У Тернополі вперше за півстоліття зробили обрізання трьом місцевим юдеям

Поділитися

  Троє членів юдейської релігійної громади Тернополя: 8-денне немовля, 30-ти і 57-річні чоловіки, пройшли обряд бріт-мілу — обрізання згідно з вимогами закону Мойсея. Подія відбулася 25 січня, тобто 20 швата 5771 року, за юдейським календарем. Обрізання провів головний рабин України Вільгельм Шломо за участі рабина Якова з Ізраїлю та рабина Моше із Житомира.

„Згідно з єврейським законом, на Тернопіль зійшло велике благословення — міцвот — з нагоди того, що тут вступив у союз зі Всевишнім чоловік у віці 57-років. Це можна порівняти з обрізанням Авраама у віці 90 років”, — зазначили у юдейській громаді міста.

Відтак громада отримує численні привітання від релігійних конфесій, а троє згаданих чоловіків отримали нові імена: Яків — Яків, Юрій — Давид і Володимир — Шмуль.

„Я обрав ім’я на честь нашого земляка, письменника і лауреата Нобелівської премії”, — розповів 57-річний тернополянин Володимир Опалюх.

Загалом же, за його словами, значення обрізання для юдеїв чимось нагадує хрещення у християн. „Ми пам’ятаємо з Біблії, з Тори, що Бог сказав Мойсею: „Обріж плоть і будеш мати союз на вічно”. Бріт-мілу означає, що ти вступив у вічний завіт з Богом, носиш печатку цього союзу. Обрізання завжди роблять на восьмий день від народження дитини — батьки віддають хлопця на службу Богові. Адже й Ісуса на восьмий день після народження принесли у храм для обрізання”, — пояснив член релігійної громади.

Однак є випадки, коли обрізання проводять і дорослим чоловікам.

„Навіть є така приказка: чим старший чоловік проходить через бріт-мілу, тим він ближчий до Бога. Адже тоді він робить це свідомо”, — пояснив В. Опалюх.

Як інформує кореспондент РІСУ Володимир Мороз, у Тернополі проживає приблизно 200 євреїв, однак не всі вони належать до юдейської релігійної громади міста.

31 січня у Тернополі “Східний” масив буде без води

“Тернопільська липа” : 28 січня, відбудеться громадське обговорення конкурсу логотипу Тернополя