Запаси бензину на вітчизняних НПЗ знизилися до критичного мінімуму

Поділитися

Згідно з даними Міністерства енергетики й вугільної промисловості, запаси бензину на складах українських нафтопереробних заводів (НПЗ) станом на 20 червня цього року становили 34,5 тис. тонн, що є мінімальним рівнем за останні два роки. За даними «Консалтингової групи А-95», це втричі менше середнього рівня запасів з початку 2011 року. При цьому, за даними Держкомстату, вжиток бензину в червні за останні два роки складає в середньому 400 тисяч тонн. Відповідно, заводських запасів вистачить на три дні національного вжитку, тоді як традиційним для галузі є декадний — двотижневий запас. «Безпрецедентно низькі запаси на НПЗ пояснюють причину ресурсної недостатності, а в окремих регіонах — очевидного дефіциту високооктанового бензину, що спостерігається з початку місяця», — говорить директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн. На його думку, свідченням дефіциту пропозиції вітчизняного бензину є продаж НАК «Нафтогаз України» з п’ятої спроби своїх ресурсів на аукціоні 22 червня, не зважаючи на досить складні умови торгів. Згідно з дослідженням «А-95», причиною значного скорочення запасів на НПЗ є масований експорт бензинів А-92 і А-95 в Російську Федерацію. Зокрема, за даними Держмитслужби, експорт бензину А-92 виробництва ПАТ «ЛІНІК» (Лисичанський НПЗ, належить ТНК-ВР) в травні ц. р. склав 89,6 тис. тонн, бензину А-95 — 10,9 тис. тонн. Це 75% від травневого обсягу виробництва бензину цим НПЗ, на який у травні припало більше половини національного виробництва нафтопродуктів. «Несподіваність подій, що відбуваються на ринку нафтопродуктів, полягає в тому, що ще наприкінці квітня цього року компанія «ТНК-ВР Коммерс» публічно заявляла про можливий дефіцит і стабільне постачання ринку паливом власного виробництва. Проте фактично не лише не наростила переробку, а й збільшила експорт нафтопродуктів, посиливши свої ж побоювання», — говорить Сергій Куюн. На думку експерта, лише диверсифікована система забезпечення ринку України нафтопродуктами — розвиненого власного виробництва й імпорту — дозволила уникнути «російського сценарію» паливної кризи із зникненням бензину на АЗС, повідомляє «День».

Стартує перша українська Агрошкола від мільйонера з Тернопільщини Івана Гути

На Тернопільщині СДПУ(о) очолює …покійник