В росії магазини косметики масово закриваються, нових взуттєвих марок немає взагалі, а частка закритих магазинів одягу в московських ТЦ досягла 38%. Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки. Зазначається, що через обвал купівельної спроможності, зростання орендних ставок і проблеми з кредитами розвиток fashion-ринку фактично зупинився. Більшість нових брендів тепер іде в онлайн – на маркетплейси, бо відкрити офлайн-магазин стає розкішшю.
“Ринок може почати “оживати” лише за умов стабілізації економіки та зниженні ставок за кредитами. Схожа криза вже була у 2015-му – тоді відновлення роздрібної торгівлі тривало майже три роки”, – зазначає СЗРУ.
І для долбойобів, яким москалі засрали мізки пропагандою, і які почнуть писати в коментарях, що в Україні ще гірші справи, повідомляємо – оборот українських компаній, що працюють у сфері роздрібної торгівлі, в січні-червні 2025 року сягнув 936,6 млрд грн, що вище за показник минулого року на 17%. За перші шість місяців поточного року українські ритейлери загалом отримали виторг 936,6 млрд грн. Для порівняння: минулого року за аналогічний період цей показник становив 800,2 млрд грн.
Водночас чистий приріст оборотів галузі (з урахуванням 14,3% інфляції) становить лише 2,7%.
У топ-3 за цифрами зростання виторгу серед компаній є мережа АТБ з показником у 117,15 млрд грн, що на 20% перевищує аналогічний показник минулого року. У найближчого конкурента – мережі супермаркетів “Сільпо” – обороти виросли на 16%: з 43,62 млрд грн до майже 50,39 млрд грн. “Епіцентр” із ростом обороту на 3% заробив 38,98 млрд грн проти 37,69 млрд грн роком раніше.
Найвищі темпи приросту виторгу серед продуктових ритейлерів демонструють мережа магазинів “Фора”, яка за пів року додала одразу 30%, досягнувши показника у 20,73 млрд грн, “Аврора” – 29% до 21,75 млрд грн і Novus – 21% до 16,29 млрд грн.

