Про нюанси декларування та податку на „нерухомість” – з перших вуст

Поділитися

Декларування неоподаткованих доходів, оподаткування нерухомості, податкові сервіси – коло питань, які цікавили тернополян під час традиційного телефонного сеансу Тернопільської об’єднаної ДПІ „гаряча лінія”. З платниками спілкувався заступник начальника інспекції Василь Тарасович Кравець. Йому довелось витримати чималу телефонну „атаку”, адже почути авторитетну  думку керівника, детальне роз’яснення з перших вуст забажало чимало мешканців обласного центру та Тернопільського району. Перший телефонний дзвінок пролунав рівно о 15.00 год. –початку прямого зв’язку:  

– Наш син у минулому році отримував доходи за цивільно-правовим договором протягом двох місяців. Чи  можу я в такому випадку скористатися правом на податкову знижку?

– Так, оскільки цивільно-правовий договір – це угода між громадянином і підприємством про виконання першим певної  роботи, предметом якого є надання певного результату праці, але за цього договору не виникають трудові відносини, що регулюються трудовим законодавством. Відтак, працівник не включається до штатної чисельності підприємства, у трудовій книжці відповідний запис не проводиться, а отже, не виплачується заробітна плата. За цивільно-правовою угодою оплачується не процес праці, а її результат, який оформляється актом здавання-приймання виконаних робіт. На підставі цього документа проводиться оплата.

Тему тернополяни продовжили далі:

– У минулому році за навчання дочки ми оплатили два навчальних роки, чи маємо право включити усю сплачену суму до податкової знижки?

– Ні, оскільки до податкової знижки не може включатися сума коштів, сплачена у звітному податковому році за періоди навчання наступних років.

– Я – студент четвертого курсу заочної форми навчання тернопільського вузу і водночас є приватним підприємцем.

– Аби відповісти вам точно, мушу запитати, чи ви отримуєте заробітну плату, а може, заробітну плату отримують ваші батьки?

– Ні, я отримую доходи лише від підприємницької діяльності, батьки мої теж приватні підприємці.

– Насправді це дуже важливий нюанс. Адже чинне законодавство не забороняє підприємцю скористатися правом на податкову знижку, проте лише у тому випадку, коли він отримує заробітну плату. У вашому випадку ні ви, ні ваші батьки такого права не маєте оскільки не отримуєте доходів у вигляді зарплати.

Не залишились осторонь і держслужбовці:

– В минулому році державні службовці змушені були подавати декларацію про доходи 2 рази – до 1 квітня за місцем роботи та до 1 травня – до податкової інспекції. Але, наскільки я знаю, це відмінили. Яка вимога зараз?

– Державні службовці,  відповідно до Закону України від 07.04.2011р. № 3206  “Про засади запобігання і протидії корупції” подають до 1 квітня  за місцем своєї служби декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік. Також, передбачено, що особи, які претендують на зайняття посад державного службовця, подають за місцем майбутньої служби  аналогічну декларацію.

Обов’язкове подання декларацій до податкового органу  вимагається лише у випадках, передбачених Податковим кодексом України. Це, зокрема, для державних службовців, можуть бути випадки отримання доходів від надання в оренду  будь – якого майна, продажі рухомого чи нерухомого майна, в результаті прийняття у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав тощо. Декларація, в такому разі, повинна бути подана до податкової інспекції до 1 травня.

– А чи є можливість надіслати декларацію електронкою, адже я працюю в Києві, тому особисто подати документи не зможу, хоча маю такий обов’язок: отримав спадщину від тітки?

– Можете, адже для зручності обслуговування платників Державна податкова служба впровадила сервіс «Заповнення декларації про майновий стан і доходи», що дозволяє заповнити декларацію в електронному вигляді.

Для користування послугою платникові треба буде мати електронний ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення, які надаються  нами безкоштовно.

– Мій син проживає і працює за кордоном (Італія), тому час від часу передає грошовий переказ. Чи повинні оподатковуватись такі кошти?

– Так, повинні. Податковим кодексом передбачено, що у випадку, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку – отримувача. Тому ви зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, де зазначити суму отриманого доходу (переказу) та провести розрахунок.

Варто мати на увазі, що іноземні доходи, отримані громадянами у 2012 р., підлягають оподаткуванню за ставкою 15 %. У разі якщо загальна сума отриманих платником податку у звітному податковому місяці іноземних доходів перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2012 р. це – 10730 грн.), ставка податку становить 17 % суми перевищення з урахуванням податку, сплаченого за ставкою 15 %.

Актуальним залишився і податок на нерухомість:

– Знаю, що з нового року вступив у дію податок на нерухоме майно. Роз’ясніть, чи сплачуватиму я такий податок, якщо у власності маю дві квартири 55 та 45 кв. метрів?

– При нарахуванні даного податку передбачене застосування пільг. Однак пільги, згідно з нормами Податкового кодексу, стосуються лише фізичних осіб. Їх суть полягає в такому: база оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, один раз на звітний рік може бути зменшена. Зменшення надається лише на один об’єкт житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичної особи: на 120 кв. м для квартири або 250 кв. м для житлового будинку. З цієї норми можна дійти висновку про те, що коли фізична особа має у власності квартиру площею менше, ніж 120 кв. м, чи житловий будинок площею менше, ніж 250 кв. м, – даний податок вона сплачувати не буде. У прикладі, наведеному Вами, площа однієї квартири буде пільгуватися (я думаю, що Ви оберете більшу за площею), іншої ж – оподатковуватись: 45 кв. м х 11,47 грн. = 516 грн. 15 к.

Отже, таке зменшення надається один раз за базовий податковий (звітний) період і застосовується до об’єкта житлової нерухомості, у якій фізична особа – платник податку зареєстрована в установленому законом порядку, або за вибором такого платника до будь-якого іншого об’єкта житлової нерухомості, що перебуває в його власності.

– Я – підприємець маю у власності магазин площею 390 кв. метрів. Чи сплачуватиму податок на нерухомість?

– Відповідно до ст.265.2.1. Податкового кодексу об’єктом оподаткування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є об’єкт житлової нерухомості, а платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової нерухомості. Таким чином власник магазину не буде сплачувати податок у зв’язку з відсутністю об’єкту оподаткування.

 

 

Тернополяни найбільше шукали в інтернеті до дня Святого Валентина фото закоханих пар … в раю

Пенсіонер лише через півроку виявив крадіжку, та це не завадило міліціонерам розкрити злочин