Відповідно до статті 20 Закону України “Про Антимонопольний комітет України” погодженню з органами Антимонопольного комітету України підлягають рішення, які можуть вплинути на конкуренцію. Це стосується, зокрема, і додержання виконавчим комітетом порядку встановлення цін і тарифів, однак аж ніяк не їх граничного розміру.
Здійснивши системний аналіз наданих матеріалів територіальним відділенням встановлено, що відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (надалі Закон) виконавчим комітетом Тернопільської міської ради:
– враховуючи звернення підприємців-перевізників та керуючись законодавством України розроблено проект Рішення;
– відповідно до статті 9 Закону проект регуляторного акту оприлюднено на сайті www.rada.te.ua/normativnie-dokument/regulyatorni_akti та у газеті «Тернопіль Вечірній» від 09.01.2013 №1-2(1685-1686).
– не вказано інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об єднань;
– не вказано інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднань зауважень та пропозицій.
Виходячи з наданих виконавчим комітетом розрахункових матеріалів до проекту Рішення “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в м. Тернополі”, для територіального відділення не є можливим зробити однозначний висновок щодо об’єктивності даних пасажиропотоку у місті Тернополі, оскільки вони не підтвердженні копіями чи витягами з первинних документів (щодо фактичних показників), а також відсутня будь-яка інформація про результати обстеження пасажиропотоку, як передбачено Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 №1175.
Станом на 1 лютого 2013 року тариф на перевезення пасажирів у автобусах, що працюють в режимі маршрутного таксі, у розмірі 2 грн. діяв у таких обласних центрах України, як Івано-Франківськ, Кіровоград, Луцьк, Львів, Миколаїв, Рівне, Суми, Тернопіль, Ужгород, Херсон. Також, є частина маршрутів з тарифом 2 грн. у таких містах, як Київ, Донецьк та Запоріжжя.
Правда, в окремих областях вартість перевезення пасажирів в усіх автобусах, що працюють в режимі маршрутного таксі, є вищою за 2 грн. Це, в таких обласних центрах, як, м Сімферополь, Житомир, Луганськ,Одеса, Хмельницький, Чернівці, Чернігів. Також, є частина маршрутів з тарифом понад 2 грн. у таких містах, як Вінниця, Дніпропетровськ, Донецьк, Запоріжжя, Київ, Харків та Севастополь.
Тернопільське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України ще раз наголошує, що відповідно до частини другої статті 28 Закону України „ Про місцеве самоврядування в Україні ” виключно до повноважень виконавчих органів міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг. Відповідно, жоден контролюючий орган державної виконавчої влади не вправі рекомендувати виконавчому комітету як необхідність перегляду так і розмір тарифу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
При прийнятті виконавчим комітетом Тернопільської міської ради рішення «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом в м. Тернополі» необхідно врахувати вимоги положення статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт» щодо «забезпечення балансу між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання», із врахуванням рівня середньої зарплати в місті Тернополі.
|
тернопільске обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України м. Тернопіль, вул. Лисенка, 20 а |
факс: 22-06-86, тел.52-14-37e-mail: te.amc@ukrpost.ua |
Оперативна інформація на 1 лютого 20’13 року
щодо тарифів на перевезення по обласних центрах (за матеріалами територіальних відділень Антимонопольного комітету України)
|
№ з/п |
Область |
Тариф в автобусах, що працюють в режимі маршрутного таксі, грн |
Примітка | |
|
1. |
АР Крим |
2,75 |
||
|
2. |
Вінницька |
1,75 – 2,50 |
||
|
3. |
Волинська |
1,50 – 2,00 |
||
|
4. |
Дніпропетровська |
2,50 – 3,00 |
||
|
5. |
Донецька |
2,00 -2,50 |
||
|
6. |
Житомирська |
2,50 |
||
|
7. |
Закарпатська |
2,00 |
|
|
|
8. |
Запорізька |
2,00-2,75 |
||
|
9. |
Івано-Франківська |
2,00 |
||
|
10. |
Київ |
2,00-2,50 |
|
|
|
11. |
Кіровоградська |
2,00 |
|
|
|
12. |
Луганська |
2,50 |
||
|
13. |
Львівська |
2,00 |
||
|
14. |
Миколаївська |
2,00 |
2,15* від 1,15 до 1,50** |
* – проїзд в маршруті, який протягується повністю з одного кінця міста до іншого;** – автобусні маршрути типу «ПАЗ», в залежності від класу самого маршрутного класу. |
|
15. |
Одеська |
2,50 |
|
|
|
16. |
Полтавська |
1,75 |
||
|
17. |
Рівненська |
2,00 |
|
|
|
18. |
Сумська |
2,00 |
||
|
19. |
Тернопільська |
2,00 |
||
|
20. |
Харківська |
1,75 і 2,50 |
||
|
21. |
Херсонська |
2,00 |
||
|
22. |
Хмельницька |
2,50 |
||
|
23. |
Черкаська |
відсутні автобуси, що працюють в режимі маршрутного таксі |
||
|
24. |
Чернівецька |
2,50 |
||
|
25. |
Чернігівська |
2,50 |
||
|
26. |
Севастополь |
1,50 – 3,50 |