Європейці розповіли тернополянам, що таке європейські дороги, або У Тернополі хороший асфальт на дорозі не валяється

Поділитися

Днями в Арт-барі “Коза” відбулася презентація проекту голландського архітектора Мішеля Хейсена та фотографа Ханса Стакелбейка  «Європейські дороги, майбутнє мобільності». Суть проекту європейців  полягає у дослідженні доріг Європи на предмет інфраструктурного потенціалу, стану узбіч та привабливості для туристів. На думку  європейців проект є цікавим для України  в контексті підготовки до майбутнього чемпіонату з футболу ЄВРО-2012.

 

Це вже другий  проект, метою якого є  знайомство з дорожньою інфраструктурою  низки  європейських країн. Першим, пілотним маршрутом Хейсен і Сталкелбейк у травні 2009 року “задокументували” європейську магістраль Е75 – Баренцеве море – Крит, найдовшу європейську трасу південного напрямку (5 700 км), де, перетнувши багато країн Європи, знайомилися із станом доріг та інфраструктурою навколо них.

Наразі, архітектор Міхел Хейсен та фотограф Ханс Стакелбейк протягом чотирьох тижнів подорожуватимуть європейською магістраллю Е50 Брест (Франція) – Каспійське море. Вирушивши 31 серпня у шлях тривалістю 10 000 км, нідерландці фотографують і вимірюють громадський простір, спілкуються із офіціантами, власниками крамничок та механіками, а харчуються лише у придорожніх закладах харчування, також під  час подорожі Хейсен і Сталкелбейк читатимуть лекції та проведуть дебати про майбутнє мобільності у десяти європейських містах: Парижі, Штудгарті, Празі, Братиславі, Тернополі, Києві, Донецьку, Стамбулі, Мілані і Роттердамі. Разом ці проекти є спробою перехресного перетину Європи і фіксації різноманіття дизайну мобільності у різних країнах.

Тернополянам  європейці  поділилися своїм бачення, якими мають бути дорожні магістралі. За словами Мішеля Хейсена,  якість доріг має бути такою, аби  подорожуючі не відволікалися ні від чого, а мали змогу насолоджуватися  тим, що знаходиться  обабіч дороги. «Придорожна інфраструктура  має відповідати усім запитам туриста. Вони мають отримувати увесь комплекс послуг:  автосервіс, харчування, відпочинок, пізнавальну інформацію», – каже Міхел Хейсен.

«Найкраща дорожна інфраструктура  у Франції. У  Голландії – дороги теж орієнтовані на потреби  туриста. А, наприклад, у Польщі  і в Україні – вздовж доріг суцільна  комерційна реклама! Хоча до переваг України можна віднести факт того, що на відміну від деяких європейських країн  автотурист може посмакувати не фаст-фудом, а натуральною українською кухнею», – зазначив  Хейсен, відповідаючи на запитання  учасників заходу.

За словами директора обласного ІНФОТУРЦЕНТРу, Лариси Римар,  презентація даного проекту саме на Тернопіллі є надзвичайно важливою, оскільки наша область має вигідне транзитне місце розташування та великий туристичний потенціал. «Європейці  багато уваги приділяють так званому просторовому плануванню. На жаль, в Україні з цим великі проблеми. Ми аналізуємо дорожну інфраструктура  Тернопілля і треба визнати, що з такою інфраструктурою  потреби гостей чемпіонату ЄВРО-2012 нам буде важко задовільнити», –  зауважила  Лариса Римар.

Як повідомила  Лариса Римар, ІНФОТУРЦЕНТР має на меті в наступному році реалізувати проект «Туристичні дороги Тернопілля», де і йдеться про створення центру комплексних послуг: мотель, кафе, паркінг, магазин на кшталт європейських центрів обслуговування.

Організували презентацію проекту голландського архітектора Мішеля Хейсена та фотографа Ханса Стакелбейка  «Европейські дороги, майбутнє мобільності» у Тернополі Ресурсний центр за підтримки Тернопільського консорціуму НУО та Посольство Королівства Нідерландів в Україні.

 

Як на Лановеччині безробітні відроджують село

Землю навчального закладу у Шумську передали для будівництва автозаправної станції