Студенти-журналісти досліджували інтернет-сайти Тернополя

Поділитися

Двадцять сьомого грудня в приміщенні головного корпусу ТНПУ імені В. Гнатюка (вул. М.Кривоноса, 2)  відбулисяся медійні дебати «Проблематика публікацій Інтернет-видань: журналістика для людей? », які організовують студенти третього курсу спеціальності «журналістика» спільно із журналістом ТТБ Ігором Бенцалом.

Про все

Метою заходу було висвітлення тем та проблематик новин, що опубліковують Інтернет-видання Тернопільщини.  Протягом трьох місяців (серпень – жовтень) студенти моніторили новини, які були опубліковані на сайтах, визначали повторюваність тем, провели кількісні паралелі за рубриками.

Спільно із запрошеними: головними редакторами та представниками усіх досліджуваних Інтернет-видань Тернопільщини та експертами з різних галузей, студенти підсумували дослідження, враховуючи переваги та недоліки сайтів.



Рекомендації студетів-журналістів щодо покращення роботи сайтів

Інтернет cьогодні безперечно є одним із основних джерел інформації. Окрім неконтрольованих потоків недостовірної інформації, у всесвітню павутину потрапляють і корисні відомості, наприклад новини, які і стали предметом нашого дослідження. Після моніторингу більше десятка сайтів можна підтвердити правоту твердження, що сайти — це прямі відзеркалення технологічного зростання, перенесені в Інтернет. Технології мають властивість “рости”, і досить часто інтернет-сайти не встигають за цим зростанням, швидко «старіючи» морально і технічно.

Рекомендації щодо покращення роботи сайтів повинні розглядатись спільно із недоліками, які можна зауважити у них.

 

  • ·Структура розділів і підрозділів багатьох сайтів досить складна. При завантаженні головної сторінки таких сайтів не можливо побачити всі наявні тематичні підрозділи та зрозуміти місцезнаходження та наявність певної інформації. Приємно вразило те, що майже усі сайти Тернопільщини мають поділ на рубрики, а також архівні дані.

Значно спростила б користування такими сайтами єдина впорядкована структура розміщення інформації, яка б поклала край кілька    годинному  пошуку користувачем потрібної інформації. 

  • ·У багатьох сайтах відстуня пошукова система. У більшості із них вона обмежується виконанням пошуку лише у новинах, на інших працює не коректно видаючи великий перелік зайвої інформації.

         Запровадження ефективної пошукової системи слід проводити паралельно із окремою системою розширеного пошуку. Користувачу   сайту буде простіше знайти потрібну інформацію, використовуючи окремі додаткові поля на зразок по типу, по номеру, по даті. Крім   цього, надзвичайно позитивним явищем стало б запровадження “календарика” подій.

  • ·У багатьох сайтах відстуній зворотній зв’язок. У випадку виникнення у користувача веб-сайту додаткових запитань, їх просто буде нікому і ніде поставити. Лише два із проаналізованих сайтів містять, так звану, «електронну приймальню». Це електронне видання «Про все» і сайт «Тернопільської обласної і районної рад».

         Для вирішення цієї проблеми доцільно запроваджувати на сайтах рубрики на зразок Електронної приймальні запитань громадян”.     Тільки таким способом сайт зможе довести, що думка користувача справді важлива.

  • ·Наступні два недоліки створюють певну антитезу – це відсутність документів, які б засвідчували роботу органів місцевої влади, та перенасичення ними. Ні один із запропонованих сайтів не містить чіткої документації.

         Найкращий вихід із цієї проблемної ситуації – оптимальний, середньостатистичний варіант заповнення матеріалами офіційного     характеру. Крім цього, доцільне їх виокремлення в окрему рубрику.

  • ·Однією із найважливіших складових роботи сайту є його зміст. Якщо корисна, здатна зацікавити читача, інформація відстутня, то взагалі можна ставити питання про необхідність існування сайту як такого.

На сайтах «Про все», «Тернопільської обласної і районної рад», «0352», «За Збручем» можна прочитати замітки, які містять два-три речення. Отже, інформація подається тут не вичерпно.

Працівники сайту мають працювати на максимальну потужність, щоб змістове наповнення сайту привертало увагу різних вікових        категорій користувачів.

  • ·Проблеми із “обличчям” сайтів. Керівництву багатьох сайтів можна порадити попрацювати із дизайном, оскільки від того, наскільки привабливими будуть сторінки, деякою мірою залежить успіх сайту.

         Щоб зробити сайт привабливим, зовсім не обов’язково навіть використовувати графіку, перенасичувати сайт зображеннями і відео, які б ускладнювали завантаження сторінок. Ілюстративна інформація має в міру доповнювати текстову.

  • ·Труднощі із швидкістю завантаження інформації.

На сайт «Про все» не завжди можна «зайти».

А сайт «Тернопільська Правда» містить посилання на інші тернопільські ЗМІ (анонси ІНТБ), це більш зручніше у користуванні. Сайт «За Збручем» додатково містить онлайн трансляції, також співпрацює з іншими ЗМІ, розміщуючи їхні матеріали і посилання.

 

Сторінки потрібно оптимізувати для отримання найменшого їх розміру (зрозуміло, в межах розумного), щоб користувачі не проводили свій дорогоцінний час, чекаючи завантаження на екрані потрібної інформації.

  • ·Навязливою повторюваністю тем. На промоніторених нами сайтах топ-темами були, зокрема, такі:

1.     Суд над Юлією Тимошенко.

2.     Освітні реформи Д. Табачника.

3.     Проблеми приватизації Почаївської Лаври Московським патріархатом.

4.      Підготовка до Євро-2012.

5.     Підготовка до відзначення 800-річчя м. Збараж

6.     Діяльність С. Надала, В. Хоптяна.

7.     Знесення каплички.

8.     ФК «Нива».

9.     ДТП, новини кримінального характеру.

10.Зимово-літній час.

11.Тарифи на світло і газ.

12.Пожежі у Тернопільській області.

Редакції  усіх проаналізованих інтернет-сайтів намагалися  завжди подавати  нову та актуальну інформацію, уникаючи повторів матеріалу в межах однієї тематики. Якщо висвітлювалася розгорнута проблема, яка мала подальший розвиток, то редакція видання інформувала про хід події та оновлювала інформацію. Однак, інколи анонсування подій мало надмірний характер.

В контексті цієї проблеми слід закликати керівництво веб-сайтів до дотримання принципу “свіжості” новин: новина вже не буде новиною, коли про неї повторювалось перед цим декілька разів.

  • Орфографія та пунктуація на сторінках інтернет-видань.

«0352» – це сайт, де часті випадки непрофесійного підходу при написанні статей.

         Щоб володіти хорошою репутацією, керівництво сайтів має стежити за рівнем грамотності своїх журналістів. Матеріали із помилками, ясна річ, не задовольнять грамотного користувача і приведуть до пошуку ним іншого, більш відповідального сайту.

 

 

 

Загальні висновки

«Культура»,  в загальному, за три місяці є лідером серед найбільш поширених проблематик. Новини подавалися доволі оперативно. Тому на підставі аналізу інформаційних повідомлень, моніторингів новин констатуємо надмірну експлуатацію культурної тематики.  Повідомлення такого змісту переважали в набагато більшій пропорції, ніж політично-значущі новини. В основному питання стосувалися підготовки до святкування дня міста, до дня Незалежності,до перших дзвінків у школах . Були також повідомлення про приїзд до Тернополя відомих людей, про їх перебування тут, презентації нових книг.

Серед найбільш повторюваних новин у рубриках  на другому місці майже у всіх інтернет-сайтах домінує рубрика Політика, хоча саме ця рубрика є найменш представленою на інтернет-порталі «20 хвилин». Найбільш висвітлювалася тема на всіх інтернет-сайтах – це тема суду над Юлією Тимошенко. Політичні новини по різному висвічували інтернет-сайти, все залежало від специфіки їхньої роботи.

На третьому місці за кількістю займають новини і проблематики з рубрики соціальна сфера, вони порушуються доволі часто в практиці усіх сайтів. Основна проблематика, яка переважала протягом трьох місяців – це підвищення тарифів на світло і газ.

Рубрика «Кримінал» в якій переважає інформація про автокатастрофи на дорогах та чиновницькі хабарі, про різноманітні підпали і пожежі складає враження що це справді є основною проблемою Тернопільщини.

Економічні новини також висвітлювалися на інтернет-сайтах, проте це були лише короткі повідомлення про ту чи іншу подію. Саме у цій рубриці бракує аналітичності.

Велику кількість тем було розкрито у рубриці «Спорт» . Це були в основному повідомлення про чергове фіаско футбольного клубу «Нива», про підготовку до Євро-2012.

Проблеми освіти порушувалися на сайтах,  проте вкрай рідко. У сумарній кількості ці новини займають лише 6,4 % від загальної кількості. Серед найбільш поширеної проблематики є тема про освітні реформи Д.Табачника.

Дуже погано висвітлювалися новини із рубрик Медицина – всього 5,2 % від загальної кількості, слабо висвітлені новини- сенсації всього 5 %, релігії – лише 4%, найменше новин було у рубриці «Екологія»

Як живуть на сміттєзвалищі неподалік Тернополя

Земельні торги у формі конкурсу