 вересня 2023 року методом особистих (face-to-face) інтерв’ю. Опитано 2005 респондентів, що мешкають у всіх регіонах України, які контролюються урядом України (крім Херсонської і Донецької областей). Опитування проводилося з дорослими (віком 18 років і старше) громадянами України.
Формально за звичайних обставин статистична похибка такої вибірки (з імовірністю 0,95 і з врахуванням дизайн-ефекту 1,5) не перевищувала 3,3%.
Скептичний читач скаже: та в чому проблема? Це лише бізнес?
Ні. В Телеграмі тусується мільйонна аудиторія неосвічених українців, якими маніпулюють москалі та різні шарлатани. Які потім наслідки таких дій – ви бачите самі. Наприклад, дивні результати виборів.