Вся правда про Київстар. За 2010 рік

Поділитися

Об’єднаний «Київстар» – українська бізнес-одиниця VimpelCom Ltd., до складу якої увійшли оператори «Київстар» і «Beeline-Україна», – за підсумками 2010 року продемонстрував стабільне лідерство на телеком ринку країни і показав впевнений приріст за основними показниками діяльності, включаючи обсяг абонентської бази, рівень трафіку, що споживають клієнти, і загальний рівень прибутковості компанії.

Що важливо для пересічного абонента – у 2010 клієнти отримали послуг мобільного зв’язку на 35% більше, при цьому «середній рахунок» залишився практично на рівні 2009 року.

 

Абонентська база і ARPU

Гарні показники у 2010 році «Київстар» продемонстрував за абонентською базою. Активна клієнтська база в мобільному сегменті відновила своє зростання і збільшилася на 1,5% до 24,4 млн. осіб. При цьому середній дохід від одного абонента (ARPU) виріс на 1,3%. У сегменті фіксованого інтернету в 2010 році зростання абонбази було «вибуховим» – кількість користувачів збільшилася на 143,5%.

Драйвери зростання

Мобільна телефонія

Мобільна телефонія продовжує займати провідне місце – понад 80% – у структурі доходів оператора. 

У 2010 році маркетингові рішення «Київстар» у розвитку мобільного зв’язку були спрямовані на стимулювання споживання і просування безлімітних тарифів у всіх сегментах.

У масовому сегменті був виведений новий тариф «Єдина ціна» з вихідною тарифікацією 25 коп./хв. на всі напрямки, а також тарифи «Свобода», «СМС і розмови» і «25 мільйонів», перший тариф для об’єднаної бази абонентів «Київстар» і «Beeline-Україна».

Для бізнес-клієнтів було введено лінійку нових безлімітних тарифів «Необмежений зручний», «Необмежений + Інтернет», «Необмежений + СтарСвіт», «Необмежений VIP», «Абсолютний необмежений».

Істотні успіхи продемонстрував бренд DJUICE. Тарифні інновації та активний розвиток дефініції «територія розваг» дозволили зупинити відтік абонентів і вивести цей молодіжний бренд на новий виток розвитку. Істотну роль тут зіграв інноваційний тариф «Бомба» з єдиною вихідною тарифікацією 10 коп./хв. на всі напрямки, також оновлений тариф «DJUICE Безлім + Музика», до якого було включено пакетний обсяг інтернет-трафіку, а також активне просування актуальної цифрової музики.

Ці кроки, за результатами 2010 року, призвели до зростання споживання послуг телефонії – MOU збільшився на 34,7% – і, відповідно, збільшенню ARPU на 1,3%, а також дозволило стабілізувати абонентську базу та мінімізувати міграцію абонентів до інших операторів.

У 2010 році загальний голосовий трафік склав 142 млрд. хвилин. З урахуванням зростаючого обсягу споживання послуг зв’язку в 2010 році ємність радіомережі «Київстар» збільшено на 17%.

Мобільний інтернет

У 2010 завдяки зниженню ціни та наданню акційного трафіку відбулося суттєве зростання продажів модемів – за підсумками року було реалізовано 315 тис. пристроїв, що на 110% більше в порівнянні з 2009 роком. Це призвело до збільшення споживання мобільного трафіку через пристрої з «великим екраном». У 2010 обсяги передачі даних у радіомережі «Київстар» склали 2,5 тис. терабайт (це близько 2 млн. копій фільмів). Загальна кількість реалізованих модемів, починаючи з 2008 року, склала 0,5 млн. шт.

За підсумками 2010 року загальна кількість користувачів мобільного інтернету склала близько 1,8 млн. абонентів. Доходи від мобільної передачі даних зростають і також стають істотною частиною сукупного доходу.

 

Мультимедійний контент

Від послуг мультимедіа в 2010 році «Київстар» в цілому отримав 326 млн. грн. – це близько 3% усього річного доходу компанії. Тільки від продажу цифрової музики в минулому році компанія отримала 135 млн. грн.

Під егідою бренду DJUICE на порталі dmd.djuice.com.ua було створено інтернет-спільноту – майже 3 тис. молодих гуртів і музикантів, які представляють свій контент. За рік з цього порталу було завантажено 57 млн. композицій, що в перерахунку на CD складає близько 4 млн. дисків.

Система голосування та рейтингування дозволила з цього контенту відібрати найбільш якісний продукт і перемістити на комерційну вітрину, де він продається у форматі рингтонів, фултреків та ді-джинглів. Середня ціна треку – близько 2 грн.

Домашній інтернет

Об’єднання «Київстар» – найкращого бренду в Україні та оператора № 1 у мобільному зв’язку – та «Beeline-Україна» – сильного і досвідченого гравця ринку послуг фіксованого зв’язку для бізнесу та широкосмугового доступу на базі FTTB – дозволило створити мультисервісного оператора з унікальними компетенціями та досвідом .  

У 2010 році «Київстар» на 60% розширив географію FTTB. Прокладено більше 4 тис. км. оптоволоконного кабелю, вдвічі збільшено ємність інтернет-каналів, з 40 Гбіт/с до 95 Гбіт/с збільшено пропускну здатність мережі.

У 2010 році послуга широкосмугового «Домашнього інтернету» від «Київстар» була підключена в 27 нових містах України та за підсумком року стала доступною у 37 містах, у більш ніж 2 млн. квартир у 21 тис. житлових будинків. За підсумком 2010 року «Київстар» обслуговував понад 266 тис. абонентів «Домашнього інтернету». У 2010 році обсяг IP-трафіку, переданого і прийнятого клієнтами «Домашнього інтернету», перевищив 95 петабайт (майже 100 млн. гігабайт).  

У результаті в 2010 році доходи від «Домашнього інтернету» збільшилися на 104,4% і склали 97,7 млн. грн. У сукупному доході об’єднаного «Київстар» за 2010 рік частка доходу від FTTB поки що склала 1,3%, при цьому даний напрямок є потенційним драйвером зростання доходу оператора.

Зростання прибутковості та доходів

Збільшення загальної прибутковості компанії відображено в показнику OIBDA margin, який в 2010 році збільшився на 1,5 процентних пункти і склав 53,6%. Це найвищий показник не тільки на українському ринку, але й у цілому в групі операторів VimpelCom Ltd.

Домогтися цього дозволили ефективні маркетингові рішення, а також синергетичний результат об’єднання операторів та ефективне управління витратами, які були знижені на 0,2%, незважаючи на загальну інфляцію та п’ятикратне збільшення обов’язкових платежів за користування частотним ресурсом.

Доходи від мобільного зв’язку в 2010 році у порівнянні з 2009 роком збільшилися на 0,2%, при тому що відбулося значне скорочення надходжень від інтерконекту – близько на 20%.

Інтеграція операторів

Однією з центральних подій 2010 на телеком ринку України стало об’єднання українських активів VimpelCom Ltd. на базі оператора «Київстар». Інтеграційні процеси об’єднаного «Київстар» йдуть за планом і вже дали перші результати: синергетичний ефект, досягнутий у 2010 році, оцінюється на рівні близько $ 52 млн.

 

Інвестиції у розвиток

Капіталовкладення в 2010 році у порівнянні з попереднім роком зросли на 38% до понад 2 млрд. грн. Вони були спрямовані на розвиток мобільної мережі, зокрема ємностей для забезпечення зростаючого трафіку, а також на розвиток фіксованого інтернету за технологією FTTB (послуга «Домашній інтернет»).

 

 

 

 

 

Ключові показники діяльності

об’єднаного «Київстар» – української бізнесодиниці VimpelCom Ltd.

в 4 кварталі та в цілому за 2010 р. у порівнянні з попередніми періодами

 

Україна, про-форма

(млн. грн)

4 кв. 2010 4 кв. 2009 4 кв. 10/09 3 кв. 2010 4 кв.10/ 3 кв. 10 2010 2009 2010 / 2009
Чиста операційна виручка 3,198.2 3,174.9 0.7 % 3,365.4 -5.0% 12,488.9 12,521.9 -0,3%
Скоригована OIBDA 1,709.1 1,643.9 4.0 % 1,913.2 -10.7% 6,695.5 6,529.4 2.5%
Скоригована маржа OIBDA, % 53.4 % 51.8 %   56.8%   53.6% 52.1%  
Комерційні, адміністративні та загальногосподарські витрати 944.1 898.3 5.1% 873.5 8.1% 3,578.1 3,586.5 -0,2%
  • у т.ч. витрати на продажі та маркетинг
176.2 220.1 – 19.9% 167.3 5.3% 668.7 788.9 -15.2%
  • у т.ч. загальногосподарські та адміністративні витрати
767.9 678.2 13.2% 706.2 8.7% 2,909.4 2,797.6 4.0%
Комерційні, адміністративні та загальногосподарські витрати у процентах від чистої операційної виручки, % 29.5% 28.3%   26.0%   28.6% 28.6%  
Капітальні витрати 584.0 421.0 38.7% 403.3 44.8% 2,005.3 1,453.7 37.9%

 

Україна, про-форма

Виручка (млн. грн.)

4 кв. 2010 4 кв. 2009 4 кв. 10/09 3 кв. 2010 4 кв.10/ 3 кв. 10 2010 2009 2010 / 2009
Чиста операційна виручка 3,198.2 3,174.9 0.7 % 3,365.4 -5.0% 12,488.9 12,521.9 -0,3%
  • Мобільний зв’язок
3,064.8 3,013.6 1.7 % 3,239.4 -5.4% 11,945.2 11,926.9 0,2%
  • Послуги фіксованого зв’язку
133.5 161.3 -17.2% 126.0 6.0% 543.8 595.1 -8.6%
  • 1) Бізнес-сегмент
77.7 82.5 -5.8% 74.9 3.7% 299.4 329.8 -9.2%
  • 2) Міжоператорський
25.2 66.1 -61.9% 27.2 -7.4% 146.7 217.5 -32.6%
  • 3) Домашній
30.6 12.7 140.9% 23.9 28.0% 97.7 47.8 104.4%

 

Україна, про-форма

Операційний розвиток

4 кв. 2010 4 кв. 2009 4 кв. 10/09 3 кв. 2010 4 кв.10/ 3 кв. 10 2010 2009 2010 / 2009
Мобільні операції                
  • Абоненти (‘000)
24,390 24,034 1.5% 25,057 – 2,7% 24,390 24,034 1.5%
  • MOU (хв.)
456.6 379.1 20.4% 433.2 5.4% 430.9 320.0 34.7%
  • ARPU mobile, грн.
40.3 40.0 0.7% 42.6 – 5.4% 39.8 39.3 1.3%
  • ARPU mobile, USD
5.1 5.0 2.0% 5.4 – 5.6% 5.0 5.0 0.0%
Операції за послугами фіксованого зв’язку                
  • Абоненти (‘000)
266.1 109.3 143.5% 213.8 24.5% 266.1 109.3 143.5%
  • ARPU broadband, грн.
38.2 44.7 -14.6% 38.0 0.6% 41.0 57.2 -28.3%
  • ARPU broadband, USD
4.8 5.6 -14.3% 4.8 0.0% 5.2 7.3 -28.8%

 

Самовільне спалювання листя та відходів – сезонна проблема весни

Що можна буде побачити у квітні в Тернопільському облдрамтеатрі