Майже півтора мільйони Тернопільська обласна рада витрачає на… постільну білизну, одяг та взуття?

Поділитися

Тернопільська обласна рада, очолювана свободівцем Олексієм Кайдою, не слідкує за змінами у законодавстві, а тому витрачає бюджетні кошти на неіснуючі статті видатків.

7 лютого 2011 року голова обласної ради затвердив кошторис видатків органів місцевого самоврядування на 2011 рік у сумі 5 мільйонів 73 тисячі 800 гривень.

При цьому, згідно з документом, майже третину передбачених коштів рада витрачає згідно з кодом видатків 1134, тобто, як зазначено в кошторисі, на «М’який інвентар та обмундирування». Розтлумачити такі витрати найвищого представницького органу Тернопілля можна завдяки Наказу Міністерства фінансів України від 25 грудня 2000 року №348 «Про внесення змін та доповнень до бюджетної класифікації України». Зокрема, відповідним нормативно-правовим актом викладено у новій редакції Роз’яснення щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету.

Серед поточних видатків можна знайти тлумачення: код 1134 – «м’який інвентар та обмундирування». Це постільна білизна та білизна, спецодяг, усі види обмундирування, спортивна форма, захисний одяг, захисне та спеціальне взуття, штори та занавіски. Сюди відноситься компенсація за речове забезпечення відповідно до затверджених нормативів, а також відноситься одяг та м’який інвентар (або компенсація за нього) дітям-сиротам, які залишилися без піклування батьків. Саме на ці речі Кайдою спрямовано 1 мільйон 322 тисячі 400 гривень.

Підписуючи кошторис видатків на 2011 рік, голова облради проігнорував зміни у законодавстві, згідно з якими код витрат 1134 «м’який інвентар та обмундирування» виключено ще в 2009 році.

Натомість, за цією класифікацію уже майже два роки усі бюджетні установи мають зовсім інші видатки. Відповідно до Наказу Мінфіну від 24 грудня 2009 року №1512 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2002 року №57» за кодом видатків 1134 можуть витрачатись лише кошти на «Оплату послуг (крім комунальних)». За новими правилами передбачені у цьому пункті видатки можуть бути витрачені на чималий перелік послуг. Зокрема, до цього коду відносяться видатки на оплату послуг для забезпечення потреб установ (організацій):

а) оплата професійних послуг сторонніх фахівців (юридичних осіб та суб’єктів підприємницької діяльності): з бухгалтерського аудиту, юридичних, інформаційно-обчислювальних, консультативних та консалтингових послуг; з обробки інформації; з ветеринарно-санітарного обслуговування тварин, у тому числі штатних та дресировки собак; з охорони (у т.ч. позавідомчої охорони), монтажу і установки охоронної та пожежної сигналізацій; зі створення та розміщення рекламної та інформаційної продукції; інформаційних послуг, що надаються інформагентствами засобами електронного зв’язку (новини “он-лайн”, анонс тощо); послуг, що надаються у разі придбання житла (послуги нотаріуса, плата за витяг з єдиного реєстру обмежень рухомого майна про податкові застави, послуги з реєстрації в державному реєстрі правочинів, реєстрації договору купівлі-продажу у БТІ та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна, брокерські тощо);

б) оплата послуг, що надаються у сфері управління державним боргом (рейтингові, інформаційні, дорадчі, агентські, юридичні, аудиторські, перекладацькі), послуги, пов’язані з розміщенням ОВДП та ОЗДП тощо;

в) оплата послуг лікувальних, медичних закладів (проведення медичного огляду), передбачених законодавством (крім санаторно-курортного лікування), оплата послуг лікарів, які мають ліцензію Міністерства охорони здоров’я України (сімейних лікарів);

г) оплата послуг закладів побутового обслуговування (у тому числі пральні, хімчистки);

д) оплата послуг закладів харчування, якщо такі послуги носять разовий характер;

е) оплата послуг із страхування власних та орендованих приміщень, страхування транспортних засобів і авіаційної техніки (у тому числі спеціального призначення), страхування обладнання та іншого майна, медичного страхування, цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів, страхування водіїв відповідно до законодавства тощо;

є) оплата транспортних послуг, крім видатків по найму транспорту для будівельних робіт і капітального ремонту будівель, які відносяться до капітального будівництва та капітального ремонту; проведення експертної оцінки транспортних засобів, технічного огляду транспортного засобу, оплата за оформлення прав водія, навчання на курсах водіїв, медичний огляд водіїв (в тому числі транспортних засобів спеціального призначення); оплата послуг, безпосередньо пов’язаних з придбанням матеріалів (у т.ч. їх відвантаження, подача залізничних вагонів, простій під загрузкою та розгрузкою тощо), якщо вартість таких послуг не включена до ціни товару;

ж) плата за оренду приміщень (у тому числі гаражів, складів тощо) як для довгострокового, так і короткострокового користування, плата за оренду транспортних засобів усіх видів (у тому числі автомобілів, літаків тощо), плата за оренду обладнання, оренду місця для прокладення кабелю тощо; орендна плата за земельні ділянки, надані в тимчасове користування на умовах оренди власниками цих ділянок;

з) оплата послуг з установки лічильників води, природного газу, теплової енергії; підключення газових котлів та плит;

и) оплата послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування обладнання, техніки, механізмів, локальної мережі, систем пожежогасіння, охоронної сигналізації тощо, оплата послуг з поточного ремонту будівель, приміщень тощо;

і) оплата послуг з повірки різноманітних приладів (лічильників, медичного обладнання тощо);

ї) оплата послуг з розробки нормативів, паспортів та надання дозволів на водокористування; надання дозволів на відведення земельних ділянок; виготовлення технічної документації на земельні ділянки; експертних висновків, рекомендацій тощо; оплата послуг з розробки проектно-кошторисної документації при здійсненні монтажу обладнання та устаткування; оплата за містобудівне обгрунтування та інші передпроектні роботи, здійснення технічного нагляду на проведення капітального ремонту (будівництво, реконструкцію), якщо такі роботи не включені до кошторису;

й) оплата послуг з благоустрою міст, сіл, селищ та прибудинкової території бюджетних установ: догляд за озеленювальними та декоративними насадженнями (косіння газону, полив з поливальної машини, формована обрізка дерев, кущів, інших насаджень, прополка, рихлення тощо); вилов бродячих тварин; захоронення невідомих, безрідних; розмітка вулиць; установка огорожі; чистка озер; колодязів;

к) оплата послуг по технічному обслуговуванню обладнання та адмініструванню програмного забезпечення: встановлення (інсталяцію) програмного забезпечення (програмних продуктів, інформаційних систем та комплексів, баз даних, WEB – сторінок/сайтів/порталів), подальше користування, їх супроводження та обслуговування (у т.ч. навчання користувачів); придбання програмного забезпечення, на яке майнові права не передаються користувачу, при цьому майнові та авторські права на об’єкт інтелектуальної власності на зазначене програмне забезпечення залишаються у розробника (постачальника), а замовнику надається право користування цим програмним забезпеченням без права передачі самого програмного забезпечення та/або повноважень на його користування третім особам; подовження терміну гарантійного обслуговування обладнання; подовження терміну підтримки або післягарантійного обслуговування програмного забезпечення; введення в експлуатацію придбаного (наявного) обладнання, якщо це є умовою прийняття обладнання на гарантійне (післяпродажне) обслуговування; пусконаладка та монтаж обладнання (якщо це не передбачено договором на придбання обладнання);

л) оплата послуг з побудови, створення і впровадження локальних мереж, систем відеоспостереження, охоронної сигналізації та перепускних систем, пожежогасіння, систем гарантованого енергоживлення або електропостачання, систем кондиціонування робочих або технологічних приміщень, систем технічного захисту інформації (включаючи видатки на їх атестацію), у тому числі оплата пасивного обладнання – монтажних шаф, монтажних коробів, кабелеводів, кабелів, з’єднувачів, розеток, кріплень, комутаційних панелей тощо, якщо зазначене обладнання є невід’ємною частиною послуг;

м) оплата послуг з утилізації, в тому числі біовідходів, відходів з вмістом дорогоцінних металів або шкідливих речовин, та/або їх захоронення тощо;

н) оплата послуг з перезарядки вогнегасників, картриджів, тонерів, послуги теле-, радіоефіру, фотопослуги та послуги ксерокопіювання, надання оголошень у засобах масової інформації, в тому числі електронних, виготовлення відеофільму (крім випадків, коли після виготовлення відеофільм береться на облік як нематеріальний актив);

о) оплата всіх банківських послуг (у т.ч. при конвертації валюти, виплаті готівки, здійсненні соціальних виплат через установи банків, компенсаційних виплатах власникам грошових заощаджень тощо);

п) оплата послуг з бронювання квитків, якщо з установою (організацією) укладено договір про надання такої послуги на постійній основі і оплата послуг з бронювання проводиться окремо від придбання квитків;

р) оплата за участь у короткотермінових семінарах, нарадах, нарадах-навчаннях (у т.ч. пов’язаних з роз’ясненням нової нормативної бази, підготовкою та проведенням організаційних заходів тощо); послуги з організації конференцій, нарад, семінарів;

с) оплата ритуальних послуг (у т.ч. оплата установою послуг священика, спорудження на могилі померлого (загиблого) надгробка, огорожі навколо могили тощо);

т) оплата послуг експертів під час слідства та інших послуг експертів при проведенні експертиз; оплата витрат на інформаційно-технічне забезпечення судових процесів; доставка померлих на судмедекспертизу;

у) оплата проїзду та проживання свідків і потерпілих під час судового розгляду;

ф) видатки, пов’язані з висланням за межі України іноземців-порушників;

х) оплата представницьких видатків, передбачених кошторисами на проведення представницьких видатків;

ц) плата за користування залою офіційних делегацій при зустрічах (проводах) офіційних осіб;

ч) оплата послуг з підключення мобільних телефонів, оплата послуг фіксованого телефонного (місцевого, міжміського, міжнародного) зв’язку, радіоточки; факсимільного зв’язку, електронної пошти, кабельного телебачення, плата за користування абонентськими скриньками, оплата послуг з установки телефонів, абонентних телеграфних апаратів, телефаксів, поштових відправлень, включаючи телеграми, листи, бандеролі; поштових послуг при переказах коштів (у т.ч. пенсій всіх видів та поштових послуг з доставки та виплати сум компенсаційних виплат власникам грошових заощаджень);

ш) оплата послуг зв’язку, спецзв’язку, фельд’єгерської служби, доставки дипломатичної пошти, експрес-доставки, мобільного зв’язку, супутникового зв’язку тощо;

щ) плата за користування програмними або апаратними засобами захисту електронних платіжних документів (апаратура захисту електронного грошового обігу – АЗЕГО), які передаються засобами зв’язку до інформаційно-обчислювальної мережі Національного банку України по системі “клієнт банку-банк”;

ю) підключення до мережі Інтернет (у частині, яка не вимагає придбання та встановлення телекомунікаційного обладнання), придбання стартових пакетів, карток Інтернет, придбання “скретч-карт” для поповнення абонентського рахунку;

я) плата за послуги Інтернет-провайдерів за користування мережею Інтернет, плата за користування каналами зв’язку.

То ж куди обласна рада витрачає майже півтора мільйони гривень залишається загадкою.

Аналогічної помилки допустились чиновники обласної ради ще з однією статтею витрат. Код 1135 «Оплата транспортних послуг та утримання транспортних засобів», на що передбачено 25 тисяч гривень, також вже не чинний. За цим кодом витрат передбачені «Інші видатки», тобто видатки, які не пов’язані з придбанням товарів та послуг установами для власних потреб, а саме:

а) сплата податків та зборів, державного мита та інших видів платежів до бюджетів відповідно до законодавства;

б) збір на обов’язкове пенсійне страхування, що стягується відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.1998 N1740 “Про затвердження Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій”;

в) сплата штрафів, пені тощо, у т. ч. за несвоєчасну сплату податків, збитків від інфляції;

г) придбання патенту та плата за продовження терміну дії патенту, плата за отримання ліцензій та акредитацію відповідно до законодавства;

д) оплата комісійних зборів за борговими зобов’язаннями держави, по конверсії валюти та оплата комісійних зборів, списаних іноземними банками за переказ валютних коштів за кордон, а також штрафів, сплата яких пов’язана із здійсненням платежів за державним боргом;

е) відрахування грошових коштів профспілковим організаціям на культурно-масову та фізкультурну роботу відповідно до законодавства;

є) відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури та судів;

ж) відшкодування за рішеннями судів вартості конфіскованого і безхазяйного майна юридичним особам; відшкодування майнової шкоди юридичним та фізичним особам (якщо рішенням суду не визначено сутність платежу);

з) відшкодування підприємствам (закладам, установам) середнього заробітку працівників, які залучені до виконання інших обов’язків, передбачених законодавством, або які проходять стажування в іншому державному органі.

Враховуючи такі факти, залишається лише здогадуватись, якого рівня кваліфікація особисто голови обласної ради свободівця Олексія Кайди та підлеглих йому чиновників. Одночасно виникають запитання і до правоохоронних органів.

Працівники підприємства нанесли державним інтересам збитків на суму майже 600 тис. грн.

Штормове попередження у Тернополі