5 червня в Бучач приїхали держслужбовці з Тернополя, щоб перевірити наявність у церкві Св.Миколая культурних та історичних цінностей. Отець Тарас, взнавши, що вони не представляють легітимну комісію, не допустив їх до церкви, незважаючи на те, що серед них був Ярослав Пелехатий, начальник відділу містобудування, охорони пам’яток та нагляду за будівництвом управління архітектури та містобудування Тернопільської облдержадміністрації, відомство якого відповідає за цю архітектурну пам’ятку.

На Тернопільщині вибухнув церковний скандал
Віряни храму у місті Бучач розділилися на два табори. Частина людей проти місцевих священиків, бо ті, на їхню думку, кладуть церковні гроші у власну кишеню та збувають цінні сакральні речі. А інші рішуче налаштовані захищати честь панотців.

Віряни місцевого храму розділилися на два табори. Частина людей виступає проти двох священиків, які, на їхню думку, кладуть церковні гроші у власну кишеню та збувають цінні сакральні речі. Водночас інші рішуче налаштовані захищати честь панотців. Через це біля старовинної церкви початку 17 ст. та навіть всередині самого храму перед образами святих стоїть ґвалт, лайка і шарпанина. Два православні священики церкви Святого Миколая – батько і син Дручки – відбиваються від галасливого тріо вірянок, які вважають панотців найбільшими грішниками Бучача. “Ми маємо великі претензії до священика і хочемо знати: перше питання, що священик за вісімнадцять років ніколи не зробив звіту. То є великі гроші, і ми, громада, хочемо знати, де ті гроші діваються”, – каже жителька Бучача Ольга Шудило. “А наш священик-бізнесмен! Він має в Бучачі свій ритуальний магазин. Навіть є проблеми, якби хтось не купив в нього в магазині домовину, а хоронить людину, то мусить здати екзамен – де купив? чому не в нього?”, – розповідає інша парафіянка Галина Гнатів. “Вже нас так обзиває, навіть каже на нас, то все сатана, дияволи, нечиста сила. А син його набив мене. Мене в плечі, і обзивав мене, виганяв з церкви”, – дорікає ще одна місцева жителька Олександра Козак. До цього переліку провин люди додають найголовнішу – зникнення з церкви старовинних золотих чаш, частини унікального іконостасу та підміну ікони Богородиці 17 століття. “Сумніви в мене є і в автентичності ікони, подарованої Могилянкою. Бо не зовсім вона співпадає… Рама звичайно та, але сама ікона. Її треба досліджувати окремо”, – каже мистецтвознавець Михайло Станкевич. Священики виправдовуються, що ніяких золотих чаш і в очі не бачили. На цю парафію прийшли 95-го року і тоді, кажуть, деяких сакральних речей і самі не застали. Тому вимагають у недовірливих парафіянок заприсягтися у церкві, що чаші були за їхнього служіння. Вірянки не змусили себе довго просити та поклялися дітьми на колінах перед іконами. “Мені по акту не передавав ніхто нічого. Те,що було, я те застав. І на мою думку, що я ще більше реставрував тих стареньких речей, які були на дзвіниці викинуті, як непотріб”, – запевняє священик церкви Святого Миколая Тарас Дручок. Захищати священиків збіглися інші парафіяни. Вони звинувачують жінок в тому, що вони доводять священика до інфаркту. Тим часом через сварку молодому панотцеві увірвався терпець і він вирішив одну із заблудлих овець своєї пастви взагалі відлучити від церкви. На питання, за що жінка була відлучена, священик Віктор Дручок пояснив: “За свої дії. За порушення канонів, розголос сповіді. Людина пішла сповідатися і сказала, що не кається у своїх гріхах. На службі Божій вона стояти не має права”. Але й цього священикам виявилося замало. Вони хочуть для жінок ще й мирського покарання, тож за образу честі та гідності позиваються до суду.

Кореспондент ТСН Світлана Павук.
tsn.ua

Напишіть відгук