111

Із зростанням вартості енерго та інших ресурсів значно зростає роль приладів обліку, тобто лічильників тепла, холодної, гарячої води, газу, електроенергії.

Будемо називати ВАТ “Тернопільобленерго”, ВАТ “Тернопільгаз”, КП “Тернопільводоканал”, КП “Тернопільміськтеплокомуненерго” Постачальником, а підприємства та населення Споживачем. Очевидно, що прилади обліку (лічильники) є основними чинниками на підставі яких проводяться грошові розрахунки між Постачальниками та Споживачами, тому їх стану (справність, періодичність повірки, тощо) надається велика увага.

Загальний облік приладів ведуть Постачальники, які періодично контролюють показники, справність, наявність передбачуваного пломбування, а також інформують Споживачів про необхідність чергової повірки лічильників, іншими словами про закінчення міжповірочного інтервалу. Саме витримку міжповірочних інтервалів Постачальникам здійснюють органи Держспоживстандарту України (у т.ч. ДП “Тернопіль-стандартметрологія”).

Як правило, схеми пломбування лічильників всіх видів однакові – доступ до лічильного механізму попереджують тавра ДП “Тернопільстандартметрологія”, місця під’єднання на вході і виході приладу пломбування Постачальниками.

Доцільно нагадати, що прилади обліку підлягають обов’язковій повірці органами Держспоживстандарту України, яка здайснюється за умови:

–         закінчення міжповірочного інтервалу облікового приладу;

–         сумнівів Постачальника чи Споживача щодо правильності показів;

–         після ремонту.

В разі порушення пломбування чи суперечок між сторонами державна повірка проводиться в рамках експертизи до якої залучаються представники сторін і обов’язково експерти ДП “Тернопільстандартметрологія”.

Вичайно, процес зняття будь-яких лічильників створює певні незручності саме для Споживача.

Безперечно, найкраще така процедура реалізується ВАТ “Тернопільобленерго”, де створено обмінний фонд лічильників, який дозволяє оперативно замінити електролічильник, створивши мінімум дискомфорту Споживачу.

Більш проблемним є повірка газових лічильників. Хоча ВАТ “Тернопільгаз” створено значний обмінний фонд, але велике різноманіття приладів обліку, які були придбані населенням, значно ускладнюють проходження повірки. В таких випадках на місце лічильників ставиться перемичка і за період демонтажу, повірки клієнт платить по затверджених тарифах. Повірка в ДП “Тернопільстандартметролоігя” триває не більше 0,5 дня з одержанням необхідних документів, значно більше часу займають процедури зняття, установки, демонтажу.

Дещо складніша ситуація з водолічильниками (як теплої так і холодної води). Чому? По-перше власник котла має вибір щодо демонтажу, – чи це будуть робити спеціалізовані підприємства КП “Тернопільводо-канал”, КП “Тернопільміськтеплокомуненерго” (як це передбачено законодавством), чи виконувати ці роботи власними силами. Останній варіант мотивуємо більшою оперативністю процедури довставки власником лічильника в ДП “Тернопільстандартметрологія” яка виконується до двох годин.

Таким чином підсумуємо:

–         всі лічильники (тепло, газ, електрика, вода) підлягаєть обов’язковій державній повірці ДП “Тернопільстандартметрологія” незалежно від того хто і коли знімав його для повірки;

–         демонтаж будь-якого лічильника (який пов’язаний з порушенням пломбування, може проводитись лише з організаціями, які проводять повірку).

Чи має право Споживач провести позапланову повірку лічильника в разі сумнівів щодо достовірності його показів? Так, це завжди можна здійснити в ДП “Тернопільстандартметрологія”, але за умови погодження процедури демонтажу з організацією-постачальником послуг.

Оскільки стосунки між Постачальником і Споживачем формуються на договірних засадах, то конфліктні ситуації (а вони найчастіше виникають в результаті несанкціонованого втручання, зриву пломб, обліку) вирішують на умовах викладених в договорах і відповідно до інструкцій, які регламентують умови надання тих чи інших послуг (електро-, газо-, тепло-, водолічильників).

ДП “Тернопільстандартметрологія” залучають в разі необхідності до роботи в експертних комісіях при розгляді конфліктних ситуаціях.

В разі необхідності здійснити ремонт приладів обліку необхідно звертатись:

1.     КП “Тернопільводоканал” – лічильники холодної води

вул. Танцорова, 7;

2.     КП “Тернопільміськтеплокомуненерго” – лічильники гарячої води

вул. Петлюри, 3а;

3.     ВАТ “Тернопільобленерго” – електролічильники

проспект Злуки;

4.     ВАТ “Тернопільгаз” – газові лічильники

вул. Чернівецька;

З усіх питань, які виникають в процесі експлуатації, контролю роботи, повірки приладів обліку можна звертатися звертатись до ДП “Тернопільстандартметрологія” за телефонами:

52-79-27-електролічильники

52-81-64 – інші види лічильників.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.