Як виправити помилку в новому реєстрі податкових накладних?

Поділитися

 


Податковим кодексом визначено, що платники ПДВ зобов’язані вести реєстр виданих та отриманих податкових накладних (далі – Реєстр) в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку – продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку.

Починаючи з 01.03.2013 р. набрав чинності Реєстр, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.12.2012 р. №1340 «Про затвердження форми реєстру виданих та отриманих податкових накладних та порядку його ведення» (далі – Порядок №1340).

У новій формі Реєстру змінено назви деяких граф та додано гр. 13 в розділі виданих накладних, яка призначена для зазначення поставок експортних послуг. Водночас, одним із основних моментів, які передбачено Порядком №1340, є врегулювання порядку проведення виправлень у Реєстрі.

Порядок виправлення буде цікавим насамперед для підприємств, які зобов’язані реєструвати свої податкові накладні в ЄРПН. Так, для включення накладної до ЄРПН відводиться 15 днів з моменту її виписки. Проте декларації формуються за місяць, тобто 30 днів, при цьому декларація подається до 20 числа. Тобто на виявлення помилки платник має практично від 20 до 50 днів. У разі ж необхідності реєстрації податкової накладної в ЄРПН (чи то імпортний товар, чи то сума ПДВ перевищує 10 тис. грн.), виявити помилку і зареєструвати правильну податкову накладну можна лише протягом 15 днів. Така розбіжність призводить до того, що може виникнути ситуація, коли податкова накладна вже включена до Реєстру, а помилку виявлено лише під час формування декларації. Дану податкову накладну з Реєстру виключити немає можливості. Залишається тільки виправити помилку за допомогою Реєстру під час формування декларації з ПДВ, тобто відображати фактичні дані за звітний місяць.

Знову ж таки, чітко дотримуючись законодавства, в Реєстрі мають відображатися всі податкові накладні, які було сформовано за місяць (навіть ті, які виписані помилково, містять неправильні суми і, крім того, ще й включені до ЄРПН). У такому випадку єдиним варіантом їх анулювання є відображення таких подій у Реєстрі.

Враховуючи норми розділ V Порядку №1340 виправлення помилки відбувається методом «сторно», коли до Реєстру одночасно вноситься два записи: помилковий запис із знаком «-» і правильний запис із знаком «+».

Метод «сторно» здійснюється шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому вона виявлена. При здійсненні такого зворотного запису платником податку: в колонці 1 розділів I та/або II Реєстру зазначається порядковий номер запису; в колонках 2 – 6 розділу I та/або колонках 2 – 7 розділу II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються; у відповідних колонках 7 – 12 розділу I та/або колонках 8 – 16 розділу II Реєстру кількісні показники зазначаються з відповідним знаком «+» чи «-». При цьому, якщо виправлення помилки потребує подання платником податку уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера «У». Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку зазначається окремим рядком у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру.

Простіше кажучи, в разі виявлення помилки, ми зобов’язані продублювати весь рядок, в якому допущено помилку, включаючи порядковий номер, а в графах, де вказані суми, ставимо відповідно знак «-», щоб даний запис видалити. Щоб додати нові дані до накладної з тими ж реквізитами, знову дублюємо рядок і ставимо правильні суми зі знаком «+» (у разі ж коли рядок просто видаляється, то новий запис проводити непотрібно).

Що стосується відображення податкових накладних в Реєстрі у разі подання уточнюючого розрахунку, то такі накладні мають бути відображені в загальному Реєстрі, який формується за місяць та подається з декларацією. Щоб зазначити, що ці податкові накладні були відображені в уточнюючому розрахунку, а не в поточній декларації, до виду документа додається літера «У». Крім того, загальна сума таких записів відображається в окремому рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру за поточний період.

Якщо розглянути на прикладі, то виглядатиме це приблизно так. Припустимо, в березні 2013 року виявлено помилку в податковій накладній за січень 2013 року (відповідно, в Реєстрі за січень дані неправильні). У березні подано уточнюючий розрахунок, в якому виправлено помилку. В ідеалі, в момент формування такого розрахунку, платник зобов’язаний внести запис до Реєстру за березень з літерою «У». При цьому уточнюючий розрахунок подається без Реєстру.

Під час же формування декларації з ПДВ за березень 2013 року та відповідно при формуванні Реєстру за поточний місяць, в ньому, окрім поточних податкових накладних, відобразяться і проведені коригування. Оскільки загальну суму по податкових накладних, включених до уточнюючого розрахунку, відображено також окремим рядком («З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період»), без проблем можна звірити підсумки по поточній декларації з Реєстром, просто віднявши від підсумку дану величину.

Отже, разом з уточнюючим звітом окремий Реєстр не подається і відповідно Реєстр за минулий період не виправляється (як це можна зробити з декларацією), а просто всі дані вносяться до Реєстру за поточний місяць.

***

Нагадаємо, що Указом Президента України від 24.12.2012 №726/2012 утворено Міністерство доходів і зборів України шляхом   реорганізації Державної податкової служби України та Державної митної служби України, поклавши на Міністерство, що утворюється, функцію з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

                                                         

Головне управління Міндоходів у Тернопільській області

На Тернопільщині через дощі провалюються дороги

У Збаражі ремонтують дороги … порохом з Тернополя?