Після ДТП Чорновола добивали кастетом

Поділитися
chornovol_0003Колишній заступник генпрокурора Микола Голомша розповів про деякі обставини загадкової загибелі лідера Народного Руху України В’ячеслава Чорновола, що сталася 25 березня 1999 року. Нагадаємо, за офіційною версією Чорновіл загинув в результаті “випадкової дорожньо-транспортної пригоди”, проте багато хто впевнений, що політик був убитий. Так, в інтерв’ю виданню Сегодня Голомша розповів, що Чорновола, можливо, добивали після ДТП кастетом. “Що таке ДТП? Це одномоментний удар. У Чорновола ж на потилиці знайшли чотири лінійних пошкодження, хоча позаду нього ніяких перешкод не було. Навіть якщо він в останній момент повернув голову, все одно пошкодження повинні бути отримані одночасно, в момент удару. А там не так. Експерт фізико-технік пояснив, що удари були завдані послідовно. Що це означає? Якщо пошкодження (лінійні, однакові за формою) нанесені одночасно, коли сталося ДТП, то “павутинки” на кістці будуть розташовуватися відповідним чином і ніяк інакше. Якщо ж удари нанесені послідовно, то “павутинки” як би переламуються і носять суто індивідуальний характер, не такий, як у першому випадку. Це закони фізики, тому – об’єктивно.
Експерт на цій підставі стверджував, що удари нанесені тільки послідовно: перший, другий і так далі. Тоді виникає питання: як таке могло статися під час ДТП?”, – підкреслив екс-заступник генпрокурора. За словами Голомші, була висунута версія, що Чорновола добивали після ДТП. “Тим більше виявилися свідки, які начебто бачили якихось людей на місці аварії … І потім слідство стикалося з неймовірними труднощами і перепонами, нам не давали працювати. Потім пішла містика, стали вмирати ключові фігуранти справи … А скільки питань залишилося з приводу цієї вантажівки, звідки вона узялася і чому розверталася? Все це знову-таки нагадує дуже спецоперацію, у світі навіть є назва для подібних операцій – “Таран”. Всі гинуть, і кінці у воду … А якщо не гине той, кого “замовили”, то його просто добивають …
У випадку з Чорноволом, думаю, це були удари кастетом”, – розповів Голомша. За його словами, слідство активно просувалося в цій справі, проте в якийсь момент справу у них забрали.
***

Николай Степаненко о убийстве Чорновола в интервью газете «Новая» (23.12.2009)

«- А что это за история с кастетами, которыми якобы добивали Чорновила и его водителя Павлова? Информация была озвучена несколько месяцев назад, и с тех пор — тишина.

— В 2006 году один из работавших по этому делу экспертов обратил мое внимание: из заключения судмедэкспертизы видно, что на голове Чорновила следы четырех ударов. Если бы машина катилась с обрыва — это еще возможно. Но «тойота» врезалась и остановилась. То есть мог быть один удар. Максимум — два. Но никак не четыре. Поэтому эксперт пришел к выводу, что Чорновила и Павлова добивали. Мы тогда не распространяли эту информацию — была угроза для жизни эксперта. Но потом, когда дело стали откровенно спускать на тормозах (и даже вести к закрытию), этот эксперт вместе с бывшим руководителем следственной бригады Павлом Дембицким проявили принципиальность. В Генпрокуратуре состоялось совещание, на котором эксперт изложил свои аргументы, почему он считает, что Чорновила добивали. И сказал: если будете доказывать, что это не так, я выношу вопрос на международную научную конференцию. Потом кто-то из прокуратуры слил эту информацию народным депутатам Кендзьору и Стойко, а они рассказали прессе. И уже тогда в Генпрокуратуре были вынуждены признать, что подозрения такие есть, а для их проверки нужно провести эксгумацию обоих тел.

В ужасающей версии о добивании Чорновила и Павлова кастетами мы усмотрели некоторую нестыковку. В машине-то было трое людей! Пресс-секретарь Чорновила Дмитрий Паламарчук на момент аварии спал на заднем сидении. Но ведь загадочные убийцы этого знать не могли! В таком случае, почему они, добив передних пассажиров, не тронули свидетеля (дай бог ему здоровья), который теоретически мог видеть, что КамАЗ развернулся прямо перед носом «тойоты»? Неувязочка выходит. Если убирать, то всех, чтобы наверняка. Николай Степаненко объяснил это так. Дмитрий Паламарчук от удара скатился на пол и лежал без сознания между передними и задним сиденьем. Скорее всего, убийцы его или не увидели (хотя теоретически, должны были знать, что в машине находится трое людей), или просто до него не дотянулись. Задние дверцы «тойоты» были заблокированы, и подъехавшим через несколько минут Геннадию Удовенко и Андрею Ницою (на тот момент — руководителю аппарата НРУ) вместе с охранником пришлось выбивать их монтировкой, чтобы вытащить раненого Паламарчука. В общем, парню крупно повезло дважды. Первый раз — в момент аварии, второй — во время «зачистки».

Ризики від запропонованих змін до Конституції треба знати і виправляти

Вся правда про біженців у Європі