Більшість українців вважають 8 Березня святом. Більше 90% опитаних соціологами чоловіків вітатимуть панянок і даруватимуть їм подарунки. Згідно з останніми дослідженнями, смаки сучасних жінок радикально змінилися. Поряд із традиційними квітами і солодощами прекрасна стать чекає відтепер на смартфони та планшети.
Вперше в п’ятірку найбільш бажаних подарунків потрапили гаджети, які все частіше стають об’єктом бажань прекрасної статі. Четверте місце вже багато років стабільно посідає побутова техніка, добре, що тут просто величезний вибір варіантів. Широкий асортимент епіляторів, фенів, вирівнювачів для волосся, масажерів, електричних бігудів – про таке в минулому жінки могли тільки мріяти. Як, втім, і про побутову техніку, покликану створювати затишок у домі. На третьому місці, з втратами у рейтингу наполовину, тримаються парфумерія та косметика. Парфуми, хутро і коштовності – найбажаніший подарунок для панянок до 25 років, відзначають дослідники. На другому місці впевнено закріпилися ювелірні прикраси. Відповідно до досліджень соціологів, серед варіантів подарунків на 8 Березня лідирують, як і раніше, квіти, однак якщо в 2003 році 27,3% жінок мріяли отримати букет, то в 2012 році – тільки 16,3%. Незважаючи на це, цьогоріч саме квіти збираються подарувати 38% чоловіків. І, до речі, традиційні червоні троянди поступилися першістю в рейтингу жіночих вподобань тюльпанам і мімозам.
Ще один торішній рейтинг подарунків до 8 Березня, складений за результатами опитувань серед жінок, виглядає так: ділова шкіргалантерея (сумки для ноутбуків, бізнес-папки), фотоапарат, ноутбук, мобільний телефон, МР3-плеєр, iPod, кавоварка, блендер. Гаджетів-то тут — більшість!
Згідно з даними ТС «Технополіс», одним з найпопулярніших товарів до 8 Березня за останні роки виступає дрібна побутова техніка, а також різні гаджети. Як розповів заступник директора з маркетингу ТС «Технополіс» Олександр Макаренко: «Аналізуючи попередні 4 роки можемо сказати, що напередодні 8 Березня продажі дрібної побутової техніки в мережі зростають на 150% (у 2,5 рази) у порівнянні з аналогічним періодом попереднього місяця. Продажі гаджетів, таких як смартфони, фототехніка та інша персональна електроніка збільшуються на 60%. Це обумовлено тим, що українці сприймають сучасні IT-пристрої, як помічників у творчості і професійній діяльності. Ми очікуємо, що в цьому році тренд збережеться і підтягне ще такі категорії, як планшети і ультрабукі».
Існує і антирейтинг – що найменше жінки хотіли б отримати в подарунок. Тут лідирують домашні тварини, спортивний інвентар (гантелі, тренажери), м’які іграшки, посуд та кухонне начиння (каструлі, сковорідки).
До речі, свято 8 Березня починалося саме з так званого «маршу порожніх каструль» в Америці як боротьби проти дискримінації жінок. 8 Березня 1857 робітниці текстильних і швейних фабрик Нью-Йорка влаштували демонстрацію протесту проти нелюдських умов праці та низької заробітної плати. І коли в 1910 році Клара Цеткін запропонувала відзначати Міжнародний жіночий день, його на честь «маршу порожніх каструль» приурочили до 8 Березня.
Раніше, в радянській країні суцільного дефіциту зробити солідний подарунок коханій дівчині або дружині було непросто. Найчастіше дарували парфуми, найбільший шик – французькі. Гарним подарунком вважалася взуття (краще теж імпортне), хустки або шарфи, шкіряні рукавички, різноманітні ювелірні прикраси і біжутерія – намиста, сережки, обручки. На 8 Березня не прийнято було дарувати посуд або кухонне начиння – тільки кришталь або чеське скло.
З тих часів саме свято 8 Березня й асортимент подарунків істотно еволюціонували. І хоча географічні кордони свята звузилися, в нашій країні люблять і відзначають 8 Березня як свято жіночності, любові та краси. Для чоловіків це можливість продемонструвати особливу увагу і турботу про жінок, піднести їм приємні сюрпризи.
Відповідаючи на питання, чим порадувати сучасну жінку, спочатку уявіть, яка вона. Вона живе в динамічному світі з його шаленим ритмом, так само любить свою сім’ю і домашній затишок, але дуже часто будує свою незалежну кар’єру. Вона все встигає, багато працює, але при цьому залишається жінкою – красивою, доглянутою, люблячою дружиною і мамою. Тому мета чоловіків – дарувати жінкам щастя, любов, турботу і радість.