Я новостворений підприємець, планую здійснювати діяльність на загальній системі оподаткування з використанням реєстратора розрахункових операцій, чи потрібно вести ще й книгу обліку доходів? (І.Кримський, підприємець м. Тернопіль)

Відповідає головний державний податковий інспектор відділу взаємодії із ЗМІ та громадськістю Тернопільської об’єднаної ДПІ Павло Копча

Фізичні особи – підприємці, що здійснюють свою діяльність на загальній системі оподаткування, повинні вести Книгу обліку доходів і витрат (далі – Книга) та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Форму та порядок ведення Книги затверджено наказом ДПС України від 24.12.2010 №1025.

Для ведення Книги суб’єкту господарювання необхідно звернутися із заявою до органу Міндоходів за місцем основного обліку її реєстрації. При цьому, у разі використання фізичною особою – підприємцем у своїй господарській діяльності найманих працівників, Книги реєструються окремо на кожного найманого працівника.

Книга повинна бути прошнурована з пронумерованими сторінками. На титульному аркуші зазначаються такі реквізити: адреса місця здійснення діяльності; прізвище, ім`я, по батькові; реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) або серія та номер паспорта у разі його відсутності.

Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування, регулюється ст. 177 Податкового кодексу України.

Напишіть відгук