«ЖУРНАЛІСТСЬКЕ РОЗСЛІДУВАННЯ»
Тернопільський прес-клуб , 24-25 лютого 2011 року
За підтримки проекту «У-Медіа»“Наближення інформаційної журналістики Тернопільщини до європейських стандартів через підвищення професійності та фаховості репортерів радіо та телебачення”
Тренери:
Ігор Куляс – тренер МГО «Інтерньюз-Україна» з новинниої журналістики, провів близько 200 тренінгів для теле-, радіо і газетних журналістів і редакторів українських і країн СНД, студентів журналістських факультетів з тем «Стандарти та етичні норми журналістики», «Техніка телевізійного репортажу», «Журналістське розслідування», «Висвітлення виборів», «Організація роботи інформаційної редакції» (тренінг для шеф-редакторів інформаційних служб), провів як головний тренер три 5-тижневі «Школи новин», одну «Школу авторів-ведучих телепрограм», одну «Школу радіоновин», одну «Школу редакторів», кризовий менеджер-консультант з телевізійного виробництва, проходив стажування у закордонних ЗМІ.
Олександр Макаренко – провів 7 шкіл з підготовки персоналу телерадіоорганізацій, понад 150 тренінгів для персоналу теле та радіоорганізацій, 7 старт-менеджментів (запуст діяльності служби новин), фесок тренінгів з оптимізації роботи діючої служби новин, школи телевізійних та радійних новин, тренінги з стандартів сучасної журналістики, техніки телевізійного та радіорепортажу, ефективного виробництва новин. Був тренером МГО «Інтерньюз-Україна».
ПЛАН ТРЕНІНГУ
«ЖУРНАЛІСТСЬКЕ РОЗСЛІДУВАННЯ»
ТЕРНОПІЛЬ, 24 – 25 лютого 2011 р.
ПЕРШИЙ ДЕНЬ (24 лютого, четвер):
10.00 – 10.10 | Вступ: сенс, цілі і правила тренінгу |
10.10 – 10.30 | Обговорення: основні ознаки жанру журналістського розслідування. Його взаємодія з іншими інформаційними жанрами |
10.30 – 11.45 | Ігровий модуль «7 слів»
Гра в ході якої учасники вправляються у якісному формулюванні теми журналістського розслідування, від чого значною мірою залежить якість остаточного матеріалу. |
11.45 – 12.00 | Кава-брейк |
12.00 – 13.00 | Ігровий модуль «7 слів» (продовження) |
13.00 – 14.00 | Перерва на обід |
14.00 – 16.00 | Ігровий модуль «4 героя»
У ході гри учасники відпрацьовують уміння визначати всі сторони конфлікту і знаходити якісних екпертів у різній тематиці. |
16.00 – 16.15 | Кава-брейк |
16.15 – 17.45 | Ігровий модуль «7 слів навпаки»
На цьому ігровому модулі закріплюються навички, відпрацьовані в попередніх двох іграх. |
17.45 – 18.00 | Запитання – відповіді |
ДРУГИЙ ДЕНЬ (25 лютого, п’ятниця):
10.00 – 11.15 | Ігровий модуль «Як домовлятися на інтерв’ю»
В модулі учасники тренінгу вчаться умінню домовлятися на інтерв’ю з майбутніми героями матеріалу. Подолання відмов від коментаря. Подолання «бар’єру секретаря». |
11.15 – 11.30 | Кава-брейк |
11.30 – 13.00 | Ігровий модуль «Інтерв’ю»
В ході гри відпрацьовуються навички ведення складного інтерв’ю. |
13.00 – 14.00 | Перерва на обід |
14.00 – 15.30 | Ігровий модуль «Інтерв’ю» (продовження) |
15.30 – 15.45 | Кава-брейк |
15.45 – 17.00 | Практична вправа «План журналістського розслідування»
В ході вправи учасники відпрацьовують навички з побудови композиції журналістського розслідування. Враховується також специфіка різних видів мас-медіа (друкованіі, радіо, телебачення, он-лайн). |
17.00 – 17.45 | Ігровий модуль «Парашютист»
В ході гри підсумовуються навички та вміння, отримані учасниками тренінгу в усіх попередніх модулях. |
17.45 – 18.00 | Запитання – відповіді. Підсумки тренінгу |